victor1906 a scris:
Buna ziua. Am cumparat din alimentara cafea nes granulat la pliculete , in cantitate de un pachet in care au fost 44 de bucati.In momentul cand am dorit sa-mi prepar o cafea acasa , am constatat ca o parte din acele pliculete sunt fara continut, adica fara cafea, ceea ce se poate constata la palpare in ideea de a nu-l deteriora ca proba, intr-o actiune ulterioara. Am si bonul fiscal cu care am achitat contravaloarea la casa si am de asemenea plicurile goale sigilate si neviolate.Consider ca am fost inselat si vreau sa fiu despagubit.Care este procedura legala in acest caz al meu ? Multumesc.Cu Stima.
Buna ziua.
Stimate domn, daca imi permiteti, va explic eu cum stau lucrurile cu acele pliculete.
1. Nu a fost intentia nimanui sa va insele. Ce patron si-ar bate singur "cuie in talpi" ?! Scuze, dar se pare ca aveti o mentalitate retrograda -sunteti genul care vede hot si escroc in orice patron.
Cunosc procedura de ambalare a produselor alimentare , in mod special al celor pulverulente si granulare.
In general pliculetele la care faceti referire, se ambaleaza pe masini cu dozator cu melc, volumetric sau cantar gravitational.
Dozarea se face fara eroare, dar palnia prin care curge produsul in plic, se poate obtura cu produsul respectiv. Aceasta palnie, are o dimensiune pe interior de 5 mm. In momentul acesta, produsul ramane pe palnie, iar pliculete care se formeaza in regim automat, vor fi fara continut. Masina de ambalat automata, produce de la 120 de plicuri pe minut, in sus. Aceasta, poate fi cu 1 sau mai multe capete de ambalare.
Pana cand operatorul sesizeaza eroarea, se pot fabrica asa, cateva sute de plicuri. Depinde de interesul sau dezinteresul operatorului ce lucreaza pe masina respectiva.
In acesta caz, toate produsele asupra carora cade suspiciunea ca au gramaj neconform, trebuie verificate la cantar, bucata cu bucata.
Desigur ca in cazul d-voastra, operatorul nu a facut asta, dovedind un caracter iresponsabil.
Daca vreti sa raspunda cu adevarat cel vinovat, trebuie sa mergeti cu produsele la magazinul de unde le-ati cumparat, va da banii inapoi sau produsele va vor fi schimbate, magazinul le returneaza furnizorului, iar acesta va trage la raspundere pe cel vinovat de neglijenta, intrucat fiecare lot de produs este monitorizat in unitate stiindu-se exact data, ora si operatorul ambalator.
Daca vreti sa pedepsiti eroarea tehnica sau umana, umbland cu "securea razboiului" sa luati capul firmei -respectiv al patronului- nu veti rezolva nimic.
Deci, cam asta-i treaba cu "inselaciunea".