Sucursala unei persoane juridice straine are un angajat si un spatiu inchiriat. In contabilitate voi inregistra lunar salariile, chiria si sumele ce le voi primi de la societatea mama pentru sustinerea activitatii sucursalei. Ca declaratie voi intocmi lunar declaratia 112. La sfarsit de luna se intocmeste balanta de verificare. Legat de activitatea sucursalei am cateva intrebari:
1. Sucursala intocmeste situatii financiare anuale?
2. Contul 4511 se va credita in fiecare luna cu sumele primite de la societatea mama pentru sustinerea activitatii filialei. Contul nu se va debita pentru ca sucursala nu obtine venituri proprii. Ar putea fi asta o problema?
3. Impozitul pe profit (zero) se declara trimestrial in declaratia 100 si anual in 101?
4. Sucursala functioneaza ca un birou de consultanta, facturile sunt emise insa de firma mama. In acest caz sucursala mai trebuie inregistrata in Registrul operatorilor intracomunitari?
Multumesc pentru sprijin!
Depinde unde e mama.
Subunităţile deschise în România de societăţi rezidente în state aparţinând SEE au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea proprie, fără a întocmi situaţii financiare anuale pentru propria activitate.
Sucursala dvs. functioneaza ca.... o reprezentanta comerciala si seamana... cu un sediu permanent:hm:
Atentie la locul prestarii serviciilor!