Un pensionar, administrator de SRL (neplatitor de TVA), are obligatia de a avea carte de munca? Care sunt obligatiile care i-ar reveni in relatia cu ITM-ul?
Ce contributii trebuie sa plateasca (sanatate, pensii..) ?
In documentele de infiintare a SRL-ului a fost numit administrator al acestuia.
Isi organizeaza singur activitatea firmei, neavand alti angajati (doar relatia de colaborare cu contabilul care-i conduce evidentele contabile).
Practic este firma lui iar acum contabila l-a avertizat sa fie atent ca ITM-ul face controale si aplica amenzi. Este confuz pentru ca nu stie daca avea obligativitatea operarii in cartea de munca sau ce anume ar putea sa-i impute inspectorul de la ITM.
Revin la acest subiect doarece, datorita intrarii in vigoare a noului cod al muncii, vor incepe controalele ITM iar domnul despre care vorbeam initial : pensionar - administrator de SRL, fara alti angajati, dansul presteaza activitatea zilnica (comercializeaza produse alimentare), pentru a putea desfasura aceasta activitate (vanzator la SRL ul dansului) are nevoie de contract de munca?