avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 912 soluții astăzi
Forum Activitate Ramonapintilie

Activitate Ramonapintilie

Mult curaj in continuare in demersurile pentru a apara dreptul copilului la un tratament egal in scoala si societate! Dar el va simti aceasta lupta si sa nu ne intrebam mai tarziu de ce apare Refuzul de a ti mai intelege aproapele!
Daca toti parintii si ar apara Copilul precum o faceti dumneavoastra prin ridicarea acestui subiect , demult se schimba perspectiva scolii romanesti! Dar neimplicarea parintilor, neprezentarea documentelor scolare cu responsabilitate si fara presiune , impusa de factori externi. interni oglindeste realitatile triste din scoala publica romaneasca!! Cu respect!
Meseria de parinte e sfintenie!
Cine a lucrat cu sufletul alaturi de astfel de copiii si familia sa , inteleg altfel drepturile si responsabilitatile!!
Planul educaţional individualizat trebuie să aibă un design fundamental pe
necesitatea integrării elevului,fiind evitată marginalizarea sau alienarea elevului cu ADHD, care
apare în deosebi prin transformarea sa într-un "caz al clasei", un exemplu negativ citat elevilor şi
părinţilor pentru exemplificarea ceea ce nu este dorit în sala de clasă. Este important de reţinut că
aceste erori frecvent întâlnite în sala de clasă alinează elevul şi construiesc premisele sigure
eşecului şcolar şi al stărilor conflictuale între elevul cu ADHD şi colegii săi sau cu cadrul didactic
de la clasă.
Un alt element fundamental pentru un management eficient al clasei constă în capacitatea
cadrului didactic de a construi relaţii pozitive cu elevii, un climat prietenos bazat pe respectul
mutual şi colaborare. Un astfel de cadru didactic este flexibil şi înţelegător , ştie să se adapteze
situaţiilor noi şi să rezolve pozitiv situaţiile conflictuale, să fie calm, constant, corect şi
echidistant în aplicarea regulilor.
Educatoare, NIŢU ANDREEA
Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 13, Focşani, jud. Vrancea
[ link extern ] :


„… în livadă ne place să avem copaci care rodesc mai devreme sau mai târziu [...] toate
aceste roade sunt bune, nici unul nu este de aruncat. De ce să nu acceptăm în şcoli, minţi
mai agere sau mai încete? De ce nu i-am ajuta? Pierdem timp dar câştigăm satisfacţie şi
respect... ”



Se concentrează greu şi se plânge de oboseală sau pliciseală;
Nu poate să doarmă sau doarme cu intermitenţe. În timpul zilei nu pare odihnit şi nici pe deplin treaz;
Poate părea plictisit sau leneş la şcoală şi are probleme de concentrare la lecţiile mai puţin interesante;
Lucrează haotic ceea ce influenţează negativ calitatea şi cantitatea rezultatelor lui.
Are dificultăţi cu ascultarea instrucţiunilor
Poate fi uşor distras şi îşi pierde interesul pentru lecţie în orice moment (la început, la mijloc sau la sfârşit de lecţie);
În timp ce stă liniştit la locul lui, mintea îi este în altă parte;
Poate fi interesat de lucruri care nu au legătură cu instrucţiunile sau poate desena, poate visa cu ochii deschişi în timpul lecţiei;
Odată distras, se concentrează cu greutate.
Are dificultăţi de folosire a unei informaţii importante
Deseori prelucrează prea multă sau prea puţină informaţie, deoarece nu poate face deosebirea între ce este important şi ce nu;
Pare să se focalizeze superficial, negândindu-se la detaliile a ceea ce învaţă;
Are dificultăţi de a relaţiona informaţia nouă cu ceea ce ştie deja.
Când apare o informaţie nouă, elevul pare să treacă în revistă idei cu şi fără legătură cu informaţia respectivă.
Are probleme de scriere
Nu are bune deprinderi de a lua notiţe, de ex. nu extrage informaţia importantă din lecturi sau manuale;
Nu are un sistem eficient de a lua notiţe si de a le organiza.
Probleme de management al timpului şi al efortului
Poate răspunde greşit chiar dacă ştie răspunsul corect, din cauza citirii neatente sau fragmentare a textelor;
Nu aruncă o privire pe test înainte de a începe pentru a vedea cu ce se confurntă.
Efectele hiperactivităţii
Are probleme să stea liniștit la locul lui
Trece de la o activitate neterminată la alta
Vorbește neîncetat în timpul orelor
Efectele impulsivităţii
Acţionează fără să se gândească;
Răspunde înainte să se fi terminat întrebarea;
Începe să lucreze înainte să se fi dat toate instrucţiunile;
Îi este greu să asculte, să citească sau să urmeze indicaţiile verbale;
Face erori din neatenţie;
Trece repede peste sarcini;
Vorbeşte cu ceilalţi în timpul activităţilor care presupun linişte.
Efectele dezorganizării
Nu are materialele gata când trebuie să înceapă o lucrare, de ex. pierde timpul căutând un creion sau hârtie;
Ghiozdanul, caietele şi materialele sunt de regulă dezordonate;
Nu-şi găseşte materialele, de ex. rătăceşte tema sau îşi lasă cărţile acasă;
Spaţiul de lucru nu este în ordine, de ex. face aşa o dezordine, că nu se mai poate găsi nimic, sau se creează prea multe puncte de distragere a atenţiei în zonă;
Nu-şi poate organiza opiniile.
Sinteză din: ”Manual de bune practici pentru părinți cu copii diagnosticati cu tulburare de deficit de atenție și hiperactivitate”, lucrare elaborată în cadrul “Proiectului Părinți și profesori împreună: Program de formare pentru părinții și profesorii elevilor cu ADHD” (2007-2009) Comenius


