avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1176 soluții astăzi
Forum Activitate cristina.s2011

Activitate cristina.s2011

Răspuns la discuția Facturi servicii intracomunitare
Buna ziua,

Am un SRL, neinregistrat in scopuri de TVA. Am primit facturi Facebook Irlanda (pt reclama), m-am inregistrat in ROI (ulterior primirii facturilor...) si am acum si cod de TVA doar pentru achizitiile intracomunitare.

Totusi, citind mai multe informatii, am aflat ca, daca avem certificat de rezidenta fiscala (gasit pe internet), nu ar mai trebui sa platim impozitul de 16% (ar fi trebuit sa il avem inainte pentru a plati furnizorului doar diferenta, nu valoarea intreaga a facturii). Ma ajuta in vreun fel acest certificat?

In plus, directiva 2006/112/CE spune ca daca valoarea totala a achizitiilor de catre persoane juridice neimpozabile nu depaseste 10.000 eur anual, aceste achizitii sunt supuse TVA doar daca cumparatorul hotaraste sa se inregistreze in scopuri de TVA.

Intrucat sunt foarte multe informatii contradictorii pe aceasta tema, va rog sa ma ajutati cu un punct de vedere referitor la obligativitatea de a plati TVA 24% si impozit pe venitul nerezidentilor de 16%.

Multumesc anticipat!
Buna ziua,

Revin cu noutati referitoare la cazul prezentat. Am primit ieri o decizie de incetare a CIM, cu art. 65 alin 1, cu preaviz de 20 de zile. Mi se pare suspecta formularea:„societatea intentioneaza restructurarea activitatii cu un numar redus de personal„ incluza in decizie. Am trimis un mail celor de la firma care administreaza operatiunile in acest moment, intrucat ca si angajata insarcinata presupun ca trebuie sa raman in acel numar redus de personal. Totusi, raspunsul lor a fost:„Toti salariatii sunt concediati, societatea nu are activitate. S-a decis concedierea tuturor salariatilor„.

Precizez si faptul ca firma anuntase la ITM concedieri colective pentru disponibilizarile de acum o luna, insa angajatii disponibilizati pana in acest moment au fost pusi sa semneze incetare CIM cu acordul partilor, cu 2 salarii compensatorii (zvonuri sunt ca administratorul le-a anulat, insa aici nu am o certitudine in acest sens).

Cum ar trebui sa procedez in acest caz? Deocamdata nu am semnat de primire a unui exemplar din decizia respectiva si nu as vrea sa fac acest lucru pana nu clarific corectitudinea intocmirii actului.

Mi se pare ca s-au facut deja abuzuri si ca se incearca in continuare acest lucru si as vrea sa ma lupt pentru drepturile mele. De aceea, va rog sa ma ajutati cu un raspuns.

Multumesc.
Va multumesc frumos pentru raspuns. Numai bine.
Multumesc frumos pentru raspuns. Intr-adevar, insolventa nu inseamna neaparat si faliment, insa sunt slabe sanse de reorganizare si reincepere a activitatii. Urmeaza sa vedem ce se intampla in momentul in care va sosi si administratorul desemnat.

Referitor la plata concediilor medicale, asa cum nu au platit salarii, asigurari etc, mi-e teama ca nu le vor plati nici pe acestea. Multumesc pentru sugestia de a ma adresa ITM si Casei de sanatate. In caz ca nu mi se plateste concediul asa voi face, insa nu ma asigur si de plata banilor. In conditiile de fata, o amenda in plus pentru angajator s-ar putea sa nu aiba asa impact negativ asupra acestuia ca in conditii normale de business. Am ce sa fac sa ma asigur ca se si platesc sumele?

Multumesc inca o data.
Buna seara,

Firma la care lucrez a avut procesul de insolventa. Ca urmare, a fost numit un administrator judiciar ce urmeaza sa evalueze in perioada urmatoare situatia companiei.
Eu sunt insarcinata in 7-8 saptamani si am instiintat in scris angajatorul, anexand si un certificat medical.
In plus fata de situatia companiei din acest moment, aceasta nu si-a achitat datoriile catre stat, constand in asigurarile sociale, de sanatate etc. pentru angajati. Mai mult decat atat, plata salariilor este intarziata si nici nu exista sperante de plata a acestora.

In contextul prezentat mai sus, am in acest moment urmatoarele nelamuriri:
1. Beneficiez de serviciile sociale (somaj, indemnizatie nastere si lauzie, indemnizatie crestere si ingrijire copil, sanatate etc.) daca angajatorul nu a platit datoriile? Sumele mi-au fost retinute din salariul brut. Cum ma pot proteja in acest sens?

2. Indemnizatia de nastere si lauzie (126 zile) este platita in prima faza de angajator, urmand ca acesta sa deconteze cu statul sumele respective. Exista vreo posibilitate sa imi vireze direct statul aceste sume (riscul ca firma sa nu imi plateasca aceste sume este major) si cum ar trebui sa actionez in aceasta privinta?

3. In situatia in care as avea nevoie de concediu medical pe parcursul sarcinii si compania, cel mai probabil, nu imi va plati concediul pentru a si-l deconta ulterior, pot sa beneficiez de venitul aferent perioadei respective direct de la stat? Cum ar trebui sa procedez in acest sens?

4. Cum pot sa ma asigur de plata salariilor restante si a eventualelor concedii medicale (inclusiv cel de nastere si lauzie)? Stiu ca salariatii sunt creditori privilegiati si plata datoriilor catre acestia este prioritara. Merita sa actionam in instanta compania acum sau putem astepta pana cand administratorul judiciar evalueaza situatia si decide caile de actiune?

5. In conditiile in care contractele de munca ar inceta de drept (chiar daca am instiintat angajatorul ref la sarcina), as putea intra in somaj pentru a avea 12 luni neintrerupte de cotizare catre stat, insa nu sunt platite asigurarile, desi acestea mi-au fost retinute din venit. Exista vreun risc sa intampin dificultati in acest sens? Logic mi s-ar parea ca statul sa isi regleze aceasta situatie cu angajatorul, drepturile mele nefiind afectate.

Astept cu interes parerile dvs.

Multumesc.
Datorita arhitecturii blocului, in fata usii de la apartament exista un spatiu aferent casei scarilor (cca 1x5 m), ce nu este utilizat de nimeni altineva in afara de noi. Astfel, ne gandeam daca si in ce conditii se poate utiliza/cumpara acel spatiu, pentru a extinde in acest fel suprafata apartamentului. Pe palier sunt 4 apartamente in total, dar doar unul este in imediata vecinate a acestui spatiu, fara a fi afectat accesul la acel apartament in cazul in care as utiliza (si as inchide) spatiul.

Se poate realiza acest lucru? Ce documente sunt necesare? Din punct de vedere al celorlalti proprietari, de acordul cui am nevoie (doar a vecinilor de langa mine, a tuturor de pe palier, a tuturor de pe scara)?

Astept cu interes raspunsul dvs.

Multumesc.