Buna seara tuturor! vin cu rugamintea catre domniile voastre,sa ma lamuriti ce noutati a adus 2012 in sensul obligatiilor de plata si prescriptii,mai concret indicatii de fragmente legislative care cuprin cele solicitate,modificate recent. Va multumesc
Cred ca putem interpreta putin textul...deoarece exista un dubiu in ceea ce priveste membrul fondator anterior condamnarii si posterior condamnarii. Odata creata o societate,care nu a fost lichidata, nu se prevede niciunde ca ea trebuie lichidata si dizolvata numai pentru simplul motiv cuprins in art.6 din legea31...asa ca incidenta acestui articol este rezultanta pentru fondarea unei noi societati...banuiesc.Ce credeti?
poate interventia mea vine cam tarziu...puteti incheia contract cu penitenciarul care domiciliaza pe raza unde va desfasurati activitatea productiva. Ei au obligatia sa raporteze la ANP.(nu va mirati...raporteaza inca...ca si comunismul ce exista inca pretutindeni in aceasta tara). Cert este ca nu veti putea face un singur contract si mai ales pentru cunoscutul Dvs. S-ar numi favorizare. Prietenul Dvs are posibilitatea sa-si formeze un grup de minim 5 ppl, iar Dvs.daca aveti posibilitate ii contractati la munca. ,,Negociati" cu Directorul penitenciarului respectiv este o rezolvare sigura....
O persoana condamnata pentru inselaciune,deci care are atat cazier cat si interzicerea exercitarii drepturilor prevazute in art.64 cp,cu exceptia celor parintesti,neavand alta alternativa lucrativa(conform situatiei sociale actuale),daca va desfasura activitati comerciale in cadrul societatii a carei membru fondator este,va fi in interiorul unei infractiuni,adica pasibil de pedeapsa penala?
Vedeti dumneavoastra cum adevarul supara in mod obisnuit cred ca sunt multi afectati de aceste ,,suparari".Persoanl consider ca nu trebuieste sa ne temem si sa suparam intotdeauna cu asemenea aprecieri
Prin statute speciale, anumitor categorii de personal le este interzis sa desfasoare alte activitati in afara functiei. De exemplu, magistratii nu pot desfasura alte activitati generatoare de venit, nu pot detine actiuni, iar functionarii publici nu pot desfasura alte activitati lucrative generatoare de venit care sunt legate direct sau indirect de sarcinile din fisa postului. Aceste interdictii sunt exprimate ca incompatibilitati", se arata in documentul transmis Ministerului Muncii de Banca Mondiala privind noua grila de salarizare a personalului din sistemul bugetar.
,,Presedintele Asociatiei Magistratilor din Romania, Mona Pivniceru, a declarat joi, in cadrul unui dezbateri la CSM pe tema proiectului legii unitare a pensiilor, ca magistratii ar trebui sa militeze pentru a fi inlaturata interdictia de a desfasura activitati economice si astfel nu ar mai fi nevoiti sa ceara pensie de serviciu"
CAPITOLUL V
Reglementari privind magistratii
Art. 101. - Functia de judecator si procuror este incompatibila cu orice alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior.
Art. 102. - Magistratilor le este interzis:
a) sa desfasoare activitati de arbitraj in litigii civile, comerciale sau de alta natura;
b) sa aiba calitatea de asociat, membru in organele de conducere, administrare sau control la societati civile, societati comerciale, inclusiv banci sau alte institutii de credit, societati de asigurare sau financiare, companii nationale, societati nationale ori regii autonome;
c) sa desfasoare activitati comerciale, direct sau prin persoane interpuse;
d) sa aiba calitatea de membru al unui grup de interes economic.
Art. 103. - (1) Magistratii nu se subordoneaza scopurilor si doctrinelor politice.
(2) Magistratii nu pot sa faca parte din partide politice ori sa desfasoare activitati cu caracter politic.
(3) Magistratii au obligatia ca, in exercitarea atributiilor, sa se abtina de la exprimarea sau manifestarea convingerilor lor politice.
