in contractul de munca am 8 ore / zi, adica 40 ore / saptamana si nu 42 ore si 15 minute pe saptamana , asta insemnand intr-o luna cca 8 ore suplimentare lucrate pe gratis
buna ziua,
lucrez la o Banca Cooperatista unde am programul de lucru de 8 ore pe zi / 40 ore pe saptamana. Azi (13.10.2014) am primit intr-un email un orar nou prin care se modifica programul de lucru (care a fost zilnic de la orele 8:00 la orele 16:00) in urmatorul fel : de luni pana joi, inclusiv de la orele 8:00 pana la orele 16:30 si vineri de la orele 8:00 pana la orele 15:15 fara a primi o adresa oficiala sau un act aditional prin care mi se modifica su durata timpului de lucru. sunt obligat sa respect noual orar ? si ce drepturi am daca nu sunt de acord ? multumesc anticipat !
problema mea este ca eu sunt delegat pe 8 ore, adica de la ora 8 la 16, dar nu am voie sa trec orele pe ordinul de deplasare nici daca raman dupa program, si nu ma incadrez in orele de servciu.a doua problema e ca eu primesc doar o decizie in care apare data si perioada delegarii, cu cine se comunica, si sunt enumerate persoanele (si functiile acestora) care sunt implicate, adica eu si persoana pe care o inlocuiesc. nu este specificat cu ce ma deplasez, nu este precizata daca primesc sau nu indemnizatie. a treia problema e ca eu sunt ofiter de credite si trebuie sa inlocuiesc o persoana pe post de depozite. mentionez ca eu nu am fost , nu am participat niciodata la instruire pt depozite, au am fost mereu instruit cu creditarea , ca sa nu spun ca am cel mai mic salar din unitate , mai mic decat noua angajata, debutanta , desi am 10 ani vechime in munca din care 6 ani la actualul loc de munca.specific ca in cei sase ani de peste cinci ani eu sunt tot timpul delegat, asta insemnand ca orice coleg pleaca in concediu de odihna din cele 8 persoane au fost mereu inlocuite de mine.ma intreb dece nu este delegata colega mea de la depozite pe acelas post si dece e preferabil sa ma duc eu pe un alt post 3 zile , iar colega de la depozite sa faca creditare ce e de fapt postul meu. va multumesc pt raspuns. stima si respect!
buna seara, am cumparat un autoturism care a fost inmatriculat in luna mai 2012 pe baza unei sentinte definitive si irevocabile obtinuta la Tribunalul Bihor. Doresc sa o transcriu pe numele meu in acelasi judet. la servicul de inmatriculari am prezentat toate actele ,inclusiv sentinta, dar mi se cere o adeverinta de la finante din care sa reiasa ca administratia finantelor este de acord pe baza sentintei cu neplata taxei. Am fost la finante unde am aflat ca administratia finantelor nu are cum sa-mi dea o asemenea adeverinta din moment ce detinatorul autoturismului nu a avut de a face cu finantele pt a inmatricula autoturismul. In baza carei legi, ordonante sau hotarari imi cer cei de la serviciul inmatriculari aceasta adeverinta ? ce pot sa fac sau cum sa procedez ? multumesc anticipat
buna ziua, lucrez la o banca cooperatista din reteaua CREDITCOOP - Bucuresti. Am fost angajat pe perioada determinata de 2 ani in data de 16 iunie 2008. In septembrie 2008 banca a fost preluata prin fuziune de o alta banca si mi-a fost modificat CIM de la perioada determinata la perioada nedeterminata urmand sa trec de la functia de referent bancar la functia de administrator credite.In august 2010 mi s-a cerut sa trec pe functia de operator ghiseu banca deoarece a revenit din concediul de maternitate una dintre angajate. Am intrebat ce implica daca trec pe acea functie si ce urmari are. Mi s-a spus ca nu mi se va modifica salariul si nu implica nici o schimbare. Am semnat actul aditional in 26.08.2010. In data de 27.08.2010 mi s-a transmis prin fax ca sunt obligt sa depun garantie in numerar (3 salarii) si garantie suplimentara (ipoteca), ceea ce nu era prevazut nici in CIM nici in actul aditional semnat cu o zi inainte. S-a trecut la retinerea a 10% din salariul meu fara acordul meu si fara a fi semnat un contract de garantie incepand cu luna august a.c. in luna octombrie mi s-a pus sub nas un contract de garantie pe care sa-l semnez. Neavand imobil am dat la cunostinta ca nu pot sa ofer garantie suplimentara. In luna noiembrie de pe o zi pe alta angajata care se afla pe functia de casier (cu garantie numerar si suplimentar activa) a cerut un concediu fara plata pe o durata de 6 luni pe motive personale, care i-a si fost acordata iar totodata mie mi s-a trimis o instiintare ca functia pe care o indeplinesc (operator ghiseu banca) este o functie de gestionar deciziei si a Fisei postului pe care am primit-o cu mai mult de o luna dupa trecerea mea de pe o functie pe alta. Conform acestei instiintari (cu numar de inregistrare ,stampilat semnat de cei 2 directori) daca in termen de 10 zile lucratoare nu voidepune garantia suplimentara mi se desface CIM pe baza prevederilor art. 22 din Normele privind angajarea personalului cu atributii gestionare ... si conform art.61 lit.d din Codul Muncii., deorece nu - mi poate asigura angajatorul o alta functie in cadrul unitatii. Doresc sa precizez ca de la plecarea casierului in concediu fara plata si pana in prezent eu sunt persoana care o inlocuieste. Infiecare zi sunt presat de catre directoarea agentiei sa depun garantie, in fiecare zi sunt injurat si am ajuns chiar santajat ca sa depun garantia suplimentara, pe care eu nu o am , si nu-mi pot obliga parintii sa puna imobilul lor in garantie la un salar atat de mic. Acum 2 zile a urlat la mine directoarea de ag. ca daca nu depun garantia in cele 5 zile cate mi-au ramas din cele 10 lucratoare nu voi fi dat afara ci voi face naveta la 30 de km la Sediul bancii (aflata in loc. Marghita) pe aceeasi functie - operator ghiseu banca - dar fara garantie, dar in scris nu am fost instiintat, doar verbal.acum mi-au mai ramas cele 5 zile dar am momentan ma aflu in concediu medical de 7 zile deoarece mi s-a dignosticat ulcer. As dori sa primesc cateva raspunsuri la situatia de mai sus sau sa-mi explice cineva ce e de facut sau de ce nu sunt lasat in pace sa ma despart de actualul loc de munca pe cale amiabila. as dori sa stiu dac ar fi trebuit sa fiu instiintat inainte de a-mi schimba functia ca voi fi obligat sa depun garantie, daca s-a procedat corect ca fara acordul meu si fara un contract de garantie cu casier angajat activ a fost corect ca sa mi se retina garantie 10% din salar. conform art 22 din codul muncii lit. b, daca inlocuiesc temporar gestionarul nu poate sa-mi ceara nimeni garantie. Daca imi desface CIM nu am dreptul la disponibilizare sau de ce mi se desface CIM conf. art 61 lit d., deorece am demonstrat faptul ca sunt pregatit profesional - lucrez pana in momentul de fata in caserie fara sa fi facut vreo greseala. La fiecare inchidere de zi sunt controlat sivizat de catre directorul ag. si de catre contabil.