Buna ziua,
Ma confrunt cu o situatie pe care nu reusesc sa o rezolv in privinta inregistrarii unui contract de inchiriere la ANAF S6. Voi incerca sa fiu cat mai succint.
Fiul meu este cetatean roman cu domiciliul in strainatate. Este nascut in 1992 si se afla in Franta din 1999 (deci inainte de obtinerea unei prime carti de identitate). In sistemul evidentei populatiei CNP-ul lui este legat de adresa la care locuiam in momentul in care s-a nascut. Insa in acel an (1992) am vandut acel apartament din S5 si ne-am stabilit domiciliul in S6. Din motive pe care nu le cunosc si pe care nu am cum sa le investighez acum dupa 25 de ani, nu s-au actualizat si datele lui.
In 2004 a obtinut un apartament tot in S6 prin Certificat de Mostenitor.
In 2016 am decis sa inchiriem acel apartament si in acest sens m-a mandat printr-o procura de administrare si conservare sa intreprind toate demersurile necesare. Pe langa toate cele specifice procesului de inchiriere, m-a imputernicit sa-l reprezinta in fata autoritatilor de orice fel pentru buna ducere la indeplinire a mandatului si cuprinde o prevedere care specifica posibilitatea ca respectiva procura sa serveasca si ca procura speciala.
La sfarsitul lunii decembrie considerand ca am documentele necesare am incercat demersurile pe langa ANAF S6 pentru inregistrarea unui contract de inchiriere incepand cu data de 1 ianuarie 2017.
Acest lucru nu a fost posibil, deoarece administratia solicta o carte de identitate temporara pentru cetateni romani cu domiciliul in strainatate. De aici incepe bizareria. Cei de la evidenta populatiei sustin ca acest tip de document spre deosebire de cartea de identitate permanenta nu se poate emite pe baza de procura ci impune prezenta fizica a persoanei (ceea ce este imposibil dintr-o multime de motive de ordin practic, profesional etc.).
Reglementarile din codul fiscal asa cum le inteleg eu, specifica pe de alta parte ca cetatenii nerezidenti (ceea ce consider ca este si cazul de fata, deoarece nu are domiciliul in Romania si nu locuieste minim 180 de zile in Romania) pot fi reprezentati de mandatar si domciliul fiscal poate fi cel al mandatarului (inclusiv cf. art 5 si 7 din ordinul 3775 al preseditelui ANAF).
Acum sunt blocat intre refuzul administratiei de a inregistra contractul fara aceasta carte de identitate provizorie si procedura specifica a evidentei populatiei de a elibera acest document doar in cazul in care persoana in cauza chiar locuieste in mod efectiv pe o perioada determinata in Romania.
Multumesc anticipat pentru orice lamurire care ma poate ajuta sa rezolv aceasta situatie.
exact din cauza am intrebat, pentru ca pe o parte sunt locatar si mi s-a intamplat sa-mi fie afectat apartamentul de astfel de lucrari si nu mi-a fost prea bine, pe de alta parte ca membru in comitetul executiv, vreau sa se ia cea mai buna hotarare. pe de alta parte nici nu pot sa le impun locatarilor sa-si faca asigurare. unii nici nu au posibilitati. pe de alta parte asiguratorul se va indrepta in cazul acesta impotriva noastra ca asociatie si cumva tot acolo ajungem.
eu am privit lucrurile strict sub aspect moral: asociatia trebuie sa faca o lucrare pentru ca se presupune ca sunt afectati (mai) multi locatari. ok, mi se pare normal ca eu ca locatar ce poate nu sunt afectat direct de problema sa accept lucrarea. dar la fel de corect mi se pare sa-mi fie "reparata" paguba.
e cumva o situatie similara cu cea de la terasa blocului. e spatiu comun (desi ii delimiteaza doar pe cei de la ultimul etaj), atunci cand se repara participa toata lumea. atunci cand vorbim despre alterarea interiorului cuiva, trebuie sa primeze aceeasi norma.