Art. 104. - Magistratilor le este interzisa orice manifestare contrara demnitatii functiei pe care o ocupa ori de natura sa afecteze impartialitatea sau prestigiul acesteia.
Art. 105. - (1) Magistratilor le este interzis sa participe la judecarea unei cauze, in calitate de judecator sau procuror:
a) daca sunt soti sau rude pana la gradul IV inclusiv intre ei;
b) daca ei, sotii sau rudele lor pana la gradul IV inclusiv au vreun interes in cauza.
(2) Dispozitiile alin. (1) se aplica si magistratului care participa, in calitate de judecator sau procuror, la judecarea unei cauze in caile de atac, atunci cand sotul sau ruda pana la gradul IV inclusiv a magistratului a participat, ca judecator sau procuror, la judecarea in fond a acelei cauze.
(3) Dispozitiile alin. (1) si (2) se completeaza cu prevederile Codului de procedura civila si ale Codului de procedura penala referitoare la incompatibilitati, abtinere si recuzare.
Art. 106. - (1) Judecatorul care devine avocat nu poate pune concluzii la instanta unde a functionat, timp de 2 ani de la incetarea calitatii de judecator.
(2) Procurorul care devine avocat nu poate acorda asistenta juridica la organele de urmarire penala din localitatea unde a functionat, timp de 2 ani de la incetarea calitatii de procuror.
Art. 107. - Magistratii au obligatia de a aduce de indata la cunostinta presedintelui instantei sau, dupa caz, a procurorului general in subordinea caruia functioneaza orice ingerinta in actul de justitie, de natura politica sau economica, din partea unei persoane fizice sau juridice ori a unui grup de persoane.
Art. 108. - (1) Incalcarea dispozitiilor art. 101-105 si 107 constituie abateri disciplinare si se sanctioneaza, in raport cu gravitatea abaterilor, cu:
a) suspendarea din functie pe timp de maximum 6 luni;
b) indepartarea din magistratura.
(2) Sanctiunile disciplinare se aplica de catre Consiliul Superior al Magistraturii, potrivit procedurii stabilite in Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Judecatorul sau procurorul sanctionat cu indepartarea din magistratura nu poate ocupa nici o functie de specialitate juridica timp de 3 ani.
Art. 109. - (1) Magistratii pot participa la elaborarea de publicatii sau studii de specialitate, a unor lucrari literare ori stiintifice sau la emisiuni audiovizuale, cu exceptia celor cu caracter politic.
(2) Magistratii pot fi membri ai unor comisii de examinare sau de elaborare a unor proiecte de acte normative, a unor documente interne sau internationale.
Art. 110. - Dispozitiile art. 101-104, 107 si 109 se aplica in mod corespunzator si judecatorilor Curtii Constitutionale.
V-am oferit o baza legislativa de documentare si cateva citate.Dupa parere personala,interdictiile nu se pot extinde la rudele de orice grad.Libertatile fundamentale trebuiesc respectate.Se poate aplica incompatibilitatea atunci cand magistratul are legatura directa(cauza de orice natura,arbitraj comercial...etc)cu activitatea sotului.P.S. Nu trebuie sa uitam insa ca traim in ROMANIA.Aici totul este posibil si util celor care detin puterea...
Stimate domn...nu personalitatea domnului Mateut este esenta acestei postari.Se aduce in prim plan existenta sau inexistenta dupa caz a constiintei judecatorilor.In referire la justitie ca o putere in statul de drept,cred ca aceasta constientizare despre ce inseamna fiinta umana,modul de instrumentare a unei cauze de orice natura,solutii adoptate,analiza atat sociologica cat si psihologica a rezultatului unei condamnari etc.Trecem prin facultatile de drept cu un singur scop-SA CASTIGAM BANI SI SA FACEM AVERI-degradand conditia umana,stiinta si evolutia acesteia.De aceea incercam sa lamurim niste aspecte de gen....pentru a lansa o metodologie de constientizare.Nu pedeapsa este solutia ci prevenirea comiterii unor fapte.Dar cum se poate constientiza individul social daca cei insarcinati cu acest desiderat nu sunt ei insusi constienti?