avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 901 soluții astăzi
Forum Activitate tsm80

Activitate tsm80

Ati putea sa imi indicati un link spre aceasta directiva UE? As dori sa il transmit si eu mai departe unor parteneri din UE. Multumesc!
Factura este emisa de oDesk si plata se faca direct tot catre ei (apoi ei platesc freelancerii pastrand un comision de 10%).
Problema este absenta unui contract si nu cred ca un site asa de mare si cu reguli stricte ca oDesk sa se sinchiseasca de un amarat de SRL din Romania. Certificatul de rezidenta fiscala iarasi nu cred ca este usor de obtinut de la ei. Voi incerca oricum sa ii contactez si sa vad ce pot sa obtin.
Se pare ca in Romania in aceasta privinta treburile sunt mult mai complicate decat in alte tari UE (unde acest tip de servicii este considerat ca o simpla achizitie de servicii de pe un site, fara a fi nevoie de contract si nici de impozite suplimentare, factura fiind singurul element necesar pentru inregistrarea acestor cheltuieli in contabilitate si deducerea lor).

Va multumesc pentru sfaturi.

Buna ziua!

Am urmatoarea problema: am un SRL (cu domeniul de activitate: realizare de software). As dori sa folosesc serviciile prestate de niste programatori freelanceri (de pe diverse site-uri de freelanceri, dar in special de pe oDesk); acesti programatori sunt din tari non-UE (in general Filipine, Pakistan, Bangladesh etc.). Contabila imi spune ca ar putea sa existe niste complicatii: in primul rand la sumele achitate pe oDesk ar trebui sa platesc 16% impozit (pentru veniturile obtinute din Romania de nerezidenti). Apoi, pentru a putea inregistra aceste plati ca si cheltuieli deductibile ar fi obligatorie existenta unui contract intre SRL-ul meu si oDesk (ceea ce oDesk nu ofera, ci doar niste simple facturi in care apare scris: programatorul X…tarif orar…numar ore lucrate…total platit). In plus ar trebui sa prezint tot felul de documente justificative din care sa reiasa necesitatea acestor servicii si care sa dovedeasca faptul ca munca a fost prestata intr-adevar. Se pare ca aceste opinii sunt bazate pe raspunsul scris primit de la ANAF in urma unei adrese trimisa de contabila cu privire la aceasta problema.

As dori totusi sa va cer opinia daca treaba sta intr-adevar asa si daca nu exista si alte posibilitati pentru un SRL de a folosi serviciile prestate de freelanceri fara a intampina obstacolele enumerate mai sus.

Va multumesc anticipat!
Buna ziua,

E posibil ca in perioada urmatoare sa devin asociat la un SRL din Italia.

As dori sa stiu daca in aceasta situatie, din punctul de vedere al statului roman, as avea vreo obligatie de plata (taxe, impozite) sau depunere de vreo declaratie in Romania.

Mentionez ca momentan am si un PFA deschis in Romania pe care nu intentionez sa-l inchid.

Va multumesc!
Buna ziua!

As avea o intrebare: ca PFA pot avea relatii comerciale (prestari servicii) cu o firma la care sunt asociat? Exista vreo legislatie in acest sens?
Si daca se poate, exista ceva taxe/declaratii/evidente contabile speciale pentru aceasta relatie comerciala intre PFA si SRL la care persoana fizica e asociat?

Multumesc!
Răspuns la discuția Norma de venit IT eliminata
am dat si eu azi niste telefoane (la Finante in Timisoara, unde intentionam sa mut sediul PFA-ului meu din Arad) si se pare ca doar cu schimbarea domiciliului din buletin se accepta (in conceptia lor, nu se poate ca sediul PFA-ului sau domiciliul fiscal sa fie diferite de domiciliul din buletin)...oricat am incercat sa le explic nu au vrut sa auda de alta interpretare sau modalitate #-o
Cred ca pana la urma o sa trec pe sistem real...gasisem un cabinet de avocat care sa gazduiasca sediul social (prin contract de asistenta juridica), dar acum daca apare in plus si cerinta cu schimbarea domiciliului din buletin, mi se pare prea complicat.
Răspuns la discuția Norma si altele
Si daca sediul social al PFA-ului este in alt judet decat adresa din buletin, nu este mai logic ca activitatea se desfasoara la locul sediului?

De exemplu, pe pagina cu normele de venit pt. judetul Hunedoara se face precizarea:

- Persoanele fizice autorizate care exercita activitatea in alta localitate decat localitatea de domiciliu se vor impune la norma de venit a localitatii in care exercita activitatea (OUG 109/2009)

Pagina este disponibila aici: [ link extern ]

Probabil ca iarasi avem de a face cu o interpretare diferita a legii de catre Finante de la un judet la altul. O sa incerc sa aflu mai multe informatii despre acest aspect saptamana viitoare.
Răspuns la discuția Norma si altele
Eu stiu ca pentru stabilirea impozitului se ia in calcul norma de venit din localitatea unde PFA-ul isi desfasoara activitatea (indiferent daca domiciliul din buletin este in acea localitate sau in alta), conform OUG 109/2009 (art 42 alineatul (3)):

"La stabilirea impozitului se va aplica norma de venit de la locul desfăşurării activităţii."

Dupa mine, "locul desfasurarii activitatii" este sediul social al PFA-ului.
As avea niste intrebari referitoare la o Intreprindere Individuala sau o Intreprindere Familiala in lumina noului Cod Fiscal si a normelor de aplicare a acestuia aparute luna trecuta.

1. Activitatea unei II poate fi reconsiderata drept activitate dependenta, conform acelorasi criterii ca si un PFA? Sa zicem ca II presteaza servicii catre un singur client (un SRL) catre care emite lunar cate o factura cu suma fixa, iar prestarea serviciilor se desfasoara la sediul social al II, iar uneori si la sediul clientului.

2. Aceeasi intrebare de mai sus, dar in cazul unei Intreprinderi Familiale. Activitatea ei poate fi reconsiderata dependenta in urma controlului, conform acelorasi criterii ca si pt un PFA?

3. Referitor la norma de venit: o II poate fi cu impozitare la norma de venit? Dar in cazul in care II are un salariat? Se poate aplica norma de venit si pt. salariat? Cum se platesc contributiile pt. un II (impozit, sanatate, pensii, somaj)? Se plateste contributia la norma de venit pt. posesorul II, si inca o data la norma de venit pt. salariat (deci practic totul dublat, ca si cand ar fi 2 norme) ? Sau se aplica norma de venit asupra intregii II, iar contributiile se platesc impreuna pentru posesorul II si pt salariat, pt. o singura norma pe tot II-ul? Sau poate (varianta cea mai logica si plauzibila), doar contributiile pt. posesorul II se platesc la norma de venit, iar pt. salariat se calculeaza contributiile ca si cand ar fi salariat la un SRL (cu contract de munca)?

4. Aceeasi intrebare de mai sus, dar in cazul in care avem un IF. Se poate aplica norma de venit pt. IF? Si cum se calculeaza in acest caz toate contributiile (sa zicem pt. mine si pt. sotia mea, care avem impreuna o Intreprindere Familiala)? La norma de venit pt. fiecare din noi?

Va multumesc!