avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 947 soluții astăzi
Forum Activitate mariusgrid

Activitate mariusgrid

Care ar fi motivul legal al trecerii la nerezidențial din initiativa Direcției Fiscale? Încă o dată, este venit din cedarea folosinței bunurilor, persoană fizică (nu pfa etc.) Puteți detalia? Mulțumesc!

george-neagu a scris:

Una e impozitul pe venitul din inchiriere în scop turistic pe care l-ati declarat și platit anual cum scrieți, la ANAF, și alta e impozitul pe proprietate platit la primărie.
E corect cum vi s-a reconsiderat activitatea.

Bună ziua!

Vă scriu pentru o situație de impozitare a patru camere închiriate în regim turistic de către proprietarul persoană fizică.

În urma unei inspecții fiscale a Direcției Fiscale s-a stabilit că apartamentele sunt închiriate în regim turistic din 2018 (închirierea a fost declarată la timp întotdeauna la ANAF și a fost plătit corect impozitul pe norma de venit).
Ulterior Direcția Fiscală a luat decizia de a schimba regimul apartamentelor la nerezidențial și de a recalcula impozitul pe proprietate corespunzător noii încadrări, începând cu anul 2018.

Conform Art.83 din Codul Fiscal veniturile din închirierea a mai puțin de 5 camere din apartamente de către proprietarul persoană fizică sunt venituri din cedarea folosinței bunurilor. Conform definiției din ORDINUL nr.56 din 27 iunie 1995 in Anexa NORME METODOLOGICE Art.1 acest apartament, care a fost proiectat și construit cu destinația de locuință nu este o structură de primire turistică. Mai mult, conform Art.458 din Codul Fiscal, schimbarea la regim nerezidențial se poate face numai după anunțarea în scris a proprietarului până la data de 31 octombrie a anului anterior.

De aceea consider că trecerea la nerezidențial este nelegală.
Am contestat în termen această decizie si am primit răspuns negativ.

Credeți că punctul meu de vedere este corect sau eronat? Ar fi corect să actionez în justiție Direcția Fiscală?

Vă mulțumesc frumos!
Bună ziua!

Exact în această perioadă se implementează noul sistem de factură electronică. În mod normal aceasta se referă la B2B (business to business) dar știți cum e în această țară: nici ANAF-ul nu știe ce trebuie făcut deocamdata. Până în iunie, când devine obligatorie și se dezmeticește ANAF-ul, căutăm informații ca să ne adaptăm.
Da, persoanele fizice pot emite factură. CIF-ul este CNP-ul dumneavoastră. Înainte de a putea emite, e necesar să vă declarați activitatea prin depunerea Declarației Unice.
Succes!

AndraF84 a scris:

Buna ziua @mariusgrid, am si eu doua apartamente in regim hotelier, pana acum am avut firma si de anul acesta as vrea sa le pun lucrez cu ele pe persoana fizica. Dar nu stiu cum sa procedez cu facturarea. Persoanele fizice neautorizate pot factura persoanelor juridice? Exista vreun program de facturare pentru persoane fizice? Multumesc in avans!

Bună ziua!
Sunt o persoană fizică (nu PFA) și am o garsonieră închiriată în regim turistic. Am obținut certificatul de clasificare.
Tocmai am primit un email de la UPFAR-ARGOA că este necesar să primesc licențiere pentru drepturi de autor de la cinci asociații. Pentru că în garsonieră se află un televizor.
Care ar fi soluția pentru a evita plata, în afară de a renunța la televizor?
M-am gândit la urmatoarele variante:
-să desființez abonamentul la tv prin cablu (DIGI)
-să dezactivez modulul de recepție a semnalului tv terestru (cu firmă de reparații electronice, cu factură)
-să instalez un Chromecast și să fac un abonament la Netflix
În acest mod turiștii vor avea acces DOAR la Netflix pe televizor.
Este suficient dpdv legal să iau toate aceste măsuri pentru a nu fi obligat să plătesc drepturi de autor? Există o altă soluție? Dacă sunt persoană fizică am nevoie să obțin licență?
Vă mulțumesc!
ANAF Brașov a postat lamuriri în acest PDF

[ link extern ]
Da, puteți emite facturi.
Pentru plata cu card de vacanță trebuie să colaboratți cu o agenție de turism. Este necesar ca apartamentul să aibă clasificare de la Ministerul Turismului.

CapyBara a scris:

Bună ziua! Închiriez un apartament cu 1 cameră în scop turistic și as vrea sa știu dacă în calitate de persoana fizica neinregistrata la registrul comertului (impusa pe baza normei anuale de venit) pot emite factura clienților pe facturier neplatitor de tva. Am întrebat la ANAF, însă dacă vorbesc cu trei persoane am 3 păreri diferite. De asemenea, în situația în care instalez casa de marcat, pentru a incasa cu substitute de numerar (voucher de vacanta), exista vreo posibilitate sa emit bon in format electronic, pe care sa îl trimit clienților? Intreb pentru ca apartamentul pe care il inchiriez este situat intr o alta localitate decat cea in care locuiesc si nu am contact direct cu clientii. Va mulțumesc!



vali m a scris:

Casa de marcat nu se poate achizitiona decat pe firma....SRL, II, PFA...Pe persoana fizica nu se poate.

Ba da, se poate.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util


CapyBara a scris:

Din pacate, mesajul meu nu este un raspuns, ci o intrebare: o persoana fizica care inchiriaza in scop turistic este obligata sa se inregistreze fiscal la ANAF? Sau doar daca emit facturi trebuie sa fiu inregistrat?


Da, sunteți obligat să vă înregistrati la ANAF și să depuneți Declarația Unică. Dacă aveți sub 5 camere puteți lucra pe persoană fizică iar impozitarea se face după norma de venit (nu trebuie să țineți contabilitate).
Activitatea fără declarație este evaziune fiscală si se face dosar penal.
Va multumesc pentru raspuns. Ma intreb daca este obligatoriu sa semnez un contract individual de munca. Presupun ca asta va cauza o doza serioasa de umblat pe la diverse institutii, de angajat si un contabil, depuneri de declaratii etc. Eu am de munca o ora-doua pe zi, nu in toate zilele, nu am exclusivitate pentru activitatea doamnei. Nu exista o solutie mai simpla pentru a putea colabora, fiind vorba de doua persoane fizice neautorizate?
O persoana fizica (neautorizata) poate sa aiba angajati cu contract de munca?