Va salut,
În anul 2015, am fost parte vătămată într-un dosar penal. În cursul cercetării penale a fost instituit sechestru asiguratoriu asupra unui imobil al persoanei învinuite. În final procurorul a soluționat dosarul prin ordonanță de renuntare la urmărirea penala.
În cursul zilei de azi (după 5 ani), am primit o citatie de la judecătorie, având calitatea de intervenient, în urma unei plângeri a fostei persoane învinuite din dosarul menționat anterior, prin care aceasta solicita ridicarea sechestrului asiguratoriu pus pe imobil. În respectiva citatie se face și referirea sa formulez întâmpinare.
Atâta timp cât eu nu mai am niciun amestec în aceasta speță, nu înțeleg de ce sunt chemat și va întreb daca sunt obligat sa ma prezint?
Anul trecut am incheiat un contract de vanzare-cumparare cu clauza de intretinere si uzufruct viager cu un batran. Prin contract batranul a primit suma de 50000 lei la semnarea contractului, iar diferenta pana la pretul total al apartamentului de 200000 lei s-a transformat in obligatie de intretinere, ce consta in asigurarea medicului in caz de boala, sprijin in procurarea de medicamente, in procurarea si prepararea hranei si achitarea din sursele mele a facturilor la energie electrica, gaze, telefon mobil, precum si intretinerea datorata asociatiei de proprietari.
Mentionez ca toate obligatiile mi le-am indeplinit intocmai.
La momentul incheierii contractului, batranul se deplasa cu greutate, cu ajutorul a doua bastoane, din cauza mai multor boli de care suferea. Ulterior am mers cu el la mai multi medici, i-am cumparat medicamente si in urma tratamentelor urmate, la momentul de fata, starea lui de sanatate a evoluat pozitiv, astfel ca acum se deplaseaza fara niciun baston. Toate bune si frumoase pana aici.
De ceva timp insa, batranul are pretentii din ce in ce mai mari, atragandu-mi atentia ca cheltui prea putini bani cu el si ca am obligatia sa cheltui cu el cat va trai, diferenta sumei de bani pana la valoarea integrala a apartamentului, adica 150000 lei.
Deasemenea intr-una din zile, s-a razgandit si m-a atentionat pe un ton deloc amiabil ca nu mai vrea sa-i platesc nicio factura si nu mai vrea sa primeasca niciun ajutor din partea mea.
I-am spus ca daca nu mai are nevoie de ajutor sa se adreseze instantei de judecata.
Deasemenea, a fost la asociatia de proprietari si a achitat cheltuielile de intretinere aferente lunii trecute, fara sa-mi spuna.
Deoarece tensiunile intre noi s-au accentuat si probabil vor avansa, va rog sa ma sfatuiti cum sa procedez in continuare.
Buna seara,
In calitate de parte vatamata mi-a fost respinsa o plangere de catre judecatorul de camera preliminara, solutia fiind definitiva. In conformitate cu legislatia romana ce cai de atac as mai avea? In varianta in care nu mai sunt cai de atac, considerati ca este admisibila o plangere la CEDO, pe considerentul ca nu mai exista alte cai de atac In Romania?
Va rog sa-mi spuneti care este ultima zi in care pot face plangere impotriva ordonantei de clasare, conform art. 340 ncpp, daca ordonanta a fost primita in data de 08.04.2016.
Da, m-am adresat judecatorului de camera preliminara atacand ordonanta procurorului de caz. Dar, ordonanta prim procurorului, care mi-a raspuns cu mult dupa cele 20 de zile, nu am mai atacat-o in termenul legal. Practic, ar fi trebuit sa depun plangere si impotriva acesteia la judecatorul de camera preliminara.
Buna ziua,
Va supun atentiei urmatoarea speta:
Intr-o cauza penala am primit solutie de netrimitere in judecata, solutie pe care am contestat-o in termenul legal de 20 zile la prim procuror. Prim procurorul nu mi-a raspuns in termen de 20 zile, motiv pentru care am contestat solutia de netrimitere la judecatorie. La 3 zile dupa asta, am primit si solutia prim procurorului, bineinteles confirmand aceeasi solutie de netrimitere in judecata. Aceasta solutie, a prim procurorului nu am mai atacat-o la judecatorie in termenul legal de 20 zile.
La momentul actual, urmeaza sa am termen la judecatorie pentru contestatia initiala facuta. Cu siguranta se va invoca tardivitatea deoarece nu am fost in termen.
Ideea mea este urmatoarea. Conform art.338 ncpp, procurorul avea obligatia sa-mi raspunda in termen de 20 zile, lucru pe care nu l-a facut. Desi art.338 ncpp il obliga pe procuror sa raspunda in termen, art.340, alin.2 ncpp, ii permite procurorului sa depaseasca termenul de 20 zile. Practic cele doua articule se contrazic reciproc, ceea ce 338 obliga, 340 permite. Insa eu, ca si persoana fizica, nu am aceleasi drepturi si nu mi se permite sa depasesc in niciun fel termenele. Deci practic sunt discriminat!
