avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1289 soluții astăzi
Forum Activitate sorin_mocuta

Activitate sorin_mocuta

Avand in vedere intrarea in vigoare a Legii 250/2016 si faptul ca aplicabilitatea acesteia opereaza, in principiu, si fata de unitatile de asistenta sociala, as dori sa pun in discutie faptul ca in actul normativ in cauza NU se regasesc si serviciile publice de asistenta sociala. Astfel, in calitate de sef serviciu al Serviciului protectia copilului si familiei din cadrul Directiei de Dezvoltare si Asistenta Comunitara Arad, am in subordine un Centru de zi pentru copii, majoritatea de etnie rroma, cu o capacitate maxima de 120 de locuri, un Centru pentru tineri - persoane cu dizabilitati, doua Centre pentru tineri proveniti din sistemul de protectie a copilului, 6 crese. Personalul care deserveste aceste centre, centre fara personalitate juridica, e format atat din functionari publici cat si din personal contractual. Unele dintre functiile contractuale, eventual, s-ar putea regasi in anexele actului normativ aratat. Dar ce se intampla cu celalalt personal contractual, cu inspectorii de specialitate, care lucreaza in aceleasi conditii? Ce se intampla cu functionarii publici? Ce se intampla cu sefii de birou sau cu seful de serviciu care au in subordine aceste centre? Cum ar putea acest act normativ sa se aplice atat de flagrant discretionar si din ce motiv se face doar o echivalare care priveste doar Directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului, in niste note obscure de subsol si DOAR pentru functiile de conducere.

In speranta ca m-am facut inteles, as dori un raspuns cat mai pertinent si argumentat.
Anexa 1 din O.U.G. 2/2016 face referire la familia ocupațională de funcții bugetrare ”sănătate și asistență socială”. Problema e faptul că nu există posibilitatea stabilirii unor analogii între funcțiile ocupaționale prevăzute în Anexa amintită și salariile care, după părerea mea, ar trebui modificate în conformitate și în Serviciile publice de asistență socială care funcționează la nivelul Primăriilor sau ale Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, aflate în subordinea Consiliilor județene, fie că este vorba despre personalul contractual sau funcționarii publici.
Soluții?
Normal. Acelasi lucru sustin si eu, dar totusi notarul a incheiat un asemenea act, "scapandu-i" in speta de fata notiunea de interes superior al copilului. Eu fiind jurist al unei institutii publice, mi s-a prezentat aceasta speta, cu un asemenea act pe care il consider lovit de nulitate in ceea ce priveste aspectul aratat.
In luna martie a anului 2011 a fost desfacuta casatoria din vina paratei si cei doi copii minori au fost incredintati reclamantului, in sarcina paratei revenind plata unei pensii de intretinere catre reclamant pentru minori (13 si 16 ani) in cuantum de 33% din veniturile realizate. Ulterior, in luna decembrie 2011, printr-un act autentic de sistare a starii de indiviziune si partaj, ambii soti, coproprietari si fiecare avand 1/2 din imobilul supus partajului, au convenit ca fara plata unei sulte, dreptul de proprietate asupra intregului imobil si intabularea acestuia sa se faca pe numele fostului sot. In acelasi timp, prin acelasi act, sotul consimte sa nu mai primeasca pensia alimentara pentru cei doi copii, pensie stabilita prin sentinta de divort. In ce masura renuntarea la pensia de intretinere, care constituie un drept al copiilor, poate fi in acest caz ratificata?
In ce conditii se pot modifica coordonatele unui teren, cu mentinerea suprafetei acestuia de catre Primarie, fara a avea acordul sau consulta proprietarul si in baza carui text de lege? Multumesc.
As vrea sa stiu care sunt pasii in infiintarea unei asociatii de locatari pentru un imobil - bloc de locuinte - aflat in administrarea Consiliului Local. Ca fundament legal m-am gandit la Ordonanta 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, mai degraba decat la L.230/2007. Multumesc.