avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 221 soluții astăzi
Forum Activitate hanaichi

Activitate hanaichi

Nimeni?
Buna ziua,

Sunt PFA si prestez servicii intracomunitare. In anul 2012 am avut un nr de TVA pentru ROI nefiind platitor de TVA. La inceputul lui 2013 am devenit platitor de TVA pentru depasirea plafonului si m-am inregistrat din nou in ROI cu noul numar = CIF si diferit de cel provizoriu avut in 2012.

Totusi tot anul 2013 am continuat sa emit facturi si am depus declaratii (300 si 390) pe vechiul numar de TVA astfel incat incepanad cu augut 2013 numarul nou de TVA a fost anulat pentru neutilizare.

Situatia pana in august am rezolvat-o cu Administratia financiara am platit amenda, am depus din nou declaratiile pe numarul de TVA corect.

Prima intrebare este ce fac cu facturile din aceasta perioada, cum le corectez? De asemenea ce va trebui sa faca clientul meu?

A doua intrebare, cum pot rezolva situatia din august pana in decembrie, cand am continuat sa emit facturi cu TVA 0/ taxare inversa desi nu mai eram inregistrat ca si platitor de TVA? La administratia financiara mi-au sugerat sa as putea sa anulez facturile si sa le fac cu o alta data (iulie, chiar daca incasarile s-au facut mai tarziu) dar nu erau prea siguri si nici prea expliciti.

Va multumesc anticipat pentru orice sugestie!
Va multumesc mult pentru lamurire.
Răspuns la discuția Adaugare activitate PFA
Multumesc mult pentru raspunsul rapid.

As mai avea cateva nelamuriri:

1)Ati putea sa imi spuneti, va rog, care este procedura la ONRC? Ce trebuie depus?

2)La ANAF ce declaratii trebuie depuse cu aceasta ocazie? Venitul din prima activitate este impozitat la norma de venit. Noua activitate nu se incadreaza la norma de venit ci la venit real. Ce trebuie facut in acest caz?

Va multumesc anticipat.
Buna ziua -

In momentul acesta desfasor activitati de consultanta IT (CAEN 6202).

Pe langa aceasta, as dori sa deschid un magazin online pentru comercializarea de diverse bunuri de consum (fara legatura cu activitatea de IT). Din cate am inteles codul CAEN pentru aceasta activitate este 4791 - Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.

Ati putea sa imi spuneti care este procedura de adaugare a acestei noi activitati?

Presupun ca trebuie facuta o cerere la ONRC. Mai sunt si alti pasi in afara de acesta?(anaf, sanatate, pensie?)

Va multumesc anticipat.
Va multumesc mult pentru raspuns.

Cred ca m-am exprimat putin neclar.

Acum sunt incadrata la codul CAEN 6202 Consultanta informatica - norma de venit.

Din toamna doresc sa lansez un magazin online cu bunuri (NU produse informatice) - cod CAEN 4791. Acesta se incadreaza la norma reala.

In aceste conditii, va trebui sa trec la venit real? Impozitarea la venit real se aplica retroactiv pentru venitul realizat anterior in anul in curs sau doar de la momentul trecerii la norma reala?

Multumesc.
Buna ziua -

In acest moment desfasor activitati de consultanta IT prin PFA, acestea incadrandu-se la norma de venit. Incepand din luna septembrie 2012 intentionez sa schimb activitatea la comert online 4791 care se incadreaza la norma reala. Mentionez ca nu voi mai avea activitate de consultanta IT pe PFA.

Intrebarea mea este daca aceasta schimbare va afecta si incasarile de pana acum? Va fi impozitul pentru activitatea de dinaintea adaugarii noului cod caen recalculat la norma reala? Sau doar incasarile de dupa adaugarea noii activitati vor fi afectate?

Multumesc anticipat.
Buna ziua -

Sunt detasat in Franta de un an de cadrul unei firme multinationale. Angajatorul (sediul din Romania al firmei) ar dori sa imi prelungeasca detasarea pentru inca un an, insa m-a avertizat cu privire la posibilitatea de a fi impozitata si de statul francez dupa 18 luni de detasare.

Este acest lucru posibil, avand in vedere ca firma obtine formularele E101 si E102 iar eu am certificat de rezidenta fiscala in Romania? Daca da, este ceva ce se poate face pentru a continua sa platesc impozitele doar in Romania?

Si inca o intrebare, perioada maxima de detasare catre Franta este de 24 de luni sau de 3 ani (conform conventiei bilaterale intre cele doua state)?

Va multumesc anticipat.
Va multumesc foarte mult. Precizarea cu privire la drepturi nu o observasem, si mi se pare foarte utila. Aceasta se poate referi la zile de concediu, zile de recuperare (in Franta cei care lucreaza 40 de ore pe sapt beneficiaza de zile in plus platite pe langa concediu) ? La ce alte drepturi s-ar mai putea referi articolul?

Va multumesc inca o data!
Va multumesc pentru raspuns.

As vrea sa va mai intreb cum se face calculul salariului in RON fata de salariul minim francez. Se ia in considerare salariul brut/net, lunar/orar minim pe economie in Franta?