avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 613 soluții astăzi
Forum Activitate onilogi

Activitate onilogi

Multumesc pentru raspuns, da, cum zice Mircea Badea, traim in Romania si traim bine, UTOPIE!!!
Buna ziua,

as dori sa-mi explice un specialist in materie daca e normal/legal si daca intradevar nu se poate intreprinde nimic impotriva unei asemenea situatii. Ne-am judecat la Tribunal mai mult de 2 ani cu o societate de asigurari si intr-un final, in urma cu 5 luni s-a dat solutia, doar teoretic. Nici pana astazi nu ni s-a comunicat in scris si prin urmare nu putem intreprinde nimic pentru recuperarea banilor, si este vorba totusi de suma de 250.000 RON. Din cate stiu eu ar trebui ca solutia sa fie comunicata in maxim 30 zile dar avocatul imi spune ca nu se poate face nimic, deasemenea nici alti avocati nu mi-au dat alte solutii. Este incredibil sa te judeci 2 ani si pe urma sa se comunice solutia de aproape jumatate de an.
Rog pareri si daca cineva immi poate da o solutie!
Răspuns la discuția Asigurare CMR
Completez prin a-i multumi si dl-ui Nucu pentru interventie!
Răspuns la discuția Asigurare CMR
Multumesc dle Tudor,

in primul rand doresc sa precizez faptul ca polita de asigurare CMR este incheita pe o perioada de un an de zile, se practica in transporturile internationale, si are acoperire daca transportul este international indiferent de contractul de transport.
Din punctul meu de vedere, si al altor specialisti in materie(din pacate austrieci), faptul ca la Bistrita s-a efectuat neutralizarea documentelor de transport, fara a se descarca marfa, nu inseamna incheierea transportului si inceperea altui transport intern. Acest lucru(neutralizare) se practica si este legal datorita faptului urmator: clientul meu din Bistrita, cumpara o marfa din Italia pe care o vinde altei societati din Vatra Dornei. Daca marfa ar ajunge la destinatie ca adresa expeditorului din Italia pe CMR, cu siguranta clientul meu va pierde afacerea, cel din Vatra Dornei va putea lua legatura direct cu Italianul si sa cumpere marfa direct de la el la un pret mai bun. Asta e motivul pentru care se practica neutralizarea documentelor de transport, respectiv a CMR-ului care nu este altceva decat o scrisoare de trasura. Eu personal sunt transportator de 20 de ani in Austria, licentiat in transporturi internationale la Viena, si am avut foarte multe cazuri similare insa niciodata asiguratorul austriac nu a pus problema in acest fel. Prin urmare, transportul nu se considera incheiat la Bistrita, exista un singur contract de transport care spune, incarcare Italia, descarcare Vatra Dornei, clauza contractuala livrare neutrala, adica tocmai livrarea cu un nou CMR(scrisoare de trasura) a nu se confunda cu conventia CMR sau asigurarea CMR. Ne judecam de ceva vreme insa se pare ca si instanta e pusa intr-o situatie in care nu stie ce verdict sa dea. Daca gaseam ceva in Jurisprudenta sau un specialist in materie era mai usor, dar sunt cazuri cu care instantele nu prea s-au intalnit. Pe 29.05 avem urmatorul termen, o sa va tin la curent.
Discuție Asigurare CMR
Buna ziua!

In urma cu 2 ani am avut un accident rutier cu un ansamblu cap tractor+ semiremorca incarcata cu marfa din Italia cu destinatie Vatra Dornei, care s-a rasturnat intr-o prapastie si a ars intotalitate. Capul tractor si semiremorca au fost in cele din urma despagubite de soc de asigurare insa contravaloarea marfii nu din urmatorul motiv: Comanda de transport a fost emisa catre noi cu incarcare Italia, descarcare in Vatra Dornei dar cu neutralizarea documentelor de transport la Bistrita, unde clientul(intermediarul) isi avea sediul social. Am incarcat marfa, am ajuns la Bistrita, cnf. comenzii, soferul a primit alta factura catre clientul lui, s-a intocmit un CMR nou si s-a mentionat pe CMR-ul vechi faptul ca s-a intocmit un nou CMR. Accidentul a avut loc intre Bistrita si Vatra Dornei. Asiguratorul nu despagubeste dauna cnf art. 3 din contractul de asigurare in care este stipulat ca sunt asigurate doar acele marfuri care incarcarea lor si descarcarea au loc in 2 tari diferite. Incarcarea si descarcarea au avut loc in 2 tari diferite, la Bistrita s-a facut doar neutralizarea documentelor, lucru uzual si legal in bransa.
Ne judecam de 2 ani dar se pare ca si instantelor judecatoresti nu le este clar. Daca ma poate ajuta cineva, sunt dispus s-a angazej un avocat platit f. bine!
Răspuns la discuția Restituire taxa auto
Multumesc pentru promtitudine doamna avocat, totusi mai am o intrebare daca-mi puteti raspunde: taxele s-au platit la acea vreme, unele la finante Oradea, altele la finante Bistrita, iar acum sediul(singurul) societatii este in Timisoara. Cererile de restituire, respectiv actionarea in instanta ar trebui in fiecare judet in parte demarate sau se poate la administratia financiara Timis?
Buna ziua,

