In practica totul se reduce cu cine aveti contractul de munca incheiat. Daca il aveti incheiat cu societatea din strainatate si desfasurati activitatea in statul respectiv, atunci societatea ar trebui sa indeplineasca toate obligatiile de declarare in numele dumneavoastra. In cazul in care aveti contractul incheiat cu o societate din Romania si desfasurati activitatea in strainatate, obligatia de declarare va reveni persoanei fizice.
1. Pentru angajarea la firma straina ( din UE ) are nevoie de autorizatie de munca ? - Ar trebui sa verificati cu legislatia privind imigrarea in Bulgaria. Din experienta nu se solicita autorizatie de munca in Bulgaria pentru cetatenii romani, insa cea mai pertinenta opinie ar fi aceea a unui specialist din Bulgaria, din moment ce intra sub incidenta legislatiei de munca a Bulgariei.
2. Ce impozite plateste salariatul respectiv si unde le plateste, in Romania sau in Bulgaria ? - Daca activitatea este desfasurata fizic in Romania, atunci el datoreaza impozit pe venit in Romania. Pe de alta parte exista o mare posibilitate sa datoreze si contributii sociale in Romania (angajat + angajator), aceasta obligatie revenind firmei din Bulgaria care va trebui sa se inregistreze in scop de contributii sociale in ROmania, in cazul in care Bulgaria nu ve emite un certificat A1 privind securitatea sociala.
Buna ziua. Castigul realizat de dumneavoastra este considerat venit din jocuri de noroc si este supus impozitului pe venit in sensul prevazut de Codul fiscal. Avand in vedere ca dumneavoastra sunteti rezident fiscal al Romaniei, indeplinind criteriile rezidentei fiscale in Romania, codul fiscal prevede ca datorati impozit pe venit in Romania, indiferent de locul in care sunt generate veniturile. In cazul de fata impozitul pe venit se datoreaza in Romania. Pentru indeplinirea obligatiei fiscale aveti obligatia depunerii declaratiei 201 privind veniturile realizate din strainatate. Termenul de depunere a declaratiei 201 este 15 mai 2011 pentru veniturile realizate in decursul anului 2010. Avand in vedere ca incepand cu 1 iulie 2010 Codul Fiscal a suferit modificari se va lua in calcul data la care s-a obtinut venitul de 15.000 USD. Daca data realizarii venitului a fost inainte de 30 iunie 2010 cota de impozit pentru acest tip de venit era de 20 % pentru venitul ce nu depasea 10.000 RON si 25% pentru venitul ce depasea 10.000 RON, iar pentru veniturile obtinute dupa 1 iulie 2010 cota de impozit este de 25%.
Multumesc dnei. Gabriela, insa iar informatiile furnizate nu mai sunt de actualitate.Legea pensiilor 19/2000 tocmai a fost abrogata de noua lege a pensiilor aparuta 263/2010 din MO 852/21.12.2010. Legea 19/2000 mai e aplicabila doar pana la sf anului.Deasemenea regulamentul 1408 si normele aferente si anume 574 este aplicabil doar cetatenilor state terte care desfasoara activitate pe teritoriul UE. Va rog sa consultati noul regulament 883/2004 si normele aferente.Rog colegii a se documenta inainte de oferirea bazei legale in vigoare.
Multumesc colegilor care au adus cateva lamuriri, insa cateva sunt eronate si tin sa le corectez.
La nivelul UE, si anume a statelor membre UE, exista un regulament privind coordonarea regimurilor de securitate sociala, printre care este acoperita si pensia. Ca atare, in baza acestui regulament (883/2004) perioadele pentru care un individ a muncit intr-unul din statele comunitare si a cotizat in sistemul de pensii al acelui stat are dreptul de a primi pensie din acel stat, doar daca are o perioada de cotizare de minim 10 ani. In caz contrar i se va recunoaste doar stagiul de cotizare din acel stat ulterior in ROmania. Pentru a dovedi un stagiu de cotizare dintr-unul din statele membre va trebui sa obtineti formularul E104 din statul UE respectiv.
As dori si eu tipul de subiecte pentru examenul de traducator de engleza, stiinte juridice. Adresa este radu_drc@yahoo.com. In cazul in care aveti si o lista a documentelor solicitate la dosarul de inscriere ar fi minunat. Am cautat pe net si am gasit diferite variante ale listelor cu documentele solicitate. oricum o sa imi pregatesc un dosar cu toate documentele, chiar daca vor fi in plus, prefer sa le car cu mine si sa nu le folosesc.
de acord cu cele mentionate mai sus si cu o precizare in plus. Eu as alege procedura prevazuta de ordonanta 119/2007, deoarece e o procedura mai rapida si implica costuri mai mici (ex. taxa de timbru)..
pentru pfa nu mai aveti obligatia platii CAS si somaj cf oug 82, daca aveti un CIM in derulare. Conform OUG 82 a ramas obligatia platii CAS si somaj doar la nivelul celor ce obtin venituri din drepturi de autor si conventii civile.
Insa pentru lunile in care OUG 58 a fost valabila (ex. august) aveti obligatia platii CAS si somaj.