avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 395 soluții astăzi
Forum Activitate cosmindaniel12

Activitate cosmindaniel12

Bună ziua!
Vă solicit un sfat în următoarea problemă: aseară a avut loc un accident între două mașini, și una din ele a ricoșat și a lovit cele două mașini parcate ale tatălui meu. Niciuna din mașinile tatălui meu nu au Casco.
A fost solicitată ambulanța, deci s-a deschis un dosar care va fi soluționat la parchet sau în instanță.
Domnii polițiști ne-au explicat că nu vom primi asigurarea RCA a vinovatului decât după ce va fi soluționat dosarul (deci va fi declarat unul dintre șoferi). Pare logic, dar în momentul de față ambele mașini ale tatălui sunt avariate grav, și nu se poate circula cu ele. Una din ele probabil va fi declarată "daună totală"
Întrebarea mea este: singura soluție în momentul de față este să reparăm mașinile în regie proprie?
Bună ziua!
Vă solicit un sfat în următoarea problemă: aseară a avut loc un accident între două mașini, și una din ele a ricoșat și a lovit cele două mașini parcate ale tatălui meu. Niciuna din mașinile tatălui meu nu au Casco.
A fost solicitată ambulanța, deci s-a deschis un dosar care va fi soluționat la parchet sau în instanță.
Domnii polițiști ne-au explicat că nu vom primi asigurarea RCA a vinovatului decât după ce va fi soluționat dosarul (deci va fi declarat unul dintre șoferi). Pare logic, dar în momentul de față ambele mașini ale tatălui sunt avariate grav, și nu se poate circula cu ele. Una din ele probabil va fi declarată "daună totală"
Întrebarea mea este: singura soluție în momentul de față este să reparăm mașinile în regie proprie?
Răspuns la discuția Inselat de Vodafone Romania
Nu exista nici o clauza care sa imi restranga dreptul sa pretind despagubiri.

Problema este: nu se poate rezolva decat in instanta?
Răspuns la discuția Inselat de Vodafone Romania
In contract sunt mentionate doar "taxe de justa despagubire" pe care clientul trebuie sa le achite daca reziliaza contractul. In contract, Vodafone nu are obligatii, are doar drepturi si pretentii.
De asemenea, pe factura nu apare pretul real al telefonului, sau valoarea subventiei acordate in baza semnarii contractului!
Dar acea subventie (reducere din pretul de achizitie al telefonului), este insasi motivul pentru care am acceptat semnarea contractului. Asta nu o transforma in obligatie contractuala?
Răspuns la discuția Inselat de Vodafone Romania
Ma tem ca nu ati citit pana la sfarsit...

Eu am achitat integral cele 24 de luni de abonament, si ar fi trebuit sa raman cu un telefon de 1100 RON achizitionat la 260 RON.

Vodafone a stornat factura, mi-au pastrat telefonul, mi-au returnat 260 RON, si imi refuza posibilitatea achizitiei unui alt telefon de 1100 RON la pretul de 260 RON.

Intelegerea mea cu ei a fost ca, daca semnez un contract pe 24 de luni, si achit acel contract, achizitionez un telefon la pret redus. Eu am platit integral, si nu detin un telefon achizitionat la pret redus!
Buna ziua,

In data de 11.09.2014, am fost contactat de angajatii Vodafone Romania. Mi-au propus semnarea unui contract pe 2 ani, pentru un abonament de tipul "cu achizitie terminal", si in schimbul semnarii contractului mi-au promis posibilitatea achizitiei unui terminal in valoare de ~1100 RON la pretul de ~260RON. Am acceptat telefonic oferta.

Telefonul achizionat a ajuns in service-ul Vodafone in data de 26.06.2016, defect, in garantie. A revenit in posesia mea fara ca defectul sa fie remediat in data de 05.07.2016. L-am lasat din nou in service in data de 06.07.2016. Din data de 22.07.2016, la scurgerea termenului legal de 15 zile in care trebuia reparat, inlocuit, sau trebuia achitata contravaloarea lui catre mine, am incercat sa aflu ce se intampla cu telefonul.
In data de 02.08.2016, ora 11:03:09 AM, am solicitat in scris inlocuirea telefonului sau returnarea contravalorii acestuia.
In data de 04.08.2016 (!!!), primesc raspuns ca telefonul a fost reparat, si sa merg in magazin sa il ridic... Insist in cererea de a imi fi inlocuit, conform Legii 449/2003.
In data de 08.08.2018 primesc in sfarsit pe e-mail o lista cu telefoane disponibile si PE STOC, pentru inlocuire. Printre ele telefoane aparute in 2007, 2008, ba chiar telefoane fixe, fax-uri sau imprimante........ Aleg totusi singurul telefon decent din lista (un midrange Huawei), satul de sutele de emailuri, telefoane, conversatii cu consultantii Vodafone, cu gandul sa termin odata cu tot acest circ...
In data de 09.08.2016, la 6 saptamani si jumatate dupa ce am lasat telefonul in service, mi se raspunde ca telefonul pe care l-am ales, singurul telefon relativ acceptabil din lista, NU ESTE PE STOC...

