avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 757 soluții astăzi
Forum Activitate cristinamariav

Activitate cristinamariav

Adica in 2023 pe perioada de concediu medical platit nu se retinea CASS din salariu brut corespunzator acelei perioade, CASS retinandu-se doar in cazul indemnizatiei pt zilele de munca si a concediului anual de odihna?
Iar acum CASS se retine si din indemnizatia platita in timpul concediului medical?

Inca o lamurire va rog ati mentionat 10% IV ; cand de aplica la venitul din salariu impozitul de 16% ?
Concediu medical si contributia la sanatate

Va rog frumos spuneti-mi exista vreo prevedere in legislatie care sa stipuleze ca un angajat care isi ia cincediu medical va trebui sa plateasca o contributie marita la sanatate? Multumesc!
Multumesc frumos pt raspunsuri
Vreau sa ii cumpar baiatului un apartament.
El este casatorit.
Se poate trece apartamentul doar pe numele lui ?
Intrucat apartamentul nu e cumparat cu bani din salariu lui ci cu banii dati de mine, in caz de divort sotia are vreun drept la apartament?
Ma confrunt cu urmatoarea situatie: am cumparat un teren (pasune) pe care la data cumpararii traia intr-o casuta de lemn cu wc in curte un domn care conform spuselor fostului proprietar pazea terenul. Cand i-am cerut paznicului sa evacueze proprietatea mi-a spus ca nu are unde sa se duca si mi-a fost mila de el si am acceptat sa ramana acolo si sa foloseasca o mica parte din teren ca gradina de legume. Acest domn are pensia lui, are in jur de 70 de ani si imi spune ca el nu pleaca pana moare. Am inteles din vecini (eu nu locuiesc in zona) ca ar avea sotie si copii dar este despartit de multi ani (nu stiu daca cu divort oficial si nu stiu cine sunt si unde locuiesc ei). Atat primaria cat si politia din sat stiu de existenta lui pe acel teren.
Intrebari daca moare :
- trebuie sa ii anunt rudele (despre care nu stiu nimic in acest moment)?
-cine este obligat sa suporte cheltuielile de inmormantare?
- pot aceste rude sa aiba vreo pretentie la terenul meu unde traieste batranul?
- in cat timp de la deces pot arunca sau da de pomana lucrurile lui daca nu vine nimeni sa le ceara?
Multumesc!
Va rog frumos spuneti-mi in cazul in care se inchiriaza un aparatament; costurile aferente f0ndului de reparatii si fondului de rulment revin proprietarului sau chiriasului?
Multumesc
multumesc pt raspuns.
Nu am experienta cu avocatii. Am vazut ca sunt specializati pe diverse domenii.
Care este domeniul de expertiza necesar unui avocat in cazul meu - Civil?
Ma confrunt cu urmatoarea situatie:
- Locuiesc in strainatate
- Am un apartament in Ploiesti la parterul unui bloc construit undeva prin 1960+
- Din constructie conductele care alimenteaza coloanele de termoficare sunt ingropate in pardoseala apartamentelor de la parter
- In octombrie 2020 asociatia a cerut politiei si municipaliatii aprobare sa sparga usa apartamentului spunand ca au incercat si nu m-au putut contacta si ca suspecteaza ca este o scurgere la conductele de sub apartamentul meu
- Au primit aprobarea dupa ce s-au angajat ca repara toate daunele
- Eu am aflat cand am sunat administratorul sa intreb de intretinere
- O prietena s-a dus acolo si a facut poze
- Au taiat firele la sistemul de secutitate
- Au schimbat iala la usa
- Au spart prin toata sufragerai ; hol si baie – distrus parchet; gresie; pereti; faianta
- Tot atunci am vorbit cu Presedintele Asociatiei (asta era in 21 Octombrie 2020) care mi-a spus:
o Ca nu era nici o scurgere
o Au spart insa sa verifice starea conductelor
o s-a angajat ca reparatia se termina pana la sfarsitul lui Noembrie
o Ma va suna cand reparatia se termina
- Timpul a trecut; nu am primit nici un telefon;
- Am sunat de cateav ori la nr de tel dat de Presedinte dar nu a raspuns – ulterior a pretins ca nu a primit nici un telefon
- In Ianuarie 2021 am rugat iar pe prietena mea sa se duca sa vada care e situatia;
- Nu se miscase abolut nimic din octombrie
- Le-am facut Notificare scrisa cerand sa incheie lucrarile in 2 saptamani si sa predea cheile si sa plateasca costul reparatiilor
- Costul a fost estimat la 9000 RON incluzand toate costuirl necsare pt a aduce apartamentul la starea anterioara
- Presedintele a zis ca nu imi vor plati mai mult de 3500 RON
- Nu doresc bani in plus dar vreau sa mi se repare apartamentul cu aceeasi caliate de material cum a fost; aceasi calitate a manoperei
- Prietena mea a mers din nou la Presedinte si acesta a zis ca daca sunt de accord vor sa verifice si celelate doua tronsoane in primavara dupa ce se opreste caldura;
- Pt acesata verificare vor distruge parchetul; peretele in doua dormitoare
Intrebari:
1. Sunt obligata sa ii las sa verifice si celelate doua coloane?
2. Daca raspunsul pt punctul 1 este da – cum ma pot asigura ca vor plati costul real al lucrarilor si ca termina tot la un termen agreat
3. Cum imi pot recupera costul real al reparatiilor necesare acum?
4. Ma gandesc ca am nevoie de un avocat – imi puteti recomanda unul care se ocupa cu acest tip de situatii? – apartamentul este in Ploiesti
Răspuns la discuția Alegere sediu firma
multumesc frumos
Vreau sa imi deschid o firma avand ca activitati consultanta (in oil & gas eu fiind inginer chimist cu specializare in risk management) precum si scoala calarie; boarding animale si petshop.
Momentan am terminat de construit grajdul de cai care are pe langa spatiul destinat cailor si camere anexe: camera graunte; camera sei; garaj; depozit temporar fan si o camera de locuit cu baie si bucatarie (pe care o folosesc temporar pana se construieste casa care va fi ridicata in aceeasi curte - al aceeasi adresa).
Doresc sa fac receptia partiala a grajdului (am autorizatie de constructie unica pentru toate cladirile din curte) pentru a imi putea deschide firma cu sediul la adresa grajdului - si sa folosesc camera de lcouit ca birou.

Grajdul in autorizatia de constructie apare ca anexa si cu destinatia camerelor cum vi le-am prezentat marcate pe planul de arhitectura.
Diriginta de santier imi zice ca trebuie sa declar la receptir grajdul ca sediu administrativ altfel nu voi putea face sediul firmei acolo. Este corect? Dupa deschiderea firmei intentia mea este ca atat grajdul cat si caii sa ramana proprietatea mea personala si se va face un contract de comodat intre firma si mine pentru folosirea spatiului si a cailor urmand sa se specifice ca cheltuielile de intretinenere a cailor si spatiului sunt in sarcina firmei.

Cand am discutat cu un avocat anul trecut despre toate aceste aspecte mi-a spus ca pot deschide firma acolo fara sa specifice ca ar trebui sa schimb categoria cladirii.

Va rog sa ma ajutati sa inteleg daca am vreo problema cu deschiderea firmei daca grajdul va fi declarat ca anexa specificand destinatia camerelor ca in planul de arhitectura atasat la autorizatie. Multumesc!