Ca urmare a celor relatate ma gandesc sa sustin in instanta aceste aspecte si sa solicit admiterea plangerii impotriva solutie prim procurorului, peste termenul de 20 zile.
Va rog frumos daca ati mai intalnit o speta asemanatoare sau daca imi puteti da alte sfaturi sa ma ajutati. Va multumesc!
Comenzile despre care am facut vorbire anterior sunt de o valoare apreciabila si contin un numar semnificativ de produse cu pret 0, conform lichidarii de stoc, pretul initial fiind taiat , ramanand la pret 0. Revenind la momentul actual, in data de 12.01 si 14.01, observand ca pe site-ul magazinului exista in continuare produse cu pret 0 am efectuat inca 1 comanda cu 6 produse si 1 comanda cu 4 produse, toate cu pret final 0. Mentionez ca produsele aveau preturi initiale nu foarte mari, inainte de a fi reduse la 0. Aceste 2 comenzi le-am si primit in data de 15.01 cu pret 0, achitand doar costul de transport. Deci se poate, avand in vedere ca nu au fost produse reduse de la un pret mare! Dupa ce am ridicat cele 2 comenzi, am contactat telefonic magazinul si i-am luat la rost, solicitand lamuriri, care nu mi-au fost date telefonic. Ca urmare in seara zilei de 15.01, primesc un raspuns pe mail in care nu se pomeneste absolut nimic despre vreo eroare a sistemului informatic. Singurul motiv pentru care nu au onorat comanda este faptul ca, potrivit termenilor si conditiilor, magazinul ,,isi rezerva dreptul sa limiteze achizitionarea produselor la maxim 3 produse de persoana". Citez in continuare textul exact cum l-am primit pe mail: ,,Avand in vedere existenta acestei limite va comunicam ca aceasta comanda va fi anulata, avand posibilitatea sa optati pentru o noua comanda care sa contina maxim 3 produse de acelasi fel pentru care sa beneficiati de pretul afisat in comanda initiala. Prin urmare, la pretul de 0 euro va putem transmite 3 produse din cele selectate de dumneavoastra si anume Toc coperta negru ............, Toc coperta rosu...........Toc coperta alb....... si husa toc........" . Asadar in conformitate cu propunerea acestora, numarul total al produselor pe care sunt de acord sa mi-l trimita cu 0 lei este de 12 bucati. Mentionez ca aceste produse sunt ale unui brand foarte cunoscut si au un pret initial de aproximativ 130 lei bucata. In concluzie, eu am ramas mut de uimire! Si asta pentru ca in termeni conditii se spune foarte clar ,,magazinul isi rezerva dreptul sa limiteze achizitionarea produselor la maxim 3 produse de persoana" , in timp ce ei in propunerea catre mine ei interpreteaza ca 3 produse de acelasi fel de persoana, deci pot cumpara un numar nelimitat de produse cu conditia sa nu depasesc cate 3 din acelasi fel. Din punctul meu de vedere propunerea lor contravine termenilor si conditiilor magazinului. Ca su nu mai pomenim cele doua comenzi pe care le-am primit, despre care am relatat anterior si despre numarul de produse pe care le contin, 6, respectiv 4. In concluzie, o dau cum le convine lor, de la eroare de sistem informatic la termeni si conditii, pe care tocmai ei i-au incalcat, onorand cele doua comenzi si facandu-mi propunerea de mai sus. Si mai e ceva ce am omis. Pe site in momentul in care adaugi in cos, sunt produse la care sistemul iti limiteaza numarul acestora la 3 bucati de acelasi fel, iar pentru altele iti permite sa adaugi in cos mai mult de 3 bucati din acelasi fel. Deci incalcarea termenilor si conditiilor magazinului se face practic din neglijenta lor! Te lasa sa cumperi, iti aproba si confirma comanda, ca apoi sa-ti spuna ca ai incalcat termenii si conditiile si sa nu onoreze decat preferential comenzile. Alta chestiune care lasa loc de interpretari este, dun punctul meu de vedere, expresia ,,isi rezerva dreptul".La momentul de fata nu am dat niciun fel de raspuns propunerii pe care am primit-o de la acestia.
In speta mea situatia e urmatoarea. Dau un exemplu aleatoriu. La rubrica confirmarea comenzii, apare scris exact asa: Husa Samsung Note 3 alb, valoare cu tva 145 lei, iar apoi dedesubt scrie ''reducere conform lichidare de stoc - 145 lei, rezultand pretul final de 0 lei ", iar in final la rubrica total de plata apare doar pretul costului de livrare in valoare de 14 lei. Ma poate ajuta cineva cu o parere, in perfecta concordanta cu legea romana?