avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 284 soluții astăzi
Forum Activitate florens

Activitate florens

Buna ziua
Eu desfasor o activitate la 2 firme ce au ca obiect de activitate - alte servicii anexe transporturilor, in asa fel incat sa nu deranjez activitatea celor 2 firme. La una lucrez 8 ore pe zi la cealalat tot 8 ore. Sunt 2 firme care desfasoara aceasi activitate, desi am semnat acord de confidentialitate si pana acum nu am nici o problema. Eu consider ca este legal ceea ce fac, atat timp cat este vorba de 2 angajatori total diferiti, cu contracte de munca , numai la o singura firma se fac acele deduceri personale, pe cand la cealalt firma nu se face nici o deducere. Dupa pararea dumneavoastra este legal ceea ce fac? Multumesc.
Discuție Proces civil
Buna ziua
Vreau sa stiu care sunt etapele premergatoare unui proces civil. Spun asta deoarece m-am trezit cu un dosar civil fara sa fiu chemat la mediere.
Materie: Civil
Obiect: actiune in raspundere contractuala
Stadiu procesual: Fond
Va multumesc.
Răspuns la discuția Contract de inchiriere
Va multumesc pentru sfaturile si sprijinul pe care mi-l acordati. Doresc sa argumentez urmatoarele: fuzionarea a avut loc la 2 luni de la semnarea contractului, notificarea este de anul trecut de prin august, iar facturile vin de la noul proprietar in continuare cu mentiunea conform contract, contract incheiat cu fostul proprietar. Problema este ca este o treaba neterminata privind aceasta compensare, desi m-am prezentat la "audieri", care "audieri" au fost incheiate verbal , noul proprietar a inteles starea lucrurilor, dar regulamentul lor de ordine interioara nu accepta sub nici o forma compensarea, iar tot acest regulament, nu le da voie sa faca contracte de inchirieri pe mai mult de 1 an. Eu le-am sugerat sa respecte contractul asa cum a fost el incheiat si acceptat de ei , prin notificarea transmisa de ei, pana la epuizarea celor 3 ani, dupa care revenim la masa negocierilor pentru stabilirea noilor clauze contractuale. Important este ca eu incerc sa-mi respect clauzele contractuale, eu incerc sa gasesc o solutie care sa-i fac sa-si respecte si ei clauzele contractuale. Eu accept facturile lor asa cum vin ele, argumentand ca acceptarea facturilor reprezinta continuarea derularii contractului de inchiriere.
Răspuns la discuția Contract de inchiriere
Contractul nu contine clauze referitoare la shimbarea proprietarului spatiului, dar cand am primit notificarea de fuziune prin absorbtie, in aceea notificare face referire la acel contract, care modifica prima parte din contract cu denumirea fostei societati si datele sale de identificare cu , datele noului sau proprietare cu datele sale de identificare. Contractul prevede o clauza de reziliere automata daca eu nu platesc 3 (trei) luni, consecutivi, si daca il folosesc ca alta destinatie decat cel prevazut in contract Dar eu cand platesc o factura de chirie, fac o adresa de inaintare cu explicatie pentru OP-ul pe care care il achit ca reprezinta C/V 50% contract chireie, conform contract.
Buna seara. Acum un an si jumatate am facut un contract de inchiriere cu o firma pentru o fosta centrala termica dezafectata pentru un termen de 3 ani. In acest contract era stipulat dreptul de a face investitii, iar suma propusa pentru investitii era mentionat in contract. Investitia urma a fi amortizata prin echivalentul a 50% din chirie, pana la stingerea sumei dar sa nu depaseasca suma propusa in contract. Fosta centrala termica urma a fi transformata intr-o hala ( magazie) pentru depozitarea marfurilor alimentare si nealimentare. S-a facut un deviz pentru materiale numai pentru prima etapa a proiectului. Prima etapa a proiectului viza modernizarea halei, iar a doua etapa viza modernizarea spatiului din imprejurimi a viitoarei hale. Devizul a fost prdat sefului de patrimoniu de la firma cu care a fost incheiat contractul. Am inceput treaba cu degajarea spatiului din hala, refacerea peretilor, a geamurilor, montarea unei usi de genul celor folosite la magaziile mari, etc. Intre timp firma cu care am facut contractul a fost absorbita de o alta firma- pe care o voi denumi in continuare firma Y. Dupa ce a avut loc procesul de fuzionare, am primit o notificare in care era mentionat ca toate drepturile si obligatiile vor fi luate de catre firma absorbanta, asa cum au fost ele stabilite pana la data absorbirii, unde urma a se incheia un act aditional privind preluarea contractului de catre firma absorbanta. Buun. Dupa o luna si ceva, primesc un act aditional ce face referire la contractul de inchiriere, unde pentrioneaza , anularea unor capitole din contract (capitol ce specifica modul de compensare a investitiilor, precum si