avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 185 soluții astăzi
Forum Activitate ionut_2005ro

Activitate ionut_2005ro

Răspuns la discuția Impozit auto anual
Multumesc de informatii.

Am fost la directia impozite si am avut alte surprize.

Intr-adevar doamna de acolo mi-a spus ca trebuia sa platesc pentru masina 240 RON si ceva penalizari, de 20-30 RON .. este in regula. Pana aici totul bine.

Doar ca restul de 300 RONi, cica ar fi penalizari ca nu as fi platit impozitul pe alta masina ce am avut-o in perioada 2009-2011. Asta mi se pare furt la drumul mare, furt pe fata.
Nu figurez in calculator ca in momentul radierii as fi platit impozitul.

Stiu sigur ca in momentul in care am radiat cealalta masina in 2011 am platit impozitul la zi, de altfel nici nu-mi radiau masina daca nu plateam.

Problema este ca nu mai am chitanta sa dovedesc. Mi-au spus clar ca daca vin cu chitanta precum ca am platit imi vor restitui banii, altfel nu am cum sa dovedesc ca am platit si nu-mi pot returna nimic.

Mi se pare penibil, pai daca nu pastrez chitanta de anul acesta cum am radiat masina si peste 5 ani merg sa inmatriculez alta masina, inseamna ca iar e posibil sa ma scoata dator, sa-mi zica ca am 1000 RONi restanta de la masini ?

Ce pot face sa-mi recuperez banii platiti de doua ori ?
Ma enervez mai tare ca sunt prostit pe fata.

Nu mai am citanta si cei de la taxe si impozite ma mint in fata ca am restante si nu figurez in calculator si ca si nu au timp sa se uite prin dosare dupa chitante.
Buna ziua,

In luna aprilie 2013 am vandut o masina, un Audi A4 cu capacitatea cilindrica 1984 cm3.

Din cate am citit pe internet impozitul anual se plateste in functie de capacitatea cilindrica. As dori o confirmare in legatura cu aceasta si de asemenea unde pot gasi un document oficial cu valoarea impozitului.
Am gasit ca se plateste : 18 lei / pe fiecare 200 cm3 .. de la masina aceasta ar fi 1800 / an.
Pe anul 2013 am inteles ca fiecare localitate/judet au marit taxele cu inflatia. Eu sunt din Iasi unde au crescut cu 16% din ce am citit pe net.

Intreb acest lucru pentru ca la radiere m-au pus sa platesc o suma foarte mare pentru aceasta masina pentru 2012 si primele 4 luni ale acestui an, si anume un total de 540 lei.

Daca eu am radiat masina in aprilie anul acesta nu ar trebui sa platesc impozit doar pe aceste 4 luni ? Se ia pe tot anul ?

Pentru ca nu am platit pe 2012 la timp ce penalitati pot fi ? Mentionez ca pana in 2012 impozitul a fost platit la zi.

Buna seara,

Am o intrebare referitor la declaratia 390 VIES:
"Declaratia recapitulativa 390 VIES se depune lunar, pana la data de 25, de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA care au efectuat livrari, achizitii sau prestari de servicii in tarile membre ale Uniunii Europene, sau in cadrul unei operatiuni triunghiulare."

Pana acum am depus lunar pentru ca am prestat servicii in tarile membre UE.

Dar pentru luna februarie NU am efectuat nici un fel de achizitii si nici nu am prestat nici un serviciu.

Presupun ca nu depun declaratia pentru luna februarie, corect ? ( De altfel aplicatia nu-mi da voie, nu se valideaza daca nu am nici o achizitie/prestare serviciu )
In acest caz trebuie cumva sa depun alta declaratie ?

Mentionez ca sunt inregistrat in scopuri de tva pentru prestari de servicii intracomunitare (nu sunteti platitor de tva in romania) si am depus lunar doar 390 VIES nefiind nevoie de altceva.



Discuție Declaratii PFA
Buna ziua,

Sunt o persoana fizica autorizata inregistrata in registrul operatorilor intracomunitari si inregistrat in scopuri TVA.
Sunt inregistrat la norma de venit.
Facturez "prestari servicii" catre o singura firma din Germania si NU facturez nimic spre Romania.

In acest fel am depus lunar conform legii declaratia 390 VIES.
Nu am depus 300 lunar pentru ca nu sunt platitor de TVA in Romania.

Intrebarea mea este: Mai trebuie sa mai depun ceva, vreo declaratie la sfarsit de an ? Trebuie depusa declaratia 201 sau/si alta ?

Multumesc.

