Edit: scuze pt incadrarea gresita. ar trebui mutat la "codul rutier..."
salut
zilele trecute am fost oprit de un echipaj de politie pt ca circulam un pic cam tare cu masina prin bucuresti (fara insa a pune in pericol siguranta nimanui :D )
dom' agent mi-a comunicat viteza cu care circulam, i-am zis CNP-ul, ca acte n-aveam la mine, s-a dus la el in masina, a scris procesul verbal, mi l-a adus, m-a informat de amenda si de puncte, l-am semnat fara obiectii si fara sa citesc (intrucat fapta exista si n-aveam nici un motiv sa ma plang) si am plecat in drumul meu.
la o citire mai atenta, am constatat ca pe procesul verbal - cel putin pe copia care mi-a fost inmanata mie - la descrierea faptei, nu sunt trecute nici numarul masinii cu care circulam, nici viteza cu care am fost inregistrat.
textul complet este :
"in ziua de x/07/2011, ora xx:xx - Bd xxx-Str.xxx, a savarsit urmatoarele : in timp ce conducea auto a fost inregistrat de aparatul radar seria Ro1Axxxxx, montat pe auto B1xxx cu viteza de km/h."
dupa care mai scrie articolele de lege care se aplica , valoarea amenzii si punctele de penalizare, amenda pe jumatate, faptul ca nu am nimic de obiectat si semnaturile. datele de identificare de la inceput par sa fie corecte.
as vrea sa stiu daca lipsa numarului autoturismului cu care am circulat si a vitezei cu care m-a inregistrat radarul pot constitui motive suficiente de anulare a procesului verbal, fara a fi nevoie de judecata pe fond. deci as putea cere instantei direct anularea procesului verbal pentru lipsa informatiilor mentionate fara sa mai dau si alte explicatii legate de evenimentul in sine?
fapta e prevazuta in art 21, lit. d din HCGMB 124/2008, si este sanctionata conform art 22., al.1 lit b din aceeasi hotarare.
din pacate, stupida de hotarare nu prevede avertisment, ci doar amenda de la 1500 la 2500 ron. deci as putea sa ma declar multumit c-am primit minim din amenda :)
si eu tot la avertisment sper, dar mi s-a sugerat si varianta cu incompatibilitatea martorului. de asta am si ridicat problema, sa vad cad de solida poate fi argumentatia ca fiind subiectiv si direct interesat, declaratia martorului nu poate fi luata in considerare; astfel, procesul verbal n-ar contine toate elementele legale, si prin urmare ar trebui constata nulitatea lui. din pacate n-am gasit decat prevederea ca nu poate fi martor un alt agent constatator, dar nu si o persoana direct implicata.
intr-o sambata noapte, pe la 3, am parcat masina pe locul unui vecin, loc despre care banuiam ca ar fi platit, dar am zis sa ma risc, crezand ca vecinul era plecat in weekend.
duminica pe la 12 m-am dus sa mut masina si m-am trezit cu hartie in geam de la politia comunitara, prin care eram anuntat ca am fost amendat cu 1500 ron pt ocuparea abuziva a unui loc de parcare platit.
intrucat sanctiunea mi se pare aberant de mare relativ la gravitatea faptei sau, incerc sa obtin anularea procesului verbal sau macar transformarea amenzii in avertisment.
pana acum, ca si motive de cerere a anularii as avea 2: faptul ca nu mi-au cerut datele de identificare ale soferului care a condus masina si mi-au dat direct mie amenda, ca si proprietar, astfel privandu-ma de posibilitatea de a face observatii (conform art 16. al. 7 din OG 2/2001) si faptul ca martorul care atesta fapta este chiar persoana careia i s-a inchiriat locul; prin urmare, acest martor are un interes direct si personal in speta si nu poate fi considerat obiectiv.
Una din intrebarile mele este daca aceste motive stau in picioare. Exista vreo definire a martorului, vreun paragraf in lege unde se specifca faptul ca martorul trebuie sa fie obiectiv si sa nu fie implicat in speta?
Pentru transformarea in avertisment ma gandeam sa invoc gravitatea redusa a faptei, prima abatere, insuficienta marcare a locului de parcare (n-am gasit insa textul care reglementeaza marcarea corecta).
daca aveti alte idei sau sugestii, va rog sa le postati.
poate fi si vatamare corporala grava. din ce am inteles, scuteristul trebuie sa stea cu piciorul in ghips 2 luni. asta inseamna oare ca poate primi certificat medico-legal cu 60 de zile de ingrijire medicala? sunt sinonime zilele de imobilizare a membrului cu zilele de ingrijire medicala?
am mai aflat astazi ca scuterul avea ITP expirat din iulie. cum poate influenta asta cazul?
acum cateva zile(in jurul orei 20, adica noaptea) am fost implicat intr-un accident de circulatie din care a rezultat o persoana ranita, avarierea unui scuter si a unei masini parcate(neregulamentar)s. eu eram in masina, persoana ranita circula cu un scuter, impreuna cu un pasager.
intr-o intersectie destul de mare, eu vroiam sa fac stanga si oprisem sa cedez prioritate celor care veneau din fata. erau 3 siruri de masini care faceau acceasi manevra, eu fiind cel din ultimul sir.
cand am vazut ca masinile care veneau din fata s-au oprit, am presupus ca s-a facut rosu semaforul lor si am dat sa plec. roata mea s-a miscat jumatate de metru, maxim, cand m-am trezit in fata masinii cu un scuter, care avea viteza destul de mare (cel putin 50, zic eu). s-au lovit de masina mea, urma de contact e undeva pe la jumatea numarului. dupa ce am simtit contactul, pasagerul a pus mana pe capota, s-au dezechilibrat, au cazut,iar scuterul a continuat sa mearga, a lovit un taxi stationat si apoi s-a oprit pe trotuar.
persoanele de pe scuter au fost duse la spital. pasagerul n-are nimic, insa soferul si-a rupt un picior si va trebui sa stea in ghips 2 luni, cu miscari cat mai putine. tot la spital ni s-a recoltat sange pentru testarea alcoolemiei, atat mie cat si soferului, dupa ce, in prealabil, fuseseram testati cu aparatul alcooltest (rezultat 0)
politia a venit la locul faptei, a facut schita intersectiei, a masurat distante pe acolo, a facut poze la masina (de scuterul avariat si abandonat nu cred ca s-au interesat), iar acum urmeaza sa dam declaratii despre eveniment.
in intersectie era o camera de supraveghere atintita chiar asupra locului producerii incidentului, iar soferul scuterului si pasagerul nu aveau vesta reflectorizanta.
politia a venit la fata locului, a facut masuratori, schite, poze la masina mea, dar nu tin minte sa se fi interesat de scuterul avariat si abandonat.
as vrea sa stiu parerea voastra despre best-case scenario (in care sunt gasit nevinovat) si worst-case scenario (in care se considera ca e vina mea pentru neacordare de prioritate). ce fel de sanctiuni risc, atat in plan penal, cat si civil.
soferul scuterului vrea sa ne impacam amiabil, prin plata unei sume de bani pentru repararea scuterului, fara alte pretentii din partea lui, pentru a incheia cat mai repede cercetarea. se poate face acest lucru?