tot mai frecvent aud de la diferite persoane ca si-au recuperat in instanta taxa auto. Noi suntem o societate comerciala care a achizitionat mai multe autoturisme in perioada 2008-2010, autoturisme care sunt folosite in interes de serviciu de catre administratorii societatii. Precizez ca suma platita ca si taxa de inmatriculare pentru toate autoturismele se ridica la nivelul a cca. 25.000€. Rog daca cineva este bine informat referitor la aceasta situatie.
Multumesc pentru raspunsuri dar din pacate am ramas tot accolo de unde am plecat, cati avocati atatea pareri la fel se pare ca e sii cu instantele. La o lege atat de simpla se poate interpreta dupa bunul plac, deci ramanem la bunul plac al magistratilor romani.
Totusi in urma cu ceva timp am pierdut un proces, factura de transport cu vechime de cca. 1,5 ani. In sentinta instata se baza pe art. 32 din conventia CMR. Eu inteleg acest art altfel insa instanta nu. Va redau mai jos art. 32 din conventia CMR si astept parerile specialistilor in materie:

ARTICOLUL 32
1. Actiunile derivind din transporturile supuse prezentei conventii se prescriu in termen de un an. Totusi, in caz de dol sau de culpa considerata de legea tarii careia ii apartine organul de jurisdictie sesizat ca echivalenta cu dolul, termenul de prescriptie este de 3 ani. Termenul de prescriptie curge:
a) in caz de pierdere partiala, de avarie sau de intirziere, din ziua in care marfa a fost eliberata;
b) in caz de pierdere totala,incepind de la a treizecea zi dupa expirarea termenului convenit sau, daca nu a fost convenit nici un termen, incepind de la a saizecea zi de la primirea marfii de catre transportator;
c) in toate celelalte cazuri, incepind de la expirarea unui termen de 3 luni de la data incheierii contractului de transport.
Ziua indicata mai sus ca punct de plecare al prescriptiei actiunii nu este cuprinsa in termen.
2. O reclamatie scrisa suspenda prescriptia pina in ziua in care transportatorul respinge reclamatia in scris si restituie documentele care erau anexate. In caz de acceptare partiala a reclamatiei, prescriptia nu-si reia cursul sau decit pentru partea din reclamatie care ramine litigioasa. Dovada primirii reclamatiei sau a raspunsului si a restituirii documentelor cade in sarcina partii care invoca acest fapt. Reclamatiile ulterioare avind acelasi obiect nu suspenda prescriptia.
3. Sub rezerva dispozitiilor paragrafului 2 de mai sus, suspendarea prescriptiei este reglementata potrivit legii tarii careia ii apartine organul de jurisdictie sesizat. Aceasta prevedere se aplica si in cazul intreruperii prescriptiei.
4. Actiunea prescrisa nu mai poate fi exercitata nici sub forma de cerere reconventionala sau de exceptie.

As dori sa stiu exact care este termenul de prescriere a facturilor comerciale, m-am consultat cu 3 avocati si am 3 raspunsuri:
- 3 ani
- 2 ani
- daca sunt facturi de transport, ceace este cazul, 1 an.

Rog daca cineva competent ma poate lamuri si deasemenea daca exista diferenta la termenul de prescriere intre facturile comerciale si facturile de transport care in opinia mea tot facturi comerciale sunt.

Multumesc anticipat!