avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1042 soluții astăzi
Forum Activitate 120705

Activitate 120705

Buna ziua,
doresc sa stiu daca este cineva care ma poate lamuri punctual cu privire la urmatoarele intrebari:
1. Care sunt conditiile pentru ca o societate sa poate aplica pentru autorizatia de TAX FREE? Citisem undeva ca tre sa fie evident inregistrata in scopuri de TVA de cel putin un an de zile...va rog sa imi confirmati si eventual daca puteti sa imi dati exact textul legii.
2. Care este procedura de onbtinere a autorizatiei? Unde trebuie depusa?
3. Clientul non ue poate primi contravaloarea taxei direct din magazinul meu? Ce documentatie trebuie intocmita si unde trebuie depusa?

Va rog sa imi raspundeti daca ati intalnit in practica. Este un subiect care nu prea este abordat pe forumuri si nici cei de la Asistenta Contribuabili nu stiu prea multe.
Am mare incredere in dvs. ca ma veti ajuta.


Multumesc,
Buna ziua,

auzisem ca este pe cale sa apara o masura prin care firmele cu dificultati financiare pot scapa de plata penalitatilor de intarziere daca platesc integral debitul si dobanzile in perioada 01 septembrie 2012- 31 decembrie 2012.....numai ca nu am mai gasit nici un act care sa confirme acest lucru. Imi scapa mie ceva?? NU s-a mai concretizat nimic???

Aveti aici cateva link-uri care m-au inspirat legat de aceasta nedumerire:

[ link extern ]

[ link extern ]

astept raspuns cat de repede daca aveti informatii.

multumesc
Buna ziua,

ma intereseaza acest subiect intrucat conducerea unui lant de magazine la care lucrez doreste sa afiseze preturile in euro, dat fiind situatia actuala....Cat de legal este? Am voie sa afisez doar in euro? Trebuie afisat si pretul in Ron in contrapartida? Va rog, dati-mi cadrul legal.....sunt in mare incurcatura!

Multumesc
Răspuns la discuția Demisie ... schimbare functie
Va multumesc nespus pentru promptitudine!
buna ziua,
am o nelamurire, dar intai sa va prezint situatia:
M-am anagajat anul trecut in Martie la o firma X pe postul de contabil senior. Contractul a fost pe perioada determinata de 3 luni. Conform CIM perioada de preaviz in cazul demisiei era de 15 zile calendaristice.
Intre timp s-a publicat si noul cod al muncii care a schimbat cate ceva in ceea ce priveste preavizul...
Mi-au prelungit cu Act aditional CIM pe perioada nedeterminata
In iulie 2011 tot prin act aditional m-au promovat Contabil sef, dar nu au modificat si articolul privind demisia, care are al termen pentru functiile de conducere.

Intrebarea este: Daca eu imi dau demisia maine, care este perioada de preaviz care se aplica? Cea de 15n zile calendaristice cf CIM, sau cea implicita functiilor de conducere , chiar daca nu a fost modificata cu act aditional? Se aplica implicit cu modificare functiei? Codul muncii se aplica si retroactiv contractelor de munca incheiate inainte de intrarea in vigoare a acestuia?

Va multumesc nespus!

Buna ziua,
dragi colegi, ma confrunt cu urmatoarea problema: detin un teren in sectorul 3, Drumul Lunca Cetatii 12-20, pe care m-am decis sa il vand. Mergand sa cer un certificat de urbanism, am aflat ca terenul meu a fost "mutat", conform PUZ-ului sector 3 si OUG 114/2007, in zona verde si ca nu putem construi pe el case/locuinte,ci alte tipuri de constructii de agrement, de alimentatie publica etc.
Se poate sa imi raspunda cineva la urmatoarele intrebari:
1. Ce inseamna intravilan-agricol? Pot sa il trec in intravilan?
2. Este posibil ca terenurile proprietate privata sa fie mutate asa peste noapte dintr-un tip in altul, fara informarea in prealabil a proprietarului?
Dati-mi o mana de ajutor!

Va multumesc,

Elena
OK.
Deci presedinte+contract madat+pensionar = declaratia 112. Declar si platesc doar CASS si impozit? Sau declar si platesc si somaj si pensii?

Administratora e pensionara, are conventie civila, i se retine doar impozitul, desi ia bani in fiecare luna. Declar doar in 100.Ar trebui sa i se opreasca si ei CASS?

Ma doare capul!
Buna ziua!

Am tot citit si nu am gasit un raspuns punctual la intrebarile mele. Am mare nevoie de ajutor caci sunt in ceata totala cu Asociatia soacrei mele s-a gasit Administratora in zilele astea.

Am urmatoarea situatie:
1. Presedinte, are contract de mandat si este pensionar. Pana acum i s-a platit doar CASS, 5.2% si 5.5%.Ce declar si ce platesc acum? Unde declar, in 112
sau 100?
Citind discutiile de pe forum, cred ca nu ar fi trebuit sa i se plateasca CASS. Mai ales ca s-au platit ambele procente, atat ale angajatului cat si ale angajatorului.

2. Femeie de serviciu, angajata in alta parte. Ii retin somaj si cas si declar in 112. Macar asta am inteles.

Probleme mea e cu presedintele.
Corectati-ma si lamuriti-ma!

Va foarte multumesc!