Buna ziua (seara) Sper sa ma ajute cineva cu niste lamuriri.
De mai multi ani de zile functionam (asociatie umanitara) intr-un spatiu pus la dispozitie de catre o unitate de stat, pe baza unei conventii de colaborare. In conventie este stipulat faptul ca vom amenaja spatiul respectiv cu tot ce este necesar pentru a ne desfasura activitatea. In scopul acesta am facut amenajarile si dotarile spatiului cu tot ce aveam nevoie pentru a desfasura activitatea (bunuri de inventar ca: scaune, mese, paturi, aparatura electronica, aparatura medicala, etc).
Toate acestea sunt in proprietatea asociatiei, avand actele de provenienta (facturi fiscale, acte de donatie, etc)
Intre timp, unitatea de stat care ne-a pus la dispozitie spatiul, a facut inventarierea bunurilor din intreaga cladire, pe listele lor de inventar fiind trecute şi bunurile noastre. Mentionez ca nici unul din bunurile noastre nu au fost donate vreodata acestei unitati, nici date spre folosinta, in comodat, administrare, etc.
Cat de legala este aceasta inventariere? Este absolut necesara existenta unui act de donatie, predare-primire inainte de fi trecute pe listele de inventar? Ce ar trebui sa facem acum, cand aceste bunuri apar in doua inventare diferite: ale asociatie (careia ii apartin de drept) si ale institutiei de stat (in urma inventarierii vicioase)?
Cum pot fi aceste bunuri:( recuperate de catre asociatie?