avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Schimbare auto in perioada garantiei
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Schimbare auto in perioada garantiei

Buna ziua! Am si eu o problema. Am achizitionat in iulie 2012 in sistem leasing (preluare de leasing) auto ford mondeo care avea in bors afisaul "engine malfunction "(iar codul de eroare este temperature too low during regeneration). Inainte de a incheia contractul cu firma de leasing am fost cu masina intr-un service autorizat ford din constanta pentru a-i face o diagnoza sa stiu ce problema are si daca poate fi remediata. Cei de acolo au spus ca problema este minora si ca tb schimbat sist vaporizator de la filtru DFP. Am dus masina la ei sa rezolve problema, au schimbat sis vaporizator, numai ca eroarea nu a disparut din bord. Si dupa mai multe incercari nereusite (au luat masina de cateva ori cu mesajul stins dupa care a reaparut) mi-au recomandat sa duc masina la service ford in bucuresti.
La inceputul lui septembrie am dus masina la service in bucuresti. Pana la sf lunii Octombrie (am fost contactata de doua ori ca s a rezolvat problema, dar cand am ajuns in bucuresti aparea din nou mesajul - eu locuiesc in constanta), perioada in care am fost tinuta la curent cu ce s-a lucrat: au schimbat filtru de particule, senzori, o gramada de alte filtre, injectoare, turbina, etc.
La sf lui oct am fost anuntata ca masina a fost reparata. Am luat-o si a doua zi a aparut iar mesajul in bord, iar la doua zile a ramas si fara baterie. Am dus-o la atl service ford in constanta (pe platforma) mi-au incarcat baterie (teoretic), iar la alte doua zile am ramas iar cu masina-n drum.
Masina este inca in garantie. In caietul service scrie ca in cazul in care masina nu poate fi reparata tb inlocuita. In ce cazuri ar tb sa se aplice asta. Din iulie de cand am luat o avand asigurarea ca are o problema minora...si pana acum masina are cred ca peste 10 intrari in service uri diferite, o gramada de piese schimbate si nu e reparata. Si mai rau e ca nici nu stiu de la ce da eroarea...:(
Ar trebui sa-i dau in judecata?

Stiti cumva de o lege care prevede ca un produs care are mai multe intrari intr-un service cu aceeasi problema trebuie inlocuit de catre producator? Am auzit ceva despre asta, dar nu am gasit nimic concret pe internet...

Imi cer scuze pentru mesajul prea lung, dar nu am stiut cum sa explic in mai putine cuvinte.
O zi placuta!
Ultima modificare: Marți, 6 Noiembrie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: Mella87 , utilizator 00:08, 13 Noiembrie 2012
cand ati achizitionat masina ati semnat un contract unde trebuie sa fie prevazut termenul de garantie si clauzele acordarii garantiei.
ptr un produs nou achizitionat, producatorul si implicit vanzatorul acorda un termen de garantie de minim un an si mergand pana la 5-7 ani functie de produs si respectarea unor clauze, in cazul unui vehicul conditia poate fi nr de km parcursi sau perioada de utilizare si respectarea reviziilor tehnice periodice.
si in cazul produselor SH se acorda garantie, de regula mai mica, tot cu respectarea unor conditii.
Condiţiile de acordare a garanţiei se acordă în conformitate cu OG 21/1992, Legea 449/2003 şi Legea 296/2004 cu modificările şi completările ulterioare.
in general, un produs se inlocuieste sau iti primesti banii la valoarea actualizata daca nu il poti utiliza o perioada de 10 la suta din termenul de garantie.
termenul si clauzele acordarii garantiei trebuie sa fie prevazute in contractul incheiat cu vanzatorul.

[ link extern ]
[ link extern ]
[ link extern ] /
Ultima modificare: Marți, 6 Noiembrie 2012
cyan, moderator
Nu ati precizat concret daca in contractul de achizitie este precizat ca exista prezenta defectiunea care nu poate fi indepartata si pentru care intentionati sa solicitati inlocuirea vehiculului
In contract nu este mentionata eroarea masinii (din pacate). dar in termenii garantiei este mentionat ca aceasta este transmisibila in momentul schimbarii cumparatorului. In prezent masina este inca in garantia initiala (de doi ani ... asa au prevazut producatorii). de la mijlocul lunii decembrie intra in garantia extinsa pe care o are...moment in care se schimba lucrurile pentru ca nu mai sunt supuse garantiei toate piesele ca in garantia initiala.