Cum nici un alt telefon din lista nu era macar acceptabil, Vodafone a ales stornarea facturii de achizitie. Si aici a venit surpriza cea mai mare: Vodafone imi returneaza suma de ~260 RON, pentru ca atat am achitat eu pentru achizitia telefonului, fara posibilitatea achizitiei unui alt terminal la pret subventionat, desi eu achitasem deja 23 de luni din abonament! Mi-au comunicat ca daca vreau alt telefon la pret subventionat, trebuie sa semnez un alt contract pe 24 de luni. Am raspuns "bun, dar eu deja am achitat deja 23 de luni pentru un telefon cu pret redus!", si mi s-a raspuns sec: "ati achitat servicii Vodafone, nu un telefon!" (!!!).

Am reclamat situatia la ANCOM, care mi-au raspuns punctual si riguros documentat, dar mi-au spus ca este de competenta ANPC-ului. Mi-au spus totusi ca Vodafone a depasit termenul de 15 zile dintr-o "eroare umana".

Am reclamat situatia catre ANPC, si mi s-a raspuns scurt si superficial ca Vodafone a procedat corect. (!!!) Intre timp, am achitat si a 24-a luna de abonament.

Am revenit cu o noua reclamatie catre ANPC, si m-a sunat o doamna intrebandu-ma "ce vreau, de fapt?" si cerandu-mi mie numarul Legii sau al Hotararii de Guvern conform careia Vodafone ar trebui sa fie obligat sa isi respecte oferta promisa in schimbul semnarii contractului. Dupa ce a inteles ca nu sunt avocat, mi-a explicat ca, atata vreme cat pretul real al telefonului nu apare pe factura, ANPC-ul nu poate obliga Vodafone sa imi returneze valoarea reala a telefonului, ci doar valoarea de pe factura. I-am raspuns ca inteleg ca, din punct de vedere legal, nu pot sa imi returneze decat valoarea platita de mine in momentul achizitiei, dar prin stornarea facturii, si returnarea valorii de ~260 RON, Vodafone trebuie sa returneze si posibilitatea achizitionarii unui telefon la pretul la care acesta este comercializat impreuna cu abonamentul meu (RED 19). In caz contrar, Vodafone nu isi respecta obligatia contractuala din 11 Septembrie 2014, si eu sunt pagubit cu ~800 RON! Mi-a explicat si ca ANPC-ul nu are competenta de a obliga Vodafone sa isi respecte promisiunile contractuale, si m-a trimis sa ii dau in judecata...

Deci, in concluzie, am achitat timp de 24 luni de zile (perioada de facturare 13.10.2014 - 13.10.2016) un abonament de 19 EUR / luna, in loc de 7 EUR / luna pentru o cartela pre-paid, sau in loc de 10 EUR / luna pentru un abonament fara achizitie terminal. Am acceptat asta pentru a avea ~800 RON reducere la achizitia unui telefon! Asa s-a obligat Vodafone in data de 11 Septembrie 2014! Dupa ce am achitat integral abonamentul, am ramas si fara telefon, si cu banii dati...

I-am intrebat si pe cei de la Vodafone, si pe doamna de la ANPC care m-a sunat: daca imi faceam un abonament de 89 de euro pe luna, si achizitionam gratuit un telefon de 800 EUR, si mi se strica in a 23-a luna de abonament, Vodafone storna factura, si nu imi dadea absolut nimic inapoi, pentru ca eu nu am achitat nimic cand l-am cumparat?
Atat reprezentantii Vodafone, cat si doamna de la ANPC mi-au confirmat ca Vodafone poate storna factura, si sa nu returneze nici un leu, desi legea ii obliga sa repare telefonul sau sa il inlocuiasca cu unul de o valoare apropiata!!!

