poate mai e util,poate nu..dar fapta "nedepunere declaratii 112 an 2011" nu indica si data savarsirii contraventiei ( adica exact zi si luna din 2011)- element obligatoriu al procesului verbal de contraventie, prevazut sub sanctiunea nulitatii. Verificati procesul- verbal si sub acest aspect si daca ati formulat plagerea la judecatorie, aratati si acest motiv de anulare.
Daca puteti termina sau nu cursul ( inclusiv examenul final) fara sa mai aveti calitatea de somer, depinde (pe langa legislatie) si de contractul pentru curs. Cititi cu atentie clauzele ca poate gasiti raspunsul acolo.
Daca singura problema este adeverinta de la medicul de familie, atunci aceasta o rezolvati in felul urmator- ca sa puteti figura in evidenta medicului de familie trebuie sa aveti calitatea de asigurat in sistemul de sanatate, adica va trebuie o adeverinta de la Casa de sanatate. Pentru aceasta adeverinta, trebuie sa dovediti veniturile pe ultimii 5 ani (de la Administratia Financiara cereti adeverintele de venit- o sa apara salariul daca erati si salariat, si somajul pe 2010) si pentru perioada de cand nu mai sunteti somer si nu aveti alte venituri veti plati cotizatia la sanatate la nivelul salariului minim brut pe economie. Si astefl, aveti iar calitatea de asigurat, vi se elibereaza adeverinta si cu ea mergeti la medicul de familie sa fiti pe listele lui.
Sper ca va e de folos! Succes!
Referitor la regimul cheltuielilor, taxa de inscriere in tablou ca si taxele la UNBR pentru card nu sunt deductibile integral, ci limitat la 5% ( fiind contributii obligatorii la organismele profesionale)- in acest sens este si o decizie intr-o contestatie publicata pe site-ul ANAF-ului. Cota de 10% din brut la CAA reprezinta o contributie sociala obligatorie, deductibila integral. Contributia la sanatate ar trebui sa urmeze acelasi regim.
In rest stagiarii pot deduce relativ putine, in functie si de clauzele contractului de colaborare, pe care il pot verifica cei de fisc. Daca maestrul se obliga prin contract sa asigure baza materiala si conditiile de lucru, nu cred ca poti deduce xeroxuri, rechizite, consumabile etc.
Cu deducerea la combustibil, sunt de acord ca nu mai sunt cheltuieli deductibile, bonurile de combustibil fiind utilizate pentru deducerea TVA pentru platitorii acestei taxe. Dar, sunt cheltuieli si se trec in registru pentru a reflecta situatia financiara a afacerii, la fel cum se trece si cheltuiala de pe chitanta cu taxe UNBR pentru card, si aceasta partial nedeductibila (pentru diferenta pana la 5%).
Am nelamuriri la abonament transport in comun, apropos de foi de parcurs. Daca ai factura, ai document justificativ pentru abonament. Dar daca ai doar bon fiscal stampilat? Mai e nevoie de ordine de deplasare sau alte documente pentru a demonstra realitatea si necesitatea operatiunii? Si care ar fi acestea? Doar nu mergi cu ordinul de deplasare la instanta, ORC etc. sa-ti semnze de sosire si de plecare... Aceasta pentru ca bonul fiscal nu e document justificativ pentru a inregistra o cheltuiala, ci doar un document care atesta plata. Furnizorii de transport in comun nu sunt obligati sa emita facturi, decat daca se solicita acest lucru, si de aceea si-au si stabilit foarte putine centre de facturare. Pentru metrou, exista unul in Eroilor. Pentru RATB exista vreo 4 numai.
De la a stabili care sunt cheltuieli deductibile si in ce proportie, la a le inregistra corect in contabilitatea in partida simpla este cale lunga.
Deci, voi cum procedati? inregistrati in registrul jurnal de incasari si plati chitantele la venit? la cheltuieli treceti chitante si bonuri fiscale? sau in cazul bonurilor fiscale treceti ordinul de deplasare pentru cheltuieli cu transportul sau un referat de necesitate pentru cheltuieli cu pixuri si alte consumabile?
Foarte utila discutia pe aceasta tema. Salutari!