avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 293 soluții astăzi
Forum Activitate Biaboa

Activitate Biaboa

Buna ziua, ne-am hotărât sa deschidem actiune in instanta. Am avea nevoie de un avocat, ne poate ajuta cineva cu o recomandare? Mulțumesc!
Bună ziua! Am o fetita de 7ani cu dizabilitati (hipoacuzie neurosenzoriala bilaterala profunda plus alte afecțiuni psihiatrice). In urma emiterii unui certificat de incadrare in grad de handicap in care s-a greșit incadrarea (in loc de grad mediu ar fi trebuit sa fie grad grav sau cel putin accentuat) am depus o contestatie pe 20 iunie 2017. Am fost chemata la comisie cu mult timp dupa expirarea termenului legal, ni s-au pus cateva intrebari si apoi ni s-a trimis răspuns prin posta ca luarea unei decizii a fost amânată. Ne-au chemat pentru reevaluare, am mers de doua ori, iar pana acum nu avem nici un răspuns la contestatie. Ce putem face? Ce cai de atac ar putea fi?
Buna ziua,

Am urmatoarea problema: Am achizitionat de la eMAG un telefon pe care l-am scapat din buzunar dupa 2 saptamani. In urma loviturii capacul telefonului a fost usor avariat in coltul din dreapta sus. Am luat legatura cu service-ul Depanero, le-am explicat situatia si mi-au cerut sa le trimit telefonul pentru diagnostic si reparatie. Telefonul urma sa fie trimis mai departe la Quick Service, ei fiind service-ul autorizat pentru rapararea marcii telefonului meu. Telefonul a fost primit de catre cei de la Depanero pe 16.10.2014 si trimis mai departe catre Quick Service. Dupa 2 saptamani in care nu am primit nici un raspuns, in urma unui apel telefonic catre Depanero, am primit un mail (pe 28.10.2014) prin care ma anuntau ca telefonul prezinta urme de socuri mecanice si carcasa deformata. Pretul pentru remediere era de 450 lei. Am acceptat suma si, pentru ca mi s-a parut cam mare, am cerut si un deviz detaliat de reparatie. Dupa alte 2 saptamani, in care am sunat la Depanero periodic si am avut si un schimb de e-mail-uri, m-au anuntat ca telefonul poate fi ridicat din service imediat dupa plata facturii de 450 lei (17.11.2014). Am facut plata a doua zi si in ziua urmatoare, 19.11.2014 am mers sa ridic telefonul. Surpriza a fost mare: Capacul schimbat era de alta culoare, se auzea un zornait in interiorul telefonului (zgomot inexistent initial) iar pe display apar acum niste dungi ca acele care apareau pe vechile televizoare cu tub.
Am refuzat telefonul. Depanero mi-a trimis astazi un mail in care imi spun ca telefonul a fost trimis inapoi in service-ul autorizat pentru a se solutiona problema.
Ce pot sa fac in aceasta situatie? Am platit 450 de lei pe o reparatie care a fost de fapt o avariere. Deviz de reparatie nu am primit nici pana la aceasta data.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr 174/2008 spune:
"Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."
Avand in vedere ca mie mi-a fost returnat telefonul intr-o luna de zile, pot cere inlocuirea lui cu altul nou?
As putea sa-mi recuperez si cei 450 de lei platiti pe acea asa zisa reparatie?

Va multumesc pentru raspunsuri!
Nu stiu care este motivul. Astazi am fost la judecatorie si mi s-a spus ca dureaza pana la o luna de zile sa se redacteze hotararea. Pe site nu scrie decat ca este respinsa ca fiind neintemeiata. In conditiile in care am 5 zile (nici nu stiu daca sunt calendaristice sau lucratoare) pentru apel si hotararea nu o pot obtine inca, la ce sa fac apelul? Cum pot proceda?
Nu, respingerea am gasit-o pe portal just. Astazi am avut termenul.
Sincera sa fiu nu mai inteleg pe ce baza se dau aceste hotarari. Ni s-au solicitat inscrisuri pe care le-am depus. Presedinta chiar a incuviintat in sedinta ca dosarul este complet. Facem aceasta asociatie pentru ca fata mea este hipoacuzica si mai are nevoie de o operatie foarte costisitoare. Ar fi trebuit sa depun si actele medicale la dosar?
Cererea noastra a fost respinsa: "Respinge ca neîntemeiată cererea formulată de petenta Asociaţia Vreau să Aud. Cu apel în 5 zile de la pronunţare."
Ce e de facut in continuare? Unde se depun actele pentru apel? Si ce ar trebui sa contina in plus fata de ce se cere prin lege ca sa facem cererea sa fie intemeiata?
Răspuns la discuția Obligativitatea cenzorului
Da, asa am crezut si eu. Vom astepta termenul si vom vedea. Multumesc pentru raspuns
Deci sa inteleg ca in camera de consiliu se judeca in lipsa? Ne este acceptata prezenta sau stam pe langa usi? Poate cineva sa detalieze cam ce si cum se intampla in aceasta faza?
Răspuns la discuția Obligativitatea cenzorului
Acesta este articolul din actul constitutiv cu referire la cenzor:
"Art. 9. Cenzorul
Adunarea Generala poate alege un cenzor sau o comisie de cenzori.

Daca numarul membrilor Asociatiei devine mai mare de 15, Adunarea Generala este obligata sa aleaga un cenzor. Acesta poate fi si o persoana care nu este membru al Asociatiei."
Răspuns la discuția Obligativitatea cenzorului
Problema acum nu ar mai fi decat ca cu este trecuta persoana respectiva in acte. Ma intreb daca este de ajuns doar copia de CI si legitimatie asa cum a solicitat judecatoria in adresa trimisa acasa. Contract de prestari servicii nu cred ca putem face inainte de capatarea peronalitatii juridice.