Incercati sa accesati si formul parintilor de pe site ul edu.ro, aici gasiti si trimiteri la legi care sa va ajute sa intelegeti mai bine ce se cere in abordarea acestor cazuri!
Cu acesti elevi se lucreaza diferentiat in comun, si ar trebui sensibilizati parintii in primul rand!Consultati si consilierul scolii care ar trebui sa va ajute sa se inteleaga comportamentul acestui elev in diferite ipostaze din familie, scoala, colectivitate!Prezentati in scris problemele si nu verbal, inca se judeca dupa spuse, si nu dupa lege, responsabilitate si asumare!
Răspuns la discuția Calomnie sau insulta....
Va multumesc pentru raspunsuri! Am inteles!
Care sunt pasii in derularea unui astfel de proces, daca ati putea sa mi enumerati!
Răspuns la discuția Calomnie sau insulta....
legally_aid a scris:

Doar la instanta civila, fiindca nu mai avem calomnie in Codul penal.
V-ati complica insa, un proces necesita cheltuieli, dvs. sunteti in strainatate si va fi si mai greu.Incercati, atunci cand veniti in tara, sa discutati cu persoana si sa explice dee ce va aduce aceste acuze nefondate si sa-i cereti sa inceteze.Eventual , incercati sa aveti si martori cand discutati, fiindca, in caz ca nu va inceta, sa puteti proba faptul ca ati incercat sa-i puneti in vedere sa inceteze.

Multumesc pentru raspuns!
Insa continua si as vrea sa stiu daca as face o plangere scrisa catre Politia municipala ar putea sa i puna in vedere sa inceteze ?

Sunt cadru didactic, si discutia aceasta imi atinge demnitatea profesionala, personala, sociala!
Buna ziua!
Sunt vecina unor cetateni care au divortat intr o perioada in care eu am fost si sunt plecata din tara!
Nu am fost in discutii personale niciodata, doar intr un politicos salut si fiecare cu propia curte!
La un moment dat d na mi a propus sa mi fac asigurare la o societate, dar fiind intr o mare problema financiara am refuzat politicos,,,, deasemeni si sora mea, din acele zile nu mi a mai raspuns la buna ziua, nu am inteles si nu am cautat sa inteleg de ce, mai ales ca in urma cu 2 ani in urma unui accident cu mama care a fost lovita de un animal in curte a refuzat sa depuna macar o declaratie ca a auzit animalul ragand si mama tipand....am trecut peste toate, mi am zis ca nu vrea complicatii cu necunoscutii ce eram ,abia se mutase pe stada si mi am vazut de ale mele!
Intre timp am auzit ca au divortat, fiecare isi stie viata sa, nu m a interesat si nu ma interesaza cum evolueaza vietile lor, insa de 1 an jumatate la toti cunoscutii ei , din farmacie , din piata, transport in comun , cand e intrebata de ce a divortat spune ca din vina mea si cu adjectivele aferente !
Cum pot face ca aceasta persoana sa inceteze cu aceste acuzatii , cum ca as fi vinovata de despartirea sa, dat fiind ca sunt in strainatate, cand am fost fata in fata nu mi a zis nimic, niciodata, nici nu am stiut pana in august anul curent de acest divort, de problemele ce le ar avea, nu am niciun numar de telefon de al lor, nu ma pot apara , insa demnitatea mea are de indurat un atac nedrept si crud!
Va rog un sfat cu care legal sa pot determina de a inceta aceasta situatie care imi afecteaza familia, profesia, demnitatea!
Cu respect





Răspuns la discuția Concediu fara plata
Multumesc pentru raspunsuri!
1.Dupa perioada concediului fara plata la 10 luni pot beneficia de plata concediului pentru cresterea copilului ?
2. Profesor fiind, in perioada concediului fara plata imi pot plati contributiile pentru o viitoare pensie , care ar fi documentele oficiale pe care sa le depun, si e obligatoriu sa mi platesc asigurarile medicale?