avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 490 soluții astăzi
Forum Activitate Cami_G

Activitate Cami_G

Nu mai vorbiti in necunostinta de cauza! Cititi pe site-ul CSA faptul ca au fost obligati sa-si retraga asigurarea Medica Bonus de pe piata (Astra) si au fost amendati cu suspendarea temportara partiala a activitatii.
[ link extern ]
[ link extern ]
Pentru amplasarea schelelor, in vederea termoizolarii exterioare a apartamentului, este necesar acordul vecinilor?
Daca unul dintre ei nu este de acord, nu pot sa-mi izolez apartamentul apartamentul pe exterior?
Exista o lege, ceva, care sa stipuleze acest aspect?

Va multumesc anticipat pentru ajutor!
Răspuns la discuția pensionar administrator de SRL
Am sunat, intre timp, la ITM si mi s-a spus ca in acest caz asociat unic, pensionar fiind nu are nevoie de contract de munca, deoarece este asigurat si cotizant la sanatate in calitate de pensionar. Asta a fost raspunsul doamnei de la ITM.
Răspuns la discuția pensionar administrator de SRL
"Administrarea si reprezentarea societatii"

Art.15. Dreptul de a administra si reprezenta societatea apartine administratorilor, numiti de Adunarea generala.
15.1. Administartorii iau decizii cu privire la activitatea curenta a societatii, in limita hotararii adoptate de Adunarea generala avand urmatoarele atributii principale:
a) organizeaza activitatea economica si comerciala a societatii;
b) intocmesc raportul de activitate al societatii, bilantul si contul de profit si pierderi al anului precedent, precum si proiectul programului de activitate si bugetulde venituri si cheltuieli al societatii pentru anul urmator si le prezinta anual la Adunarea generala.
c) aproba operatiunile d eplati si incasari curente;
d)aproba operatiunile de vanzare si cumparare de bunuri necesare activitatii curente;
e) aproba planul de finantare in limita competentelor date de Adunarea generala;
f) aproba incheierea de contracte de inchirieri;
g) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;
h) stabileste strategia de marketing;
i) aproba incheierea, modificarea si rezilierea contractelor;
j)reprezinta societatea in raporturile cu tertii, semnand valabil actele ce angajeaza societatea;
k) reprezinta societatea in justitie;
l) rezolva alte probleme curente stabilite de Adunarea generala;
m) au drept de semnatura si dispozitie asupra conturilor bancare ale societatii."

Cam asta apare in statut la atributiile administratorului.
Eu nu-mi dau seama, din toate cele enumerate, daca domnul are dreptul de a vinde la SRL-ul dansului, fara a mai fi necesara incheierea unui contract de munca.

Ma puteti ajuta in clarificarea acestei probleme?

Va multumesc.
Răspuns la discuția pensionar administrator de SRL
Revin la acest subiect doarece, datorita intrarii in vigoare a noului cod al muncii, vor incepe controalele ITM iar domnul despre care vorbeam initial : pensionar - administrator de SRL, fara alti angajati, dansul presteaza activitatea zilnica (comercializeaza produse alimentare), pentru a putea desfasura aceasta activitate (vanzator la SRL ul dansului) are nevoie de contract de munca?

Sunt PFA in activitati ale agentilor si brokerilor de asigurari (CAEN 6622), lucrez pe baza unui contract de mandat incheiat cu un broker de asigurari. Punctul de lucru este un altul decat sediul social, punctul de lucru este un chiosc (nu stiu daca este relevant). Brokerul imi retine 16% impozit, conform contractului incheiat.
Am intrebat la Adm.Financiara Locala ce declaratii ori formulare am obligativitatea de a depune la dansii pe parcursul derularii activitatii. Mi s-a raspuns ca ar fi : declaratia 200 si formularul de inscriere 070 - pentru obtinerea CIF-ului, necesar la deducerea cheltuielilor.
Pentru a avea o a doua parere am sunat la Adm.Financiara Judeteana si de acolo mi s-a raspuns astfel: "datorita faptului ca brokerul imi retine 16% impozit, acesta este impozitul final (cf. Cod Fiscal, Art 52 - Activitati independente) - in acest caz nu se pot face deduceri de cheltuieli, nu este cazul pentru contabilitate in partida simpla (neputand deduce cheltuieli) si nici declaratia 200 nu este necesar a fi depusa, deoarece impozitul final mi se retine la sursa. Iar obtinerea CIF-ului nu este necesara.
Doar daca optez pentru retinerea a 10% impozit de catre broker si 6% sa il platesc eu - abia atunci se pune problema contabilitatii in partida simpla, a declaratiei 200, inregistrarii pentru obtinerea CIF-ului si a decontarii cheltuielilor".
Intrebarea mea pentru dvs este: care dintre cele 2 raspunsuri este cel bun? T

Răspuns la discuția pensionar administrator de SRL
In documentele de infiintare a SRL-ului a fost numit administrator al acestuia.
Isi organizeaza singur activitatea firmei, neavand alti angajati (doar relatia de colaborare cu contabilul care-i conduce evidentele contabile).
Practic este firma lui iar acum contabila l-a avertizat sa fie atent ca ITM-ul face controale si aplica amenzi. Este confuz pentru ca nu stie daca avea obligativitatea operarii in cartea de munca sau ce anume ar putea sa-i impute inspectorul de la ITM.

Va multumesc pentru amabilitate si ajutor!
Buna ziua,

Un pensionar, administrator de SRL (neplatitor de TVA), are obligatia de a avea carte de munca? Care sunt obligatiile care i-ar reveni in relatia cu ITM-ul?
Ce contributii trebuie sa plateasca (sanatate, pensii..) ?

Va multumesc!