Sarbatori fericite incontinuare si un an nou mai bun la toata lumea !
Multumesc xerxes.
Buna ziua,

Sunt o persoana fizica autorizata inregistrata in registrul operatorilor intracomunitari si inregistrat in scopuri TVA.
Sunt inregistrat la norma de venit.
Facturez "prestari servicii" catre o singura firma din Germania si NU facturez nimic spre Romania.

Care sunt declaratiile ce trebuiesc depuse lunar ?

Am fost astazi la ANAF sa depun declaratii 300 si 390 VIES.

Mi-au spus ca nu astea trebuiesc depuse. Si ca de fapt trebuie sa depun 301 decont special de TVA.

Alte PFA-uri mi-au spus ca ei depun 300 si 390 VIES.

Este o confuzie ? Care e varianta corecta ?



Multumesc.
Multumesc pentru raspunsuri.

PFA-ul a fost infiintat in aprilie 2010.

Deci voi factura catre firma franceza facturi fara TVA si voi preciza la rubrica de TVA "neinpozabil in Romania".

De asemenea mai am o intrebare: eu platesc contributiile la norma de venit. Dupa depasirea plafonului si trecerea la forma platitor TVA va trebui sa platesc contributiile la venitul real sau pot ramane incontinuare pe norma de venit ? Vreau sa zic daca depasirea plafonului afecteaza acest lucru ( plata contributiilor ) sau vizeaza doar TVA-ul ..
Buna ziua,

Am infiintat un PFA pentru prestarea serviciilor informatice ( dezvoltare soft ) si am un contract cu o firma din Franta care este platitoare de TVA.
Mentionez ca NU sunt platitor de TVA. De asemenea nu am contracte si cu alte firme externe sau din Romania si nu eliberez alte facturi, singurele facturi sunt catre firma franceza.

Acum sa presupunem ca pana la sfarsitul anului veniturile vor depasi 35.000 Euro ( la valoarea stabilita de ei .. de fapt sunt cam 28.000 Euro la cursul actual ).
In acest caz va trebui sa merg la finante/registru comertului pentru a ma inregistra ca platitor de TVA.

Intrebarile mele sunt:
Daca firma franceza plateste deja TVA in Franta ( lucru care se intampla ) eu va trebui sa platesc de asemenea TVA in Romania ?
Va trebui sa emit facturi cu TVA sau nu trebuie sa platesc TVA-ul si sa trec in rubrica respectiva ca se plateste de catre firma franceza ?

De asemenea TVA-ul in Franta este 19.6% iar in Romania este de 24%. Afecteaza acest lucru una dintre partile contractoare ?
Buna ziua,

Am inceput sa lucrez si mi-am infiintat PFA anul acesta in luna aprilie tocmai pentru ca atunci era mai avantajos. Precizez ca platesc impozitul si asigurarile de sanatate la norma de venit.
Avand in vedere ca acum s-au schimbat legile si acum trebuie platite si contributiile pentru pensie si somaj vin si eu cu niste intrebari la care nu sunt inca lamurit. Daca este cineva care stie mai bine ce se intampla, il vor sa-mi raspunda si mie la cateva intrebari:

Precizez ca PFA-ul este in domeniul IT: dezvoltare produse software ( 6201 ). Activitatea o desfasor in afara tarii la sediul clientului si e destul de greu sa vin in tara pentru a depune declaratiile.

1. PFA-ul este inregistrat intr-un sat din judetul Iasi in care norma de venit este 4700. Intrebare: Care va fi norma de venit odata cu noile legi, pentru ca am inteles ca s-a marit ?

2. Ar trebui sa merg din nou la finante pentru a-mi elibera o noua decizie de impunere sau se ocupa cei de acolo si-mi vor trimite acasa ?

3. Trebuie sau nu trebuie ( este obligatoriu ) sa merg sa platesc pentru pensie si somaj ? Declaratiile sunt destul de ambigue, am vazut cu totii. In lege spune ca platim contributiile sociale la maxim N(?) salarii iar in declaratiile respective ne pune sa completam suma; care este suma exacta ?

4. Se poate ca in acest moment sa trec pe norma reala ( PFA_ul este infiintat din data de 18 aprilie 2010 ) ? Pentru ca as avea posibilitatea sa fiu pe contract de munca dar nici nu as vrea sa inchid deocamdata PFA-ul si nici sa-l suspend ( in cazul suspendarii am inteles ca e si un pic mai dificil ).

5. Daca trec pe norma reala si nu mai realizez nici un fel de venit ar mai trebui sa platesc ceva ? Ce declaratii trebuie depuse pentru a demonstra ca nu realize nici un fel de venit in norma reala, unde si la cat timp ( lunar, trimestrial ) ?

Multumesc anticipat,
Ionut