Sucursala unei persoane juridice straine are un angajat si un spatiu inchiriat. In contabilitate voi inregistra lunar salariile, chiria si sumele ce le voi primi de la societatea mama pentru sustinerea activitatii sucursalei. Ca declaratie voi intocmi lunar declaratia 112. La sfarsit de luna se intocmeste balanta de verificare. Legat de activitatea sucursalei am cateva intrebari:
1. Sucursala intocmeste situatii financiare anuale?
2. Contul 4511 se va credita in fiecare luna cu sumele primite de la societatea mama pentru sustinerea activitatii filialei. Contul nu se va debita pentru ca sucursala nu obtine venituri proprii. Ar putea fi asta o problema?
3. Impozitul pe profit (zero) se declara trimestrial in declaratia 100 si anual in 101?
4. Sucursala functioneaza ca un birou de consultanta, facturile sunt emise insa de firma mama. In acest caz sucursala mai trebuie inregistrata in Registrul operatorilor intracomunitari?
Multumesc pentru sprijin!
Pentru o scoietate comerciala, platitoare de tva, cifra de afaceri 0 pe 2010, se mai depune declaratia 392? Mentionez ca declaratia 300 la trim 4 nu mi-a fost preluata pe motiv ca toate firmele cu activitate suspendata sunt sterse de la TVA. ( daca verific codul de TVA pe net imi spune ca nu este inregistrata ca platitoare de TVA).
Multumesc mult pentru ajutor
Am gasit informatii despre impozitarea firmelor nou infiintate.
Societatile nou infiintate nu datoreaza impozit minim, in anul constituirii, doar impozit pe profit daca a inregistrat profit.
Colega noastra de grup, AAA, a adresat o speta catre asistenta contribuabili, subliniind rugamintea ca acel compartiment sa ajute cu o rezolvare. Redeam cu acordul ei intrebarea si raspunsul mai jos.
INTREBAREA - Codul Fiscal prevede urmatorul lucru referitor la plata impozitului minim de catre firmele nou infiintate:
„ART. 18 Impozit minim
2) Contribuabilii, cu excepţia celor prevăzuţi la alin. (1), la art. 13 lit. c)—e), art. 15 şi 38, în cazul cărora impozitul pe profit este mai mic decât suma impozitului minim pentru tranşa de venituri totale corespunzătoare, prevăzute la alin. (3), sunt obligaţi la plata impozitului la nivelul acestei sume.
(6) În situaţia în care perioada impozabilă începe sau se încheie în cursul anului, pentru definitivarea impozitului pe profit datorat se efectuează comparaţia impozitului pe profit aferent perioadei respective cu impozitul minim anual prevăzut la alin.(3), recalculat în mod corespunzător pentru aceeaşi perioadă.”
In vreme ce Normele Metodologice de aplicare a Codului Fiscal referitor la aceasta problema prevad:
„ 11(indice 6). Contribuabilii înfiinţaţi în cursul anului nu intră sub incidenţa prevederilor art. 18 alin. (2) pentru anul în care se înregistrează la oficiul registrului comerţului, însă aceştia sunt obligaţi la determinarea impozitului pe profit potrivit prevederilor titlului II “Impozitul pe profit” din Codul fiscal. Nu intră sub incidenţa impozitului minim societăţile care la data de 1 mai 2009 se aflau în inactivitate temporară şi aceasta încetează în cursul anului 2009, pentru perioada aferentă de la încetarea inactivităţii până la 31 decembrie 2009.”
Intrebarea noastra vizeaza obligativitatea declararii isi platii impozitului minim pentru firmele infiintate in cursul anului 2010 deoarece desi Codul Fiscal enunta obligativitatea acesteia, din Norme rezulta neobligativitatea pentru anul in care se inregistreaza in Registrul Comertului.
Urmare email-ului dvs. nr. 125/01.07.2010 inregistrata la noi sub nr. 24295 din 02.07.2010, va comunicam urmatoarele:
Potrivit art. 18 pct. 116 din H.G. nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii infiintati in cursul anului nu intra sub incidenta prevederilor art. 18 alin. (2) din Codul Fiscal, pentru anul in care se inregistreaza la oficiul registrului comertului, insa acestia sunt obligati la determinarea impozitului pe profit potrivit prevederilor titlului II “Impozitul pe profit” din Codul Fiscal.
Am si eu rugamintea sa ma ajutati daca puteti pentru urmatoarea situatie:
1.O SC cu sediul in romania platitoare de TVA, ar dori sa inchirieze un autoturism in suedia de la o persoana fizica, pentru angajatii sai detasati in aceasta tara. In acest caz ce inregistrari va face societatea referitoare la TVA? (inregistreaza sau nu TVA?)
2. Un contract de inchiriere este de ajuns pentru inregistrare?
Multumesc mult pentru ajutor.