Sunt PFA si am primit o notificare de la Administratia de Finante conform careia am de recuperat niste banuti pe impozit de pe anul anterior. Aveti idee cumva daca trebuie sa ma prezint cu vreun registru pentru incasare sau este suficient buletinul?
Am si eu o nelamurire referitoare la modificarea legislatiei privind plata contributiilor la casa de pensii si la casa de sanatate incepand cu 1 iulie 2012.
Eu sunt suspendata de la plata contributiilor la casa de pensii pe anul 2012, deoarece, ca PFA (obiect de activitate: traduceri), anul acesta am anticipat un venit mai mic de 8.468 (plafonul stabilit pentru anul in curs). Mai fac ceva dupa 1 iulie? Trebuie sa depun ceva?
Intreb aici pentru ca am fost la ANAF (la agentia fiscala din judetul meu), unde mi s-a spus ca ei nu stiu nimic si ca eu, nefiind autorizata acum (ci in 2010) si avand deja un dosar la casa de pensii, trebuie sa merg la casa de pensii, pentru ca inca se mai ocupa ei de PFA-urile autorizate anterior datei de 1 iulie 2012. La casa de pensii mi s-a spus ca nu este adevarat si ca ANAF-ul trebuie sa se ocupe de toate PFA-urile, dar ca eu ar trebui sa stau linistita daca sunt suspendata de la plata.
Tot in urma acestor discutii, cei de la ANAF au spus ca la ei se inregistreaza doar formularul 600 pentru PFA-urile nou-infiintate. Totusi, de pe forumul dvs., eu am aflat de existenta unui formular 100 care trebuie depus pana la data de 25 iulie de PFA-uri. Cei de la ANAF mi-au spus ca formularul 100 pe care il stiu ei este despre venituri salariale si nu au auzit de noul formular. Ce fac? Nu as vrea sa ma trezesc cu amenzi pe care nu am de unde sa le platesc pentru nedepunere de declaratii, doar pentru ca la mine in judet se pare ca lumea este mai "ametita" decat in alte parti.
Da, atunci cand m-am inregistrat ca PFA, mi-au cerut sa le duc copie dupa contractul de comodat. Si am citit undeva ca si anexele de prelungire a contractului trebuie duse la dosarul ANAF (altfel figurezi ca si cum nu ai avea sediu). Eu fac parte din PFA-urile care nu se inregistreaza la Registrul Comertului, ci la ANAF.
Nici nu vreau sa deduc cheltuielile 100%. Vreau sa deduc exact pe suprafata pe care o utilizez (dupa cum am spus deja mai sus). Insa, am nevoie sa stiu daca se poate in baza clauzei pe care am citat-o mai sus sau daca trebuie sa mentionez explicit procentul.