Mie ce imi ramane de facut in situatia asta?
Răspuns la discuția Credit Express
Deci conform art. 1578, alin.3 Cod civil, firma de recuperari este obligata sa imi puna la dispozitie o copie a contractului de cesiune, prin care a preluat creanta. Cum ei refuza telefonic sa faca asta, nu sunt obligat sa platesc? Se considera ca plata se suspenda pana cand eu voi primi copia contractului, sau plata se suspenda incepand cu momentul cand le cer eu in scris o copie?
Pentru un an si jumatate de cand au preluat creanta pana in prezent, pot percepe penalizari, daca nu m-au notificat cu privire la cesiune?
Discuție Credit Express
Buna ziua,
Va cer ajutorul in urmatoarea problema:
Acum 2 ani am schimbat operatorul de telefonie mobila. Dupa schimbare, mi s-a emis o factura finala de catre fostul operator, care "a uitat" ca serviciile se platesc in avans. Ma rog, neajungand la un numitor comun cu operatorul (Cosmote), am fost de acord cu plata. M-au trimis la un magazin Germanos, ca unica modalitate de plata. In magazin, mi s-a spus ca nu mai pot plati la ei, nemaifiind abonat. Am sunat, m-au trimis in magazin cu codul de client. Din magazin, m-au pus sa sun.
Dupa 3 zile de "suna la call-center" - "du-te-n magazin", le-am comunicat sa revina cu un telefon cand imi vor pune la dispozitie o metoda reala de plata.
Dupa 2 ani fara nici un semn, primesc un telefon zilele trecute de la "Credit Express". Mi se comunica telefonic ca acum un an si jumatate au cumparat creanta de la Cosmote, si ca am de plata o suma de 4 ori mai mare decat valoarea ultimei facturi.
Am intrebat de ce nu am fost notificat de aceasta preluare. Mi s-a raspuns ca au trimis notificari. Am cerut confirmare de primire, mi-au spus ca nu au, si sa ma duc la posta daca vreau confirmare de primire.
Am cerut sa imi arate niste documente care sa confirme preluarea creantei mele de catre ei. Mi-au spus sa sun la Cosmote, daca vreau confirmare. (!!!)
Intrebarile mele sunt:
- cat de legala este procedura acestora?
- pot percepe penalizari, atata vreme cat eu nu am fost notificat ca s-a schimbat proprietarul creantei? Pentru ca, atata vreme cat eu nu stiam cui trebuie sa ii platesc o datorie, si nu am la dispozitie o metoda de plata, nu ar trebui sa poata sa imi perceapa penalizari.
- penalizarile pot depasi de 3 ori cuantumul creantei?
- nu sunt obligati sa ma notifice de schimbarea proprietarului creantei?
- ar trebui sa platesc chiar daca ei nu imi arata un document care sa ateste preluarea creantei?
Va multumesc!
Răspuns la discuția Problema caini maidanezi
Multumesc pentru raspuns, dar:
1. Iubitor de animale sunt si eu! Nu inteleg de ce considerati iubitori de animale doar oamenii care vor caini maidanezi pe strada! Locul lor intr-un oras, intr-o tara civilizata, NU este pe strada!
2. Nu imi pot insoti iubita mereu! Imi pare rau, asta nu e o solutie!
3. Cainii sunt aciuiati in jurul blocului meu. Orice ruta de deplasare ma duce printre ei! Imi sugerati sa ma mut? Din nou, asta nu este o solutie!
4. Da, constientizez ca cei 14.000 de oameni muscati anual in Bucuresti sunt atacati dupa ce au provocat animalele. Problema este ca aceasta "provocare" este incalcarea teritoriului maidanezilor! Adica domeniul public: strazi, trotuare, parcuri, etc. Sugerati sa nu mai ies din casa?
Am fost muscat de 3 ori de caini maidanezi. De fiecare data din spate, fara latrat de "avertisment"! De fiecare data, am vazut cainele dupa ce avea coltii in mine! Poate am eu un suflet rau, nu? //sunt ironic, evident
Cum ramane cu galagia aproape non-stop? Am geamurile cu cea mai buna izolatie fonica de pe piata! Am toata casa izolata fonic, si tot adorm cu greu in galagia lor, si sunt trezit de aceeasi galagie!
Va multumesc pentru raspunsuri, dar imi puteti oferi si o solutie reala?
Buna ziua!

Am o problema complexa si delicata cu niste caini maidanezi.

O haita de peste 10 caini este adapostita in curtea Gradinitei de Copii nr.264, in Berceni. Acesti caini sunt hraniti atat de personalul Gradinitei, cat si de vecinii din blocurile alaturate, in curtea Gradinitei.
Doamna Director a Gradinitei 264, Denisa Burtan, sustine ca acei caini nu sunt ai Gradinitei, si ca a chemat si dansa hingherii pentru a-i ridica.
In urma mai multor petitii la ASPA (Autoritatea pentru Supravegherea şi Protecţia Animalelor), o echipa de hingheri s-a deplasat acum cateva luni, dar nu au ridicat nici un caine. O parte au fost adapostiti in curtea Gradinitei, o parte au fost adapostiti de oamenii din blocurile vecine.
Dpdv legal, Politia nu poate lua nici o masura, Politia Comunitara nu poate lua nici o masura, Primaria Sector 4 ma trimite la Primaria Generala, Primaria Generala ma trimite la ASPA, ASPA nu ia nici o masura eficienta, doar trimite un hingher, la 4-5 luni dupa primirea petitiei, care oricum nu rezolva nimic. Eu nu am voie sa iau nici o masura, dorm 3 ore pe noapte de aproape un an (cainii sunt extrem de galagiosi cam 20-22 ore pe zi), imi e frica sa imi las iubita sa iasa singura pe strada (o persoana e muscata odata la cateva zile pe trotuarul din fata gradinitei)...
Va rog frumos, sunt deschis la orice solutie legala. Sunt la cativa pasi sa cedez, si sa apelez la solutii ilegale si imorale... Va rog, oferiti-mi un sfat!
Va multumesc!