Multumesc pentru raspuns!=D>
Buna ziua, am lucrat in perioada 11.07.1985 pana in 01.02.1999 la o intreprindere 100% in grupa I de munca, specificat in cartea de munca, specificatia este [conform punctului f2 anexa I O50/90 republicat 31 aug 1994]. Deoarece intreprinderea a fost inchisa, la vremea respectiva, am fost trimisi in somaj si am primit si ordonanta. Atunci nu stiam sa verific, dar mai este o stampila pe cartea de munca si anume: [In perioada 02.06.1998 pana in 22.02.1999 nu s-a platit CAS si fond de somaj]. Desfacerea contractului de munca a avut loc in 22.02.1999
Recent un fost coleg si-a depus dosarul pentru pensionare, dosar care a fost respins din cauza ca perioada 02.06.1998 pana 22.02.1999 cand nu s-a platit CAS, nu se ia in calcul ca si grupa si nici ca si stagiu de cotizare. Am sunat la arhiva la care se afla actele societatii si mi s-a spus ca pana acuma nimeni nu a sesizat aceasta problema. Din 1999 si pana in 2017 s-au pensionat foarte multi, dar nimeni nu a sesizat ca nu ni se recunosc 8 luni lucrate in grupa I de munca, nici ca si stagiu de cotizare, nici ca si grupa din cauza ca nu s-a platit CAS?
Fabrica respectiva a fost vanduta ulterior la fier vechi, nu prea cred ca nu s-au recuperat obligatiile la bugetul de stat. Noi cei care am muncit acolo, am fost in jur de 1300 de oameni, ce vina avem ca s-a pus aceea stampila cu perioada in care nu s-a platit CAS si somaj. La arhiva mi s-a spus ca dovada platii ulterioare a CAS si somaj sunt probleme contabile unde documentele se tin in arhiva 10 ani. Intrebarea mea este urmatoarea: Ce ar trebui sa fac acuma sa nu pierd la vechime si la grupa cele 8 luni muncite la vremea respectiva in conditii grele, deoarece este un drept al meu si ma apropii si eu de momentul in care trebuie sa-mi depun dosarul de pensionare. Este corect ca din cauza acele stampile puse cred ca de ITM sa nu ni se recunoasca cele 8 luni, chiar daca posibil ulterior s-au recuperat banii la bugetul de stat? Daca exista un articol de lege care sa ma ajute sa nu-mi pierd drepturile mele, eu care am fost un simplu angajat nu am nici o vina, va rog sa ma indrumati ce ar trebui sa fac acuma. Va multumesc pentru timpul acordat sper sa primesc un raspuns! :frantic:
V-as fi recunoscatoare daca mi-ati putea raspunde la urmatoarea intrebare:
PFA cu norma de venit, sediul la domiciliu - acasa-, unde stau si mama si sora mea, eu PFA-ul il am cu prestari servicii, mentionez ca sunt angajat cu norma intreaga. Nu am de lucru cu PFA-ul in fiecare zi decat ocazional, am casa de marcat inregistrata ambulatoriu, mi-am cumparat registrul de bani personali, am facut notificarea la ANAF, intrebarea mea este: "Daca deschid casa de marcat o data sau de doua ori pe luna sau o data la trei luni scriu in registrul de bani personali in fiecare zi si cand nu lucrez cu casa de marcat si trebuie sa scriu si banii lui sora-mea si a lui mama daca avem acelasi domiciliu, bineinteles ca ele nu ar fi de acord sa le numar banii in fiecare zi!#-o
din cate stiu eu trebuie depusa pana pe data de 25 februarie declaratia 392 a sau b dupa caz
Daca vrei sa preiei administratia pentru o scara de bloc - se constituie asociatia de proprietari pentru o scara de bloc, locuiesc acolo si vecinii insista sa ne separam de ceilalti avem probleme cu actualul administrator care strange banii dar nu-i vireaza decat dupa insistente. Intrebarea mea este care sunt obligatiile fiscale pentru administrator si femeia de serviciu, ce fel de declaratii se depun la administratia financiara. Mentionez ca am calitatea de salariat stiu ca se plateste 16% impozit pe venit si 5.5% la sanatate, mai trebuie platit si la somaj si casa de pensii? si care anume sunt declaratiile care se depun la administratia financiara si datele de depunere? 25 ale fiecarei luni sau trimestrial? Femeia de serviciu nu are calitatea de salariat. Va rog sa ma lamuriti daca se poate! MultumescX-(
am o societate care urmeaza sa vanda produse alimentare (mici, bere, frigarui, piept de pui, aripi pui etc.. la targuri mai preciz zilele orasului)
Pana acuma societatea are vanzare de produse nealimentare gestiune cantitativ valorica inventarierea 1 data pe an. Nu stiu cum trebuie sa deschid gestiunile pentru activitatea de produse alimentare. Se face productie pentru carnea prajita sau se poate incarca gestiunea global valoric si descarcarea pe bonurile de la casa de marcat. Pot#-o tine evidenta pe doua tipuri de gestiuni si cantitativ valoric si global valoric?#-o
O societate x din Romania are contract cu Shell si achizitioneaza combustibil, plateste taxele de autostrada cu cardul, ulterior Shell factureaza la socitatea x si se recupereaza TVA din UE, factura se trece integral pe cheltuieli iar TVA recuperat pe venituri. Alta societate Y tot din RomaniaX-( a folosit cardul de la societatea x cu ocazia unui transport international. Societatea x trebuie sa refactureze societatii Y, combustibilul si taxele de drum aferent consumului de la transportul respectiv. Se face contract intre societati pentru refacturare si se factureaza cu TVA?