Buna ziua (seara) Sper sa ma ajute cineva cu niste lamuriri.
De mai multi ani de zile functionam (asociatie umanitara) intr-un spatiu pus la dispozitie de catre o unitate de stat, pe baza unei conventii de colaborare. In conventie este stipulat faptul ca vom amenaja spatiul respectiv cu tot ce este necesar pentru a ne desfasura activitatea. In scopul acesta am facut amenajarile si dotarile spatiului cu tot ce aveam nevoie pentru a desfasura activitatea (bunuri de inventar ca: scaune, mese, paturi, aparatura electronica, aparatura medicala, etc).
Toate acestea sunt in proprietatea asociatiei, avand actele de provenienta (facturi fiscale, acte de donatie, etc)
Intre timp, unitatea de stat care ne-a pus la dispozitie spatiul, a facut inventarierea bunurilor din intreaga cladire, pe listele lor de inventar fiind trecute şi bunurile noastre. Mentionez ca nici unul din bunurile noastre nu au fost donate vreodata acestei unitati, nici date spre folosinta, in comodat, administrare, etc.
Cat de legala este aceasta inventariere? Este absolut necesara existenta unui act de donatie, predare-primire inainte de fi trecute pe listele de inventar? Ce ar trebui sa facem acum, cand aceste bunuri apar in doua inventare diferite: ale asociatie (careia ii apartin de drept) si ale institutiei de stat (in urma inventarierii vicioase)?
Cum pot fi aceste bunuri recuperate de catre asociatie? :(
Spuneti ca utilizati spatiul in baza unui conventii de colaborare ceea ce este impropriu, dar oricum in acest contract trebuie specificat in ce consta aceasta colaborare. Daca Dvs. puneti la dispozitie mobilierul si aparatura atunci aceasta in mod normal va apartine. Cand ati luat in primire spatiul era normal sa fi facut un proces verbal de predare - primire din care sa fi rezultat ca spatiul este gol. De asemenea ar fi trebuit sa atentionat societatea ca in mod eronat aceste bunuri sunt prinse in inventarul lor. Exista si posibilitatea sa li fi mentionat la bunuri in custodie - se mai practica. Intrebarea care se pune este daca la primul inventar a semnat cineva din parte Dvs. Procesul Verbal de inventariere, pentru ca in acel PV trebuia specificat cui apartin bunurile, facuta o anexa separata si un PV distinct cu acestea si mentiunea proprietarului si a motivului pentru care se afla in incinta societatii. Daca nu s-a facut asa ceva se recomanda sa interveniti acum si sa atentionati societatea ca bunurile (si le enumerati) apartine Dvs. si sunt amplasate in sediul respectiv in baza contractului de colaborare - fiind alocate de Dvs (organizatia) desfasurarii activitatii proprii. Conteaza insa si ce scrie in contractul de colaborare.