avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 213 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Eroare sistem informatic magazin online
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Eroare sistem informatic magazin online

Buna seara,
Va aduc in atentie o speta cu rugamintea de a ma consilia.
In data de 10.01.2015, am intrat pe site-ul unui mare magazin online din Romania si am observat ca la mai multe produse este lichidare de stoc, pretul unora din produse fiind redus chiar si la zero lei. Mentionez ca la produse era afisat pretul vechi care era taiat si aparea noul pret de zero lei, fiind mentionat ,,lichidare de stoc". Ca urmare a acestui fapt, am comandat un numar de produse, la pretul de zero lei si am finalizat comanda, aparand ca am de plata doar contravaloarea transportului prin curier. Deasemenea pe site-ul magazinului, in contul meu, a aparut confirmarea comenzii, iar ulterior am primit si mai multe sms-uri de confirmare a comenzii. Astazi, 13.01.2015, am primit un telefon de la un reprezentant al magazinului online, care m-a informat ca nu poate fi onorata comanda deoarece preturile au fost reduse dintr-o eroare de sistem informatic. Va rog sa ma indrumati ce pot face in continuare. Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: imihai76 , utilizator 02:05, 16 Ianuarie 2015
[ link extern ]

Cred ca-i destul de clar. Cine nu munceste nu greseste. Suntem in 2015, pana in 2050 reusim oare sa renuntam la romanisme?
Daca exista un pret ar fi trebuit respectat.
Am inteles ca s-au spart niste baze de date si s-a creat haos.

La o prima vedere s-ar parea ca ati avea castig de cauza daca ati deschide proces insa este mai mult de analizat si depinde si daca se merita sa va judecati.

Unde este pret 0 lei nu puteti obtine castig de cauza in instanta.
Ultima modificare: Joi, 15 Ianuarie 2015
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
Nu este eroare de sistem, intentionat au pus pretul zero ca sa stirneasca interesul clientilor pentru magazinul lor online.
Asta e o presupunere sau speculatie. Nu aveti cum sa dovediti asta si la urma urmei e cuvantul dvs impotriva cuvantului lor.
eMag a folosit o tactica de "preturi gresite" pentru a-si face publicitate, pentru ca vestile rele circula mult mai repede. Comenzile au fost onorate insa preturile nu au fost de 0 lei niciodata, chiar daca "greseala" a fost intentionata (iar "paguba" produsa a fost cu mult sub pretul unei campanii de promovare - ceea ce s-a intamplat in toata media romaneasca).
Comenzile despre care am facut vorbire anterior sunt de o valoare apreciabila si contin un numar semnificativ de produse cu pret 0, conform lichidarii de stoc, pretul initial fiind taiat , ramanand la pret 0. Revenind la momentul actual, in data de 12.01 si 14.01, observand ca pe site-ul magazinului exista in continuare produse cu pret 0 am efectuat inca 1 comanda cu 6 produse si 1 comanda cu 4 produse, toate cu pret final 0. Mentionez ca produsele aveau preturi initiale nu foarte mari, inainte de a fi reduse la 0. Aceste 2 comenzi le-am si primit in data de 15.01 cu pret 0, achitand doar costul de transport. Deci se poate, avand in vedere ca nu au fost produse reduse de la un pret mare! Dupa ce am ridicat cele 2 comenzi, am contactat telefonic magazinul si i-am luat la rost, solicitand lamuriri, care nu mi-au fost date telefonic. Ca urmare in seara zilei de 15.01, primesc un raspuns pe mail in care nu se pomeneste absolut nimic despre vreo eroare a sistemului informatic. Singurul motiv pentru care nu au onorat comanda este faptul ca, potrivit termenilor si conditiilor, magazinul ,,isi rezerva dreptul sa limiteze achizitionarea produselor la maxim 3 produse de persoana". Citez in continuare textul exact cum l-am primit pe mail: ,,Avand in vedere existenta acestei limite va comunicam ca aceasta comanda va fi anulata, avand posibilitatea sa optati pentru o noua comanda care sa contina maxim 3 produse de acelasi fel pentru care sa beneficiati de pretul afisat in comanda initiala. Prin urmare, la pretul de 0 euro va putem transmite 3 produse din cele selectate de dumneavoastra si anume Toc coperta negru ............, Toc coperta rosu...........Toc coperta alb....... si husa toc........" . Asadar in conformitate cu propunerea acestora, numarul total al produselor pe care sunt de acord sa mi-l trimita cu 0 lei este de 12 bucati. Mentionez ca aceste produse sunt ale unui brand foarte cunoscut si au un pret initial de aproximativ 130 lei bucata. In concluzie, eu am ramas mut de uimire! Si asta pentru ca in termeni conditii se spune foarte clar ,,magazinul isi rezerva dreptul sa limiteze achizitionarea produselor la maxim 3 produse de persoana" , in timp ce ei in propunerea catre mine ei interpreteaza ca 3 produse de acelasi fel de persoana, deci pot cumpara un numar nelimitat de produse cu conditia sa nu depasesc cate 3 din acelasi fel. Din punctul meu de vedere propunerea lor contravine termenilor si conditiilor magazinului. Ca su nu mai pomenim cele doua comenzi pe care le-am primit, despre care am relatat anterior si despre numarul de produse pe care le contin, 6, respectiv 4. In concluzie, o dau cum le convine lor, de la eroare de sistem informatic la termeni si conditii, pe care tocmai ei i-au incalcat, onorand cele doua comenzi si facandu-mi propunerea de mai sus. Si mai e ceva ce am omis. Pe site in momentul in care adaugi in cos, sunt produse la care sistemul iti limiteaza numarul acestora la 3 bucati de acelasi fel, iar pentru altele iti permite sa adaugi in cos mai mult de 3 bucati din acelasi fel. Deci incalcarea termenilor si conditiilor magazinului se face practic din neglijenta lor! Te lasa sa cumperi, iti aproba si confirma comanda, ca apoi sa-ti spuna ca ai incalcat termenii si conditiile si sa nu onoreze decat preferential comenzile. Alta chestiune care lasa loc de interpretari este, dun punctul meu de vedere, expresia ,,isi rezerva dreptul".La momentul de fata nu am dat niciun fel de raspuns propunerii pe care am primit-o de la acestia.
Ultima modificare: Vineri, 16 Ianuarie 2015
imihai76, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comercianți online - comenzi neonorate, reduse EmilConstantinescu EmilConstantinescu Bună ziua, Mă confrunt cu două probleme legate de anumite comenzi făcute prin intermediul comercianților online: [b]Cazul 1. [/b] Comunicare ... (vezi toată discuția)
Problema site.ro mihaim1980 mihaim1980 Buna ziua! Avem urmatoarea problema: site-ul .ro are/a avut probleme si au erori la calcularea preturilor, astfel ca anumite produse costa 0 lei, iar anumiti ... (vezi toată discuția)
Comanda online respinsa Un_curios Un_curios Buna ziua, Pe 12.07.2016 pe site-ul unei firme a fost introdusa o suma gresita la achizitionarea unui telefon ([b]diferenta de un 0[/b]). In acel moment ma ... (vezi toată discuția)