avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 675 soluții astăzi
Forum Activitate ECONOMU

Activitate ECONOMU

Tot discutii de pe forum, de la acea data :
Oare n-ar trebui sa fie aceeasi lege pentru toti?

”Am depus la sect 2 cu data istorica a angajatilor si la sect 3 cu data 01.01.2007....oare la celelalte administratii cum o mai fi?”
Va dau si cateva discutii dupa forum , din vremea aceea.
”De la sector 3 mi-au spus asa ca se completeaza lunara trimestrial anula dupa cum ne incadram si la obligatii salariale se pune asa : 01.01.2007 la toata inafara de 0.85 care se pune 01.01.2006”

”Iar in legatura cu completarea ei:
1) La sectorul 3 se bifeaza luare in si trimestrial cu data de 01.01.2007 dar saptamana trecuta vroiau cu data de la care societatea avea angajati; Isi schimba regulile ca pe sosete
2) La sectorul 5 am fost azi dimineata si surpriza: vor completate cu data dela care firma are angajati si ATENTIE termen de depunere este maine Vineri 10.03.2007 .
Am ramas perplexa la nici un sector nu au avut termen; sau mai bine zis termenul de "cat mai repede posibil"; dar la 5 iese o matracuca si anunta ca maine e ultima zii ca "asa zic eu", nu da o explicatie legala. Probalil ca vointa unora e litera de lege- pe nervii nostrii ”
Si mai sunt si altele , asa au fost indicatiile de completare , ca altfel nu erau primite la ghiseu.
Da, stiu textul de lege. SRL-ul in discutie se incadra la punctul 1.2 litera g.
1.2. Trimestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul următor:
- pentru obligaţiile de plată reprezentând:
a) plăţi anticipate, în contul impozitului pe profit anual, datorate de societăţi comerciale bancare, persoane juridice române, şi sucursalele din România ale băncilor, persoane juridice străine;
b) impozit pe profit datorat de persoane juridice române, altele decât cele prevăzute la lit. a);
c) impozit pe profit din asociere, datorat de persoane fizice;
d) impozit pe profit datorat de persoane juridice străine, altele decât cele prevăzute la lit. a): impozit pe profit din asociere, impozit pe profit datorat de persoane juridice străine care vând/cesionează proprietăţi imobiliare situate în România sau titluri de participare deţinute la o persoană juridică română, impozit pe profit datorat de persoane juridice străine care desfăşoară activitate prin intermediul unui sediu permanent în România, conform art. 13 lit. b), c) şi d) din Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
e) impozit pe veniturile microîntreprinderilor;
f) impozit pe veniturile microîntreprinderilor din asociere, datorat de persoane fizice;
g) impozitul şi contribuţiile aferente veniturilor din salarii, datorate de către contribuabilii care au statut de microîntreprindere în condiţiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de către persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente;
Incepand cu 01.01.2007 s-a trecut la declararea si plata imopozitelor si contributiilor TRIMESTRIAL. De la ghiseu ni se spunea sa completam „luare in evidenta de la 01.01.2007 trimestrial„ , desi SRL-ul avea angajati din 2005 si pana la aceasta data fusese platitor lunar. Trece anul 2007 si vine alt act normativ care spune ca din 01.01.2008 SRL-urile vor declara si vor depune declaratii lunar. Se depune din nou declaratia 010 prin care se declara luare in evidenta lunar , incepand cu ce data credeti ? cu data din 2005 de cand firma a avut primii salariati.
Acum in 2010 , SRL-ul cere un certificat fiscal si surpriza , i se inmaneaza o hartie sub semnatura, patronului , ca are obligatia ca pentru anul 2007 sa depuna declaratii lunare , spunand ca in 2007 declaratia 010 este eronata. Nu trebuia sa se completeze ca incepand cu 01.01.2007 devine trimestrial ci incepand cu 2005 de cand are primii salariati.