Eu sunt de parere ca trebuie refacut EXACT cum a fost inaintea reparatiei, ceilalti membri sunt de parere ca trebuie refacut la nivelul la care a fost blocul la receptie (in cazul blocului nostru din 1976, pentru bai si bucatarii de exemplu vopsea de ulei crem pana la 140 cm si in sus pana la tavan, huma alba)
Noi avem o discutie veche pe tema asta in comitetul executiv: pana la urma se intelege ca daca o reparatie la o parte comuna presupune deteriorari in privinta amenajarilor interioare, trebuie refacut locul sau nu?
@ynocentta : unii da, unii nu. suntem intr-un raport fragil, 3 suntem noi (presedinta, vicepresedinta si eu), 4 sunt vechi de cand blocul, au fost prin mai toate administratiile pana acum.
Dar aici avem situatia asta particulara cand acest membru al CE reclama niste fapte pe care le-a facut chiar el cand era presedinte. Pentru mine e o chestie putin cam schizoida si nu pot sa spun ca nu ma enerveaza sa-i explic unui om de 2 luni, ca banii pe care nu-i regaseste in fondul de reparatii i-a cheltuit chiar el in cei doi ani de mandat. Adica nu stiu, mie mi se pare frustrant, sa repari liftul, sa construiesti rampa pentru scara de la intrare si acum sa intrebi, "nu se putea fara, erau chiar urgente?". Pai eu de unde sa stiu, ca nu eram membru... Trebuia sa-ti pui intrebarile astea atunci, nu sa ni le pui noua acum. Mai ales ca nu noi locuim la acea scara.
@adriantot : in blocul nostru cutuma a fost ca fiecare scara sa dea cate un mebru in comitetul executiv. vine din perioada straveche a responsabililor de scara. si sincer mi se pare corect. eu nu am de unde sa stiu ce probleme au cei de la scara 1, stand la scara 4
Pai eu exact asta spun: la AG de la scara lor in ultimii doi au participat doar el si presedintele ce l-a precedat. In conditiile astea pe cine altcineva sa alegem? Si cum sa alegem noi ceilalti pentru ei?
Nu vreau sa va contrazic, dar nu cred ca un mebru al comitetului executiv care este ales, poate fi demis de catre restul membrilor. Cel putin nu mi se pare plauzibil.
Spunti ca nu poate face ce vrea el: va contrazic, face scandal, agreseaza verbal adminsitratora si ne paraziteaza sedintele. Eu nu vorbesc de ce face el in fata blocului in general ci de perturbarea sedintelor.
Conflictul se bazeaza in linii mari pe lucrari de reparatii dispuse si aprobate de acest fost presedinte (care la fel ca administratora locuieste la scara in cauza), pentru scara in discutie, pe care acesta acum le ignora sau le subevalueaza (desi sunt semnatele de el toate notele de fundamentare si documentele financiare; discutii de genul, de ce a fost reparat liftul de 3 ori in doi ani, de ce a costat un apometru de la ghena de gunoi 60 de lei, ce nu se putea mai ieftin etc.)
Toate aceste discutii ne paraziteaza si ne blocheaza sedintele de comitet executiv, devine frustrant sa-i demonstrezi unui om aceleasi sume cu hartiile de el semnate in fata.
Peste toate astea are si un limbaj suburban la adresa administratorei (pe care de altfel el a angajat-o), care-si face bine treaba, e riguroasa, e eficienta si ne-a ajutat sa identificam multe din mizeriile sau erorile comise in trecut.
E putin probabil sa fie ales un altul, pentru ca din scara respectiva participa la adunarile generale doua persoane: el si presedintele ce i-a precedat. In general la AG din 220 de aprartamente, cea mai buna prezenta a fost de 30-35 de persoane.
Buna ziua
Ne confruntam cu o situatie inedita. In urma unor conflicte intre administratora asociatiei noastre si un membru al comitetului executiv, aceasta ne-a solicitat sa nu mai presteze serviciile aferente pentru scara respectiva (la care de altfel si locuieste).
In situatia data nu stim cum sa procedam. Scara respectiva poate angaja un administrator suplimentar?
Situatia este cu atat mai delicata cu cat administratora respectiva este eficienta si-si face bine treaba, iar respectivul membru in comitet este un fost presedinte al asociatiei care a facut multe tampenii din nestiinta.