termenul de la 3 ani la 1 an), drept pentru care eu nu am semnat acel act aditional, si am inaintat o nota explicativa privind motivul pentru care nu semnez actul aditional. Au trecut un an si jumate si ne tot jucam de-a ia hartia da hartia prin registrature. Nu vor sa accepte ideea de compensare, nu vor sa accepte clauza de 3 ani asa cum a fost el intocmit de la inceput - timp in care se amortiza investitia. Eu platesc facturile de la ei conform contract, deoarece eu am facut investitii, deoarece doream sa ma folosesc de hala, unde in momentul de fata este in stare de folosinta ca hala, numai ca eu am oprit aceste investitii, pana la clarificarea situatiei. Este o situatie neplacuta pentru mine, dar eu trebuie sa caut recuperarea investitiei printr-un mod anume. Eu nu doresc decat respectarea contractului asa cum a fost el facut. Bineinteles din cate am inteles ca din acel contract nu castiga decat avocatii - contractul este slab din punct de vedere al valorii judiciare. M-am consultat cu un avocat in acest sens si mi-a sugerat sa platesc la termen si conform contract, si sa-i las pe ei sa demareze - daca va demara procesul de judecare a contractului. Bineinteles ca eu am o restanta la ei ce reprezinta acei 50% din fiecare factura pe care eu astept compensarea ei. Intrebarea mea este : - voi ce ma sfatuiti sa fac?
Va multumesc pentru sugestii.
Răspuns la discuția bunicii impostori
Tinere, dute cauta-ti un avocat si recupereaza-ti drepturile in instanta. Acelasi lucru l-am patit si eu si m-am judecat 3 ani de zile, dar in final am gastigat. Am rabdat mult. Succes.
buna seara, sa o luam cu inceputul: pentru a deveni importator trebuiea sa aveti societatea comerciala infiintata si sa aveti ca domeniu de activitate si comert cu ... amanuntul sau similar, import export, mai multe informatii puteti obtine de la camera de comert , specificati ce anume doriti sa faceti. Dupa ce aveti C.U.I.-iul , mergeti la Administratia Fiscala de care apartineti si obtineti Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, este foarte bine sa-l aveti. Cu aceste 2 documente mergeti la Directia Judeteana de Accize si Operatiuni Vamale sau cel mai apropiat birou vamal de care apartineti , si obtineti codul de inregistrare EORI. Cu aceste 3 documente sunteti inregistrat in sistemul integrat vamal ceea ce inseamna ca indepliniti conditiile de a efectua operatiuni de import sau export in calitate de agent economic. Dupa care va orientati ce doriti sa cumparati din afara spatiului comunitar, dar sa tineti cont ca la intrarea in tara veti plati taxa vamala si TVA-ul aferent valorii marfurilor declarate. Tineti cont ca indeplinirea formalitatilor vamale pot fi indeplinite fie in frontiera de stat sau la cel
mai apropiat birou de care apartineti. Sunt foarte multe de spus, dar daca ve-ti lua legatura cu un comisionar in vama veti primi toate informatiile de care aveti nevoie. Va doresc succes.
Buna seara.
Eu persoana fizica, sunt asociat la o firma ce are doi asociati si mai sunt asociat la o firma care are un singur asociat. Am decis ca firma la care sunt singur asociat sa cumpere partea mea de la firma la care sunt asociat cu cineva. Cum se procedeaza. Va multumesc
Răspuns la discuția asociatul unic si firma
Multumesc frumos. Voi face comodat pentru masina si celelalte cheltuieli le voi trece ca chieltuieli si nu vor fi deduse acest TVA. Ma voi bucura de faptul ca platesc doar 3% pe impozitul micro. Voi incerca sa ma angajez la propria firma in calitate de ... . Va multumesc tuturora.
Buna seara.
Sunt asociat unic la o firma pe care am inffintat-o si muncesc la ea si am venturi si cheltuieli , rog colegii in materie de legislatie contabila sa ma "lumineze" si pe mine in urmatoarele "probleme":
1. prima problema este - am achizitionat un autoturism nou si l-am cumaparat pe numele meu ca sa beneficiez de facilitatile privind inoirea parcului auto prin programul de inoire a parcului auto deschis la nivel national. Desi masina o folosesc in interes de serviciu as dori sa stiu cum as putea sa ma inregistrez cu ea in contabilitate , si daca am posibilitatea deducerii acestui TVA, rezultata din achizitia ei.
2. a-doua problema este ca desi sunt asociat unic la firma pe care o conduc unele venituri se cam duc si pe intretinerea familiei mele. Toate aceste cheltuieli le-am inregistrat ca "cheltuieli" fara dreptul de a deduce TVA-ul. evident ca platesc si gradinita si scoala copiilor si hrana necesara existentei si supravietuirii. Daca cineva a pai avut de a face cu acest fel de "probleme", poate i-mi spune si mie cum este corect fata de firma pe care eu o conduc si fata de problema intretinerii familiei mele.

Va multumesc pentru sprijinul acordat.