Ce parere aveti de cele intamplate? Ce putem face cu hartia primita sub semnatura ? Se contesta la ei ? Se contesta la instanta ? Daca am depune acum declaratiile lunar pe 2007, ar veni majorari foarte mari pana in 2010. Si pentru ce ? Am declarat trimestrial , asa am depus declaratiile , asa am platit. Mentionez ca SRL-ul nu are nici o datorie la stat , nici nu ne gandeam ca avem vreo piedica in obtinerea certificatului fiscal. Astept opiniile si sfaturile dumneavoastra. Multumesc anticipat !
Am urmatoare speta si poate cineva imi va da o idee cum se poate rezolva. In anul 2007 un SRL achita cu OP impozitul pe profit. Banii se duc la stat exact la impozitul pe profit. In 2010 se constata ca pe ordinul de plata la rubrica beneficiar a fost trecut CUI-ul altei firme si banii figureaza pe fisa sintetica la fisc la alta firma care nici nu era platitoare de impozit pe profit. Acum fiscul invoca faptul ca ordinul 1311/2008 nu-i mai da voie sa faca rectificari la erori materiale. Cum vedeti rezolvarea acestei situatii ? Mai mult firmei care a achitat banii ii calculeaza majorari din 2007 . Cum sa scapam si de majorari ? De fapt statul a incasat banii la termen . Niciunul din SRL-uri nu s-a folosit de ei. Va rog foarte mult sa va spuneti opinia , o parere personala , etc. Multumesc !
Răspuns la discuția avocat stagiar
Va multumesc foarte mult pentru raspuns. Am crezut ca poate exista posibilitatea ca , facand acest Institut , sa nu mai fie nevoie sa-mi caut tutore de stagiu. Adica sa-mi caut indrumator , sa ma alerge pe la toate cozile pe la arhive , asa cum se procedeaza cu stagiarii. Eu nu sunt asa tanar sa mai fac aceste alergari. Dreptul a fost cea de-a doua mea facutate. Am peste 40 de ani. Eu nu de examene ma feresc . Ci de tratamentul acordat stagiarilor de către indrumatorii lor. Daca totusi exista o posibilitate , va rog foarte mult sa mi-o comunicati !
Discuție avocat stagiar
Am urmatoarea intrebare : Am luat examenul de avocat stagiar in februarie. Este posibil ca absolvind I.N.P.P.A. sa se considere stagiu , iar examenul dat aici sa echivaleze cu examenul de definitivare ? Multumesc !
Răspuns la discuția expert contabil si avocat
Problema sta in felul urmator : am dat examenul de avocati stagiari in luna februarie si l-am luat. Atunci cand m-am hotarat sa devin si avocat , am avut in vedere art. 44 alin 5 din Legea 51/1995 , citez :„Avocatul nu poate indeplini functia de expert sau de traducator in cauza in care este angajat aparator.” Am inteles eu de aici ca interdictia ar fi la acelas client . Nicidecum nu m-am gandit ca nu voi putea profesa. Dupa ce am luat examenul , cineva imi spune , vezi ca s-ar putea sa nu poti profesa ! Atunci am apelat la acest forum. Sa stiu daca mai imi caut indrumator pentru stagiu , sau am luat acest examen degeaba. Nu pot sa zic ca am invatat degeaba fiindca eu merg pe principiul ca invatatura e o bogatie pe care nu ti-o poate lua nimeni.
Voi ce parere aveti de articolul citat mai sus ?
Multumesc foarte mult pentru sfaturi !
Răspuns la discuția expert contabil si avocat
Sunt expert contabil si vreau sa profesez si ca avocat. Intr-o lege nu se pot prevede de la inceput toate cazurile , in cazul nostru profesiile . Dar atata timp cat unele profesii liberale se admit (lichidator,mediator , traducator), poate se poate face o derogare , ma gandesc. De ce ar fi interzis expert contabil ? Parerea voastra conteaza pentru mine. Unde ma indrumati sa ma adresez ? Sunt din Bucuresti . Multumesc !
Răspuns la discuția expert contabil si avocat
Am citit dar nu am inteles la ce va referiti cu art.7 , art.3 si art.4 . Sunt interesata sa rezolv acceasta problema. Fiti mai detaliat . Nu va suparati !
La art.3 se vorbeste de accesul in profesie
La art.4 se vorbeste de cine se poate prezenta la examen
La art.7 se vorbeste de faptul ca pot efectua si audit si consultanta fiscala.
Interzice CECCAR-ul avocatura ? Sau baroul interzice expertiza contabila ? Ajutati-ma sa gasesc raspuns ! Multumesc !