Va multumesc pt raspunsul dvs. prompt!
In legatura cu procedura de deschidere a cavoului, eu sunt ruda cu decedatul, dar nu mostenitor direct si dupa cate stiu nu s-a facut succesiunea in urma decesului, am insa cheia de la cavou. Cum considerati ca ar trebui procedat? Va multumesc inca o data!
Buna seara,
As dori un raspuns la urmatoarea intrebare
- care sunt formalitatile necesare pt a depune in cavoul familiei o urna funerara care contine ramasitele pamantesti ale unui membru al familiei decedat cu ani in urma (7-8 ani) in SUA? Mentionez ca urna urmeaza a fi adusa in tara la inceputul lunii iunie de catre un nepot al persoanei decedate.
Va multumesc
Va multumesc mult pt raspuns.
Va multumesc pt raspuns. Am inteles explicatiile dvs. privind anii in care mi-am intrerupt activitatea pt cresterea copiilor pana in 7 ani.
Inteleg ca avem putini specialisti in domeniul asigurarilor sociale.
Desi sunt sceptica, voi incerca o noua audienta la Casa de Pensii, poate reusesc sa conving respectiva persoana sa desemneze pe cineva sa imi explice concret cu buletinul de plati si CM cum s-a calculat vechimea. Nu doresc decat sa fiu sigura ca s-a adunat corect (adica cf. legii). Voi incerca si eu sa fac un nou calcul, eliminand anii in care am stat acasa.
As mai avea o intrebare legata de studiile superioare. Eu am absolvit (1969-1974) facultatea de Istorie in 1974, la Universitatea Bucuresti la sectia cursuri fara frecventa (desi nu cred ca este relevant, in 1979 am absolvit si Facultatea de comert, sectia Relatii Ec. Internationale la ASE, Buc., sectia cursuri de zi cu scutire de frecventa, dar aveam CM). La data obtinerii licentei aveam CM din sept. 1971. Mentioneaz insa ca primii 2 ani de facultate i-am absolvit LA i de zi, nu am avut CM pt acea perioada. In urma casatoriei (iulie 1971), m-am transferat la sectia ff si m-am angajat cu CM (sept. 1971). In aceasta situatie, primii 2 ani de facultate la zi, se considera vechime in munca (in situatia in care Rectoratul Universitatii are o arhiva suficient de bine pusa la punct pt a-mi putea elibera o adeverinta pt acesti ani)?. Va multumesc pt atentie
As dori un ajutor pt a verifica daca vechimea mea in munca este corect calculata de Casa de Pensii S 1 si multumesc de la inceput pt rabdarea de a mi se da un raspuns lamuritor.
Mentionez ca aditia simpla a anilor de munca cf. Cartii de Munca nu coincide cu aditia efectuata de Casa de Pensii, rezultand o diferenta de peste 1 an vechime in defavoarea mea. Mentionez ca m-am prezentat de cateva ori la ghiseul Casei de Pensii, dar mi s-a refuzat orice informatie lamuritoare; pana la urma mi s-a indicat sa solicit 1 ex copie dupa Buletinul de plati a contributiei pt pensie. L-am primit expediat prin corespondenta, dar din pacate pt mine nu este edificator. La o prima consultare, pare identic cu indicatiile din Cartea de Munca. Pana la urma am solicitat o audienta, din pacate raspunsul primit tot nu este clar. Persoana care tinea audientele (nu s-a prezentat) a rasfoit Cartea de Munca si mi-a spus ca pt 2 luni nu se indica virarea contributiei. La intrebarea mea daca intreruperea activitatii pt cresterea copiilor pana la 7 ani (am beneficiat de legislatia respectiva in perioada 1982-1984) nu se ia in calcul pe vechime (desi cand am facut respectiva intrerupere stiam ca anii de intrerupere contau la vechime in munca) mi s-a raspuns, ca NU perioada respectiva nu se ia in calcul deoarece nu s-a platit contributia. Pe moment mi s-a parut ca raspunsul e coerent si m-am retras fara comentarii. Reluand acasa analiza am remarcat din nou ca raspunsul nu este lamuritor. Pe de o parte intre calculul meu si cel al Casei de Pensii este o diferenta de 1 an vechime, iar durata de intrerupere pt cresterea copiilor este mai mare de 1 an; pe de alta, studiile superioare la zi se considera vechime la calculul anilor pt pensie desi nu exista contributie.
Va multumesc
:(Buna ziua,
Am nevoie de opinia unui expert in aplicarea legii 247/2005 (l. proprietatii).
Doresc sa stiu care este solutia cea mai corecta pentru urmatoarea situatie:
am cerut, conform legii, retrocedarea imobilului (aflat in mediul rural) detinut de bunicul meu, care in ultimii ani era folosit ca scoala; raspunsul comisiei de retrocedare consta in recunoasterea dr. de proprietate adoptandu-se decizia de retrocedare a imobilului in 2010 (pana atunci urmand a se construi o cladire adecvata pentru activitatea scolara, cu finantare Banca Mondiala).
In acest context, in urma unui incendiu devastator, izbucnit pe 11 iulie curent, cladirea este practic distrusa (nu s-a efectuat inca o evaluare). Conform Pr.-V. completat de pompieri, incendiul a izbucnit de la un conductor imbatranit (instalat in magazia de lemne). Primaria locala m-a informat in scris despre aceasta situatie si m-a convocat pentru reglementarea dosarului de restituire. Telefonic am fost informata ca exista o singura solutie, acceptata si de comisia de improprietarire judeteana:
restituirea in ziua de azi a terenului; evaluarea pagubelor (inteleg ca pe spezele guvernului); convertirea sumei calculate drept paguba in obligatiuni la Fondul Proprietatea.
La intrebarea mea daca in aceasta situatie, se va restitui acum si nu in 2010 si cealalta cladire din aceeasi curte, revendicata de mine (3 camere!!!!) in care functioneaza inca gradinita, mi s-a raspuns ca pentru aceasta, ramane valabila decizia initiala de restiuire, in anul 2010.
Raman in asteptarea raspunsului/opiniilor dvs.pt care va multumesc.