avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1169 soluții astăzi
Forum Activitate adalgiza

Activitate adalgiza

Reactiile adverse sau efectele secundare la medicamente sau la vaccinuri se raporteaza in sistem national, printr-un formular dedicat, ar trebui ca adeverinta sa fie in concordanta cu aceste element. Ma tem ca nu este chiar atat de simplu precum sugerati, nu se rezolva totul cu o adeverinta.
Inclin sa cred - si sper sa fie asa - ca sevenx este deranjat de obligativitatea detinerii dovezii de vacin la inscrierea in unitatea respectiva (scoala, gradinita) si nu de vaccinarea in sine. In stuatia unei colectivitati, cel neprotejat e cel nevaccinat, parintele acelui copil nevaccinat ar trebui sa fie mai ingrijorat decat restul.
Stiu ca ati intrebat un avocat, dar as dori sa imi permiteti o opinie de medic. Sunt medic de familie si fac vaccinarea sugarilor in cabinetul meu, lucrez in mediul rural. Ma confrunt cu aceasta problema. Stiu ca ati intrebat un avocat, dar ma indoiesc ca ar fi obligatoriu. Cu ocazia campaniei de vaccinare anti HPV, s-a cerut parintilor semnarea unui consimtamant pentru vaccinarea fetitelor.
As vrea totusi sa atrag atentia ca vaccinarea este totodata un act responsabil, care poate salva viata unui copil sau il scuteste de suferinte inimaginabile. Desi nu este un act obligatoriu, este de datoria fiecarui medic care vaccineaza sa arate parintilor optiunile, utilitatea, posibilele reactii adverse si efecte secundare, sa puna in balanta ce este important si ce este riscant si sa permita parintelui sa aleaga cea mai buna solutie, dar in cunostinta de cauza.