care este modalitatea cea mai usoara si mai putin costisitoare de a transfera bunuri imobile intre doua asociatii nonprofit? Am in vedere si taxele notariale. Multumesc.
Buna. Sunt administratorul unei asociatii caritabile. Incepand cu anul 2007 am platit taxe si impozite pentru bunurile detinute de asociatie (imobil, autoturism) desi conform art. 285, alin.1, litera c), din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu aplicare de la 01.01.2007, asociatia umanitară trebuia să fie scutita de la plata acestor taxe. Întrebarea este: poate fi considerată plata aceasta ca o plata nedatorată? Se pot recupera sumele plătite si, dacă da, pe ce cale? Mentionez ca nu am depus nici o cerere de scutire pentru ca nu am stiut de aceasta facilitate.
Vă multumesc.
Mi s-a intocmit un proces verbal pentru depasirea vitezei in localitate. Masina este inmatriculata pe persoana juridica, iar in procesul verbal este mentionat doar numele soferului, fara a se face referire la proprietarul de drept al masinii. De asemenea am observat urmatoarele (cand am ajuns acasa)
- Numele de familie al soferului contine greseli
- Nu este indicata directia de mers a autoturismului in momentul savarsirii faptei
De fapt sunt mentionate urmatoarele: "A condus auto marca Hyundai cu numarul XXXXXX pe DE 583 in loc. Letcani cu viteza de 94 Kmh limita 60 kmh, fapta filmata cu ap. radar B19JBU".
Sancţiuni: avertisment plus 4 puncte penalizare.
Pe mine punctele ma dor cel mai tare.
Menţionez ca la ora respectiva fulguia afara, si masina pe care era radarul era in miscare (am fost luat din mers).
Oare am sanse pentru anularea PV?
Ma gandesc la urmatoarele motive:
- nu se mentioneaza datele persoanei juridice (proprietarul) (art 17 alin 1 OG2 din 2002)
- numele soferului asa cum este scris in PV indica o alta persoana decat cea reala. (art 17 din OG2 din 2002)
- sa cer si foto in instanta?
- sa cer acreditarea radarului pentru a masura viteza din miscare?
Buna ziua (seara) Sper sa ma ajute cineva cu niste lamuriri.
De mai multi ani de zile functionam (asociatie umanitara) intr-un spatiu pus la dispozitie de catre o unitate de stat, pe baza unei conventii de colaborare. In conventie este stipulat faptul ca vom amenaja spatiul respectiv cu tot ce este necesar pentru a ne desfasura activitatea. In scopul acesta am facut amenajarile si dotarile spatiului cu tot ce aveam nevoie pentru a desfasura activitatea (bunuri de inventar ca: scaune, mese, paturi, aparatura electronica, aparatura medicala, etc).
Toate acestea sunt in proprietatea asociatiei, avand actele de provenienta (facturi fiscale, acte de donatie, etc)
Intre timp, unitatea de stat care ne-a pus la dispozitie spatiul, a facut inventarierea bunurilor din intreaga cladire, pe listele lor de inventar fiind trecute şi bunurile noastre. Mentionez ca nici unul din bunurile noastre nu au fost donate vreodata acestei unitati, nici date spre folosinta, in comodat, administrare, etc.
Cat de legala este aceasta inventariere? Este absolut necesara existenta unui act de donatie, predare-primire inainte de fi trecute pe listele de inventar? Ce ar trebui sa facem acum, cand aceste bunuri apar in doua inventare diferite: ale asociatie (careia ii apartin de drept) si ale institutiei de stat (in urma inventarierii vicioase)?
Cum pot fi aceste bunuri recuperate de catre asociatie? :(
Buna ziua (seara) Sper sa ma ajute cineva cu niste lamuriri.
De mai multi ani de zile functionam (asociatie umanitara) intr-un spatiu pus la dispozitie de catre o unitate de stat, pe baza unei conventii de colaborare. In conventie este stipulat faptul ca vom amenaja spatiul respectiv cu tot ce este necesar pentru a ne desfasura activitatea. In scopul acesta am facut amenajarile si dotarile spatiului cu tot ce aveam nevoie pentru a desfasura activitatea (bunuri de inventar ca: scaune, mese, paturi, aparatura electronica, aparatura medicala, etc).
Toate acestea sunt in proprietatea asociatiei, avand actele de provenienta (facturi fiscale, acte de donatie, etc)
Intre timp, unitatea de stat care ne-a pus la dispozitie spatiul, a facut inventarierea bunurilor din intreaga cladire, pe listele lor de inventar fiind trecute şi bunurile noastre. Mentionez ca nici unul din bunurile noastre nu au fost donate vreodata acestei unitati, nici date spre folosinta, in comodat, administrare, etc.
Cat de legala este aceasta inventariere? Este absolut necesara existenta unui act de donatie, predare-primire inainte de fi trecute pe listele de inventar? Ce ar trebui sa facem acum, cand aceste bunuri apar in doua inventare diferite: ale asociatie (careia ii apartin de drept) si ale institutiei de stat (in urma inventarierii vicioase)?
Cum pot fi aceste bunuri:( recuperate de catre asociatie?