Buna seara,
Va aduc in atentie o speta cu rugamintea de a ma consilia.
In data de 10.01.2015, am intrat pe site-ul unui mare magazin online din Romania si am observat ca la mai multe produse este lichidare de stoc, pretul unora din produse fiind redus chiar si la zero lei. Mentionez ca la produse era afisat pretul vechi care era taiat si aparea noul pret de zero lei, fiind mentionat ,,lichidare de stoc". Ca urmare a acestui fapt, am comandat un numar de produse, la pretul de zero lei si am finalizat comanda, aparand ca am de plata doar contravaloarea transportului prin curier. Deasemenea pe site-ul magazinului, in contul meu, a aparut confirmarea comenzii, iar ulterior am primit si mai multe sms-uri de confirmare a comenzii. Astazi, 13.01.2015, am primit un telefon de la un reprezentant al magazinului online, care m-a informat ca nu poate fi onorata comanda deoarece preturile au fost reduse dintr-o eroare de sistem informatic. Va rog sa ma indrumati ce pot face in continuare. Va multumesc.
Stimate domn ,,lucianrosca'', in cazul meu, prezentat anterior e vorba de magazinul online al unui operator de telefonie mobila, care la randul sau a incalcat de nenumarate ori legislatia si a prejudiciat drepturile abonatilor, prin foarte multe abuzuri. Eu insumi am avut cateva litigii cu privire la unele clauze abuzive din contractul de telefonie mobila cu respectivul operator. Asadar, nu cred ca putem vorbi de moralitate cu cineva care la randul lui a fost si este imoral in relatia cu cei din jur.
Un preț redus nu înseamnă preț 0, aia nu mai e vânzare, e donație. Neavând un preț, contractul de vânzare e nu-l. Nu aveți ce le face, niciunde.
Puteți citi și în codul civil privitor la îmbogățire fără justa cauza.
In speta mea situatia e urmatoarea. Dau un exemplu aleatoriu. La rubrica confirmarea comenzii, apare scris exact asa: Husa Samsung Note 3 alb, valoare cu tva 145 lei, iar apoi dedesubt scrie ''reducere conform lichidare de stoc - 145 lei, rezultand pretul final de 0 lei ", iar in final la rubrica total de plata apare doar pretul costului de livrare in valoare de 14 lei. Ma poate ajuta cineva cu o parere, in perfecta concordanta cu legea romana?
1. Dacă puteți dovedi că ați încheiat un contrct de vânzare cumpărare agreat de părți în sensul în care ați prezentat lucrurile, puteți cere în instanță vânzătorului să-și respecte obligațiile asumate. Instanța va aprecia valabilitatea contractului de vânzare încheiat între D-voastră și vânzător, iar dacă va aprecia că acesta este valabil va putea să-l oblige pe vânzător să-și îndeplinească obligațiile ce-i revin (în principiu să vă livreze marfa vândută).
2. Admițând că a fost întradevăr o eroare a sistemului informatic a vânzătorului și prin aceasta ați suferit un prejudiciu, veți putea obține o despăgubire din partea vânzătorului, dacă dovediți prejudiciul, și legătura de cauzalitate dintre acesta și fapta vânzătorului.
Problema site.ro
mihaim1980
Buna ziua! Avem urmatoarea problema: site-ul .ro are/a avut probleme si au erori la calcularea preturilor, astfel ca anumite produse costa 0 lei, iar anumiti ... (vezi toată discuția)