Multumesc pentru raspuns. Din cate inteleg acum, ei vor divorta de fapt in Italia, ca stau acolo de mai bine de 5 ani, nu? Din ce mi s-a raspuns, credeam ca divortul va fi in Romania...
Poate cineva ma poate sfatui in cazul urmator:
- o prietena s-a casatorit in Romania acum 3 ani, cu un roman
- au impreuna o fetita pe care a nascut-o in Italia
-au depus actele pentru nationalitate, care ar trebui sa iasa cam peste o jumatate de an
- anul acesta au cumparat impreuna o casa in Italia.
Din pcate lucrurile nu mai merg si ar vrea sa divorteze, dar unele lucururi o ingrijoreaza:
- daca nu ma insel, acum nu mai poti avea dubla cetatenie in CE, esti obligat sa alegi una dintre ele.
-daca are cetatenia italiana si depune divortul, acesta se va derula in Italia sau in Romania? isi pune intrebare din cauza copilului, caci un divort in Italia , de obicei, inseamna garda alternata si destabilizeaza destul de mult copilul, ar prefera sa il lase tatalui anumite perioade, dar sa nu schimbe casa in fiecare saptamana, este dificil pentru un copil mic.
- casa nu este un subiect foarte important, abia au cumparat-o, dar ar vrea sa stie totusi cum se va derula actiunea si in privinta asta.
Sper sa imi puteti da un sfat, ca sa stie daca ar trebui sa se grabeasca si sa divorteze intainte de obtinerea cetateniei sau nu este cazul sa isi faca griji.
multumesc mult
Activitatea mea principala e comert on line, dar am cod caen pentru a vinde si in afara siteului. Eu insa nu am casa de marcat, pentru ca nu aveam in intentie sa vand in afara. Acum insa trebuie sa inregistre ce am vandut prietenilor: bineinteles ca fac facturi pentru toate produsele. Dar cineva imi spusese ca trebuie sa fie facuta plata prin virament bancar. Pot face facturile si sa depun banii pe cont, sau trebuie neaparat ca fiecare sa imi faca virament corespunzator a ceea ce a cumparat? Multi nu au chef sa bata drumul pana la banca, sau nu sunt aici, asa ca e mai complicat.
Multumes pentru raspuns
Va multumesc mult pentru raspuns.
Da, am acceptat un sfat despre o problema despre care insa nimeni altcineva nu a stiut sa ma informeze si nu am avut timp sa intreb aici daca este o idee buna sa procedez asa.
M-a costat cam mult asta, sper sa remediez cat mai repede
As vrea sa va vorbesc despre o situatie despre care nimeni nu imi poate da amanunte pentru ca este foarte rara.
Firma mea de vanzari online face achizitii intracomunitare si vinde en Romania persoanelor fizice.
Pentru a putea cumpara in UE, mi se cerea numar de TVA. Si in plus, achizitiile mele depaseau 10 000 de euro. Dupa noua lege din ianuarie, sunt obligata sa ma declar platitoare de TVA intracomunitar.
Cand am mers la Directia financiara pentru a cere numarul acesta de TVA, am fost intrebata ce CA am. Cum sunt abia la inceput, nu am deloc CA. Si am fost sfatuita sa ma declar platitoare de TVA intracomunitar si neplatitoare de TVA national, explicandu-mi-se ca acest lucru este in avantajul meu: pot sa cumpar linistita cu numarul de TVA alocat si sa vand fara sa nu adaug cei 19% pentru TVA pana cand nu ajung la 35 000 de euro CA, deci preturi mai mici si atragatoare.
Dupa ce am facut achizitiile, contabila mea a facut declaratiile necesare. Aceasta situatie fiind absolut noua, a vrut sa faca declaratiile ca si cum sunt platitoare de TVA si intracomunitar si national, ceea ce insemna ca nu am nimic de plata pentru TVA. Dar a fost obligata sa completeze un formular (301, am impresia) referitor la achizitii intracomunitare, care cere plata TVA. Nu a vrut sa completeze aceasta declaratie pana cand sefa Directiei financiare nu a dat scris ca aceasta declaratie are caractetr pur informativ pentru ca declaratiile sa poata fi inregistrate in sistem.
Acum o saptamana am primit o somatie de plata pentru ca in 15 zile sa platesc 115 mil, suma corespunzatoare TVAului pentru achizitiile facute!
Problema mea este urmatoarea.
1.Nimeni de la directia financiara nu mi-a spus ca voi plati TVAul in avans, altfel nu as fi ales niciodata aceasta optiune, din contra, mi s-a spus ca ma avantajeaza. Eu inca nu am vanzari dar le dau lor 115 milioane. Tare as vrea sa stiu si eu ce firma poate fi avantajata de situatia asta.
2. Incepand cu 1 iulie, pentru a evita o a doua plata ca asta, ma voi declara platitoare de TVA national, pentru ca o sa mai am achizitii de facut. Dupa cum mi-a explicat contabila mea (imi cer scuze daca numarul declaratiilor nu este cel care trebuie), eu cumpar fara TVA, ca si pana acum, ea face declaratia aceea 390 parca in care TVA este calculat si apoi dedus, deci e ZERO si eu nu am nimic de platit sau de recuperat. Vanzarile mele oricum incep abia in iulie. In acest caz, cum mai reucuperez eu banii astia de TVA? Ar trebui sa pun toate preturile mele sunt cu 19% mai mari ca sa il recuperez? Ca in cazul asta, e ca si cum am aruncat 115mil pe fereastra.
Stiu ca povestea e cam lunga, dar e tare complicat, nimeni nu a mai intalnit situatia asta si nu gasesc pe nimeni sa descurce itele.
Va multumesc mult pentru ajutor
Toata marfa pe care am cumparat-opentru societatea mea va fi vanduta pe internet, cu plata ramburs, incepand din luna iunie. Cand trimit coletele, trimit si o factura pentru produse, dar nu bon fiscal. Eu stiu ca nu e nicio problema sa procedez asa. In schimb, am o multime de prieteni care ar vrea sa cumpere produse, de pe acum. Pot vinde in afara siteului, cu asemenea facturi realizate cu softul de contabilitate pe care il am, fara bon fiscal? Ca nu vreau sa iau casa de marcar doar pentru cateva vanzari... Si pot vinde acelasi produs cu doua preturi diferite? Ca stiti cum e cu prietenii...dar totul cu factura, bineinteles...
Multumesc pentru ajutor
Flo