Buna seara! As dori să știu dacă din Asociația de Proprietari pot fi scoase câteva apartamente unde nu sta nimeni sau de la plata întreținerii, întrucât ne încurcă la plata facturilor. Până acum acestea se plăteau din fondul de reparatii, dar ni s-a transmit că legislația nu mai permite acest lucru. Chiar daca se va ,,umfla" factura, nu vad, deocamdată alta soluție...Ar fi de preferat aceasta varianta, deoarece unii proprietari sunt plecați în afara tarii, nu ii putem contacta și, cu acordul celorlalți proprietari, e mai bine sa ii excludem și de la plata serviciilor în funcție de cota indiviza. Nu știm, însă, dacă legislația permite. Va mulțumesc!
Buna ziua!
Este posibil că în acest an sau în următorul sa primesc bani pentru dividende de la o firma unde sunt acționar. Posibil sa se repete aceeași problema cu care m-am confruntat în trecut: m am trezit cu dividende aferente mai multor ani(3, daca nu mă înșel) și am fost obligată să plăteasc CASS cu penalități pentru perioada in care nu eram salariata/asigurată. Bineînțeles că am platit o sumă frumușică datorita acestor penalități. Daca as fi fost informată că urmează să primesc pt anul X suma de.... nu as fi ajuns in această situație, doar impozitul retinându-se la sursa. Știu că am avut o întrerupere a contractului de muncă mai bine de 6 luni in 2014/2015... 3 luni contract de munca și încă vreo 5 luni pauza până am găsit un serviciu stabil. Daca acum mă trezesc cu dividende( până în 300-400 lei) pentru anii 2014-2017, iar voi fi obligată să plătesc CASS? Nu mi se pare corect să plătesc aceste asigurări pentru niste luni din anii trecuți în care nu am avut norocul sa am un serviciu din moment ce abia în 2018 as intra in posesia banilor pentru dividende. Vă multumesc anticipat pentru lămuriri!
Buna ziua! Îmi puteți spune, va rog, ce pași concreți trebuie să facă o asociație de proprietari cu privire la prelucrarea datelelor personale ale membrilor sai?
Menționez că ni s-a suspendat accesul la un site pus la dispoziție de către administrator (cu privire la situația cheltuielilor și veniturilor asociație/ pe scurt: intretinerea) după data de 25 mai 2018, până când vom rezolva problema datelor cu caracter personal. Ni s-a explicat că nu este suficient un simplu consimțământ dat în scris pentru accesul administratorului la datele noastre personale. S-a vehiculat ideea unei cartografieri a datelor personale, că fără așa ceva și Asociația și Administratorul( prestatorul nostru) pot fi amendați......sincer nu știm exact la cine să apelăm că sa intram in legalitate din acest punct de vedere. Președintele asociației are și el datele noastre, a trebuit să le utilizeze pentru cartea de imobil și să le dea mai departe Poliției locale. Suntem un bloc mic și nu știm unde și ce să căutăm casa ne punem ,,la adăpost".
Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns!
Buna seara! Îmi puteți spune, va rog, daca este obligatoriu pentru cartea de imobil sa spun și ocupația și locul de munca? Mi se cer aproape toate datele de identificare din CI, fara serie și nr. , respectiv: nume și prenume, CNP, domiciliul din CI, numele părinților. Oricum, aceste date le-am dat pentru constituirea Asociației de proprietari. As dori un tipizat actualizat cu datele care sunt necesare cărții de imobil, precum și legea in materie....se vehiculează de către altii că nu este nevoie de CNP, de pildă. Va mulțumesc anticipat!
Vă mulțumesc frumos! Doar doi locatari doresc video interfon, restul pe sistem audio. Asta pentru că sunt doar două etaje, pentru majoritatea nu este o necesitate să vadă cine vine. In viitor se doresc camere video pe scara blocului. Problema e că cei care pun video interfon s au întors la 180 de grade și nu mai doresc camera pe scara. Apar tensiuni în mod artificial, create de orgoliu și eu nu știu dacă pot să le dau acordul pentru video interfon doar dacă își dau și ei acordul pentru camere care să vizeze scara și terenul. Menționez că blocul e mai izolat și sunt oameni și oameni pe acolo iar eu ajung f târziu acasă.
Buna ziua! As dori să știu dacă instalarea unui videointerfon de către o parte dintre locatarii unui bloc necesita acordul tuturor proprietarilor, ca și în cazul camerelor video. Vă mulțumesc.
maria mary a scris:
Da, mulțumesc! Difera la caz la caz, de realitățile fiecărui loc.....până la urmă, s a hotărât ca și criteriu concret de calcul numărul de camere intrucat, aplicând acest criteriu, se ajungea la o valoare care sa reflecte cat de cat cea mai mare valoare a întreținerii dintr un an! Înțelegând mai bine, exista niste norme metodologice de aplicare și care ar trebui sa ajute la calcularea fondului de rulment. Acolo se specifica vreo trei criterii. Practic, ar fi bine că fiecare asociație sa vada care dintre cele trei criterii, folosindu-se in calculul fondului de rulment, dau valoarea cea mai apropiata de valoarea reală a celei mai mari intretineri/luna dintr-un an și să aleagă in consecință. Asta mă interesa, de fapt: criteriul folosit in calcularea fondului de rulment, nu definiția lui. Vă mulțumesc tuturor și va doresc o zi frumoasa in continuare!