Multumesc frumos pt sfaturi 'predadan79'! O parte dintre ele le stiam...pana sa intre in posesia mea masina nu stiu cum a fost exploatata. In putinul timp in care m-am putut bucura si eu de ea tind sa cred ca am cam tinut cont inevitabil de sfaturi...masina are 163 cp, cutie automata care in selectia sport se comporta intr-un mare fel. Iar autostrada de fel o frecventez destul de des din necesitate.
Iar masina asta a ajuns sa fie o enigma...parca a fost facuta de extraterestrii. Dupa resoftare isi face regenerarea singurica, dar dupa ce parcurge un numar de km apare iar eroarea...si nu stiu daca ar mai trebui sa sper ca va fi facut la un moment dat sau nu ... avand in vedere ca a trecut deja f mult timp de cand bat service-urile.
Trist este ca legile in tara asta sunt facute atat de alunecos, incat atunci cand consideri ca ceri pe buna dreptate ceva si ca ai si legea de partea ta...observi ca "este un asterix in dreptul legii cu o nota de subsol" si nu mai ai nimic de partea ta.
Numai bine!
In contract nu este mentionata eroarea masinii (din pacate). dar in termenii garantiei este mentionat ca aceasta este transmisibila in momentul schimbarii cumparatorului. In prezent masina este inca in garantia initiala (de doi ani ... asa au prevazut producatorii). de la mijlocul lunii decembrie intra in garantia extinsa pe care o are...moment in care se schimba lucrurile pentru ca nu mai sunt supuse garantiei toate piesele ca in garantia initiala.
Multumesc Cyan pentru raspuns. Imi sunt de folos legile!
Buna ziua! Am si eu o problema. Am achizitionat in iulie 2012 in sistem leasing (preluare de leasing) auto ford mondeo care avea in bors afisaul "engine malfunction "(iar codul de eroare este temperature too low during regeneration). Inainte de a incheia contractul cu firma de leasing am fost cu masina intr-un service autorizat ford din constanta pentru a-i face o diagnoza sa stiu ce problema are si daca poate fi remediata. Cei de acolo au spus ca problema este minora si ca tb schimbat sist vaporizator de la filtru DFP. Am dus masina la ei sa rezolve problema, au schimbat sis vaporizator, numai ca eroarea nu a disparut din bord. Si dupa mai multe incercari nereusite (au luat masina de cateva ori cu mesajul stins dupa care a reaparut) mi-au recomandat sa duc masina la service ford in bucuresti.
La inceputul lui septembrie am dus masina la service in bucuresti. Pana la sf lunii Octombrie (am fost contactata de doua ori ca s a rezolvat problema, dar cand am ajuns in bucuresti aparea din nou mesajul - eu locuiesc in constanta), perioada in care am fost tinuta la curent cu ce s-a lucrat: au schimbat filtru de particule, senzori, o gramada de alte filtre, injectoare, turbina, etc.
La sf lui oct am fost anuntata ca masina a fost reparata. Am luat-o si a doua zi a aparut iar mesajul in bord, iar la doua zile a ramas si fara baterie. Am dus-o la atl service ford in constanta (pe platforma) mi-au incarcat baterie (teoretic), iar la alte doua zile am ramas iar cu masina-n drum.
Masina este inca in garantie. In caietul service scrie ca in cazul in care masina nu poate fi reparata tb inlocuita. In ce cazuri ar tb sa se aplice asta. Din iulie de cand am luat o avand asigurarea ca are o problema minora...si pana acum masina are cred ca peste 10 intrari in service uri diferite, o gramada de piese schimbate si nu e reparata. Si mai rau e ca nici nu stiu de la ce da eroarea...:(
Ar trebui sa-i dau in judecata?
Stiti cumva de o lege care prevede ca un produs care are mai multe intrari intr-un service cu aceeasi problema trebuie inlocuit de catre producator? Am auzit ceva despre asta, dar nu am gasit nimic concret pe internet...
Imi cer scuze pentru mesajul prea lung, dar nu am stiut cum sa explic in mai putine cuvinte.
O zi placuta!
Buna ziua!
Detin un magazin alimentar care are scarile de la intrare construite (cu banii mei) pe domeniul public (din pacate) si am probleme cu o gasca cuprinzatoare de oameni fara prea multa educatie si "colorata in negru" care au capatat prostul obicei de a sta asezati pe scarile de la intrarea in magazin, blocand de f multe ori accesul clientilor in magazin. Pe langa acest aspect folosesc un vocabular f urat, vb si f tare sparg seminte si incomodeaza clientii care vin sa cumpere. Politia comunitara o chem degeaba pentru ca mi-au spus ca nu au ce sa le faca, iar firma de paza si protectie cu care am contract mi-au spus ca pe domeniul public ei nu pot interveni.
Nu exista nici o lege care sa interzica blocarea accesului intr-un loc? Sau amendarea celor care disturba linistea publica? Ce pot face? Am dreptul sa angajez un paznic care sa "pazeasca" scarile? Sau din cauza faptului ca am construit scarile pe domeniul public tb sa suport acum consecintele?
Multumesc anticipat!
Din pacate inca nu am reusit sa depun contestatie...In perioada dintre incheierea procesului verbal si depunerea contestatie, societatea ar trebui inchisa?
Buna ziua! In urma unui control al GF, agentii GF au gasit un plus de casa de 113 lei pentru care au dat o amenda de 8.000 lei plus dispunerea de suspendare a activitatii. Amenda am inteles ca trebuie platita in mod normal, in termen de 15 zile, dar activitatea in cat timp trebuie sa o inchid? (am de gand sa depun contestatie, dar pana o voi depune trebuie sa inchid societatea?)
Buna ziua! Am revenit cu o alta intrebare. Suspendarea activitatii societatii trebuie realizata imediat? Sau am acelasi termen de 15 zile pana sa suspend activitatea ca in cazul amenzii?
Buna ziua! Sunt administratorul unei societati comerciale, ce are ca obiect de activitate comercializarea produselor cu amanuntul, iar astazi am avut o „vizita” din partea a doi agenti ai garzii financiare, care nu au verificat decat casa de marcat. In urma verificarii au gasit un plus de casa de 113 lei pentru care au dat o amenda de 8.000 lei si suspendarea activitatii pe termen de 3 luni de zile (in conditiile in care in luna ianuarie a acestui an am avut un control de la garda in urma caruia am primit o amenda de 1.000 lei - minimul pe care il pot da si fara de care nu pot pleca din magazin). Insa astazi nu am avut acelasi „noroc”.
Plusul de casa nu imi pot explica de unde este (chiar nu imi dau seama ce a facut vanzatoare - nici ea nu stie ce a facut...sau cel putin asa sustine), iar cei doi agenti ai garzii mi-au „sugerat” sa depun contestatie.
Insa nu stiu pe ce motiv sa depun contestatia pentru ca nu stiu ce a facut vanzatoarea de a iesit plusul asta la casa ... Ma puteti ajuta cumva??
Sa platesc amenda...in ultima instanta o platesc, dar daca sunt nevoita sa suspend activitatea pentru 3 luni de zile...in 3 luni de zile imi expira mai mult de jumatate din marfa pe care o am in magazin, plus ca am 8 angajati in spate...ce le fac? Ii trimit acasa?
Va rog mult de tot poate ma ajutati cu o idee, sugestie, orice...sunt disperata!