Multumesc Cyan pentru raspuns. Imi sunt de folos legile!
Ultima modificare: Marți, 6 Noiembrie 2012
Mella87, utilizator
Eu am avut aceeasi problema cu masina mea, inca de cand am luat-o. Precizez ca masina era noua. Cartea masinii e plina de inregistrari de la service, s-a schimbat o gramada, de la centrala electrica, la sistem injectie, mai ca e facuta din nou. I-am reclamat pe protectia consumatorului, invocand legea garantie, respectiv perioda de 10% din termen, dar de la ei am primit raspuns ca sa dau firma in judecata. Ca sa aveti idee cum era, statea masina in service o luam vineri iar sambata pica, luni eram la service cu ea, intr-un an am facut doar 8000 de km, defecte ce imi punea viata in pericol.In service mergeau cu ea si 800 de km. Mai mult au mers ei cu ea decat eu. Si nu poti face nimic, i-am reclamat si la politie,da cica e normal sa iasa cu ea in trafic. Am facut o depresie din cauza ei, aproape sa dau un diabet. Am mers la un avocat, care mi-a zis ca sunt slabe sanse sa ii dau in judecata ca sunt mana in mana cu cel ce face expertiza. De asemnea procesul dureaza cam 3 ani si o expertiza e cam 2000 Ron. Fara ea facuta in prima faza , nu ai nici macara sansa sa incepi. Din pacate traim in Romania, unde legea nu e respectata deloc. Am incercat si sa aduc cazul in mass media dar nu vor sa se bage nimeni, ca firma face publicitate prin ei, si au clauze. Nu mai vorbesc ca ii si suna si ii avertizeaza. As putea scrie un roman cu aceasta poveste crede-ma. Sper ca tu sa ai mai mult noroc.
1. Da, din pacate problemele la motoarele Diesel cu filtru de particule mai apar. Uneori, nu este o problema fizica, chiar daca cei din service incearca sa remedieze masina schimband anumite repere, ci, mai degraba, o problema de soft al calculatorului respectiv (de care, din nefericire, tehnicienii din service nu au habar datorita restrictiilor de confidentialitate ale producatorului sau intarzierii din cauza concedierii sau externalizarii serviciilor). Din cand in cand, o reprogramare mai apare si aparenta problema se va solutiona.
2. Pe de alta parte, un producator construieste un anumit model de vehicul plecand de la premiza (statistica) ca el va fi folosit de un anumit tip de sofer si in anumite conditii de exploatare (oras, afara, autostrada, tot-teren). Drept urmare, folosirea unui autovehicul de talia lui Mondeo in oras nu face decat ca mototul sa functioneze rece, uleiul sa nu se incalzeasca, turatia sa fie mica, presiunea de injectie mica, pulverizarea carburantului nefiind suficienta, caz in care se vor forma particulele care vor bloca filtrul de particule. Este simplu de inteles : masina grea, pentru a o urni de pe loc avem nevoie de cuplu motor, pentru asta avem nevoie sa ardem motorina, pentru asta e nevoie sa introducem motorina in camera de ardere; problema este ca nu exista si timpul necesar pentru ca sa injectezi un anumit debit e nevoie fie de presiune, fie de timp, fie de ambele. Presiunea depinde de turatie, in principal si de sarcina, in subsidiar, cum zic avocatii.
3. Apare intrebarea ca de ce nu apare in manualul proprietarului aceste informatii, nu? Exact, dar este oarecum similar cu trecutul prin gropi. Nu iti spune nici sa treci prin gropi, dar nici sa n-o faci. Este doar o buna practica.
4 Sfatul meu este doar tehnic : saptamanal, iesire pe autostrada, minim 100 km in afara si incercati sa schimbati treptele de viteze TOT TIMPUL peste o turatie de 3000 rpm! Uneori, dupa ce motorul este cald, daca urmariti consumul de carburant instantaneu la ralanti, veti observa diferente in plus fata de normal de 0.3-0.6 litri/ora, acesta este momentul in care apare regenerarea automata a motorului. Nu opriti motorul imdediat, mai asteptati cateva minute!
Sfatul personal este ca acela pe care i l-am dat si prietenei mele : masina nu este ca ficatul, cel mult doar ca un prieten!
Sa auzim de bine!

Alte discuții în legătură

Posibilitatea schimbarii autoturismului in perioada de garantie! mass mass Buna ziua! Va rog sa ma indrumati intr-o problema! Este vorba despre o masina Ford Focus luata in august 2010 noua. - In luna ianuarie 2011 am sesizat ... (vezi toată discuția)
Probleme repetate cu auto nou in garantie mass mass Buna seara! Va rog sa ma indrumati intr-o problema! Este vorba despre o masina Ford Focus luata in august 2010 noua de la Tiriac Auto. In luna martie 2011 ... (vezi toată discuția)
Autoturism in leasing, defect pompadur pompadur la 30 mii km, autoturismul are urmatoarele simptome: - rulez cu 50-60 km/h; in frina de motor se produc smucituri (2-3); - teava de esapament, neagra; - ... (vezi toată discuția)