Buna ziua,
Recent am primit de la Casa de pensii Iasi, o scrisoare prin care sunt chemata la ei,cu deciziile de impunere sau cu adeverinta cu veniturile realizate de la data inceperii activitatii(2011) . Conform protocolului incheiat intre CNPP si ANAF rezulta ca am realizat la nivelul anului 2011 un VENIT BRUT de 10.921 lei.
Suntem in anul 2013, stiu ca acum este obligatoriu sa platesti, indiferent ca ai avut sau nu profit, pentru pensii. Pentru perioada din urma: 2011-2012 nu imi este clar.- din cate stiu eu a fost optionala plata contributiei. Eu am ales sa nu platesc la pensii. La sanatate sunt in regula, platesc. De ce ma anunta dupa 2 ani, ca trebuie sa ma prezint la ei cu acte din urma pt. a stabili cat trebuie sa platesc? Nu mi se pare corect asa cum nu mi se pare corecta nici ba -za de calcul; Venitul brut! Daca dau jos celelalte cheltuieli: chirie, materiale utilitati - intru pe pierdere. Acesta a fost modul meu de calcul pt.anul 2011-2012.- Nu stiu cum sa procedez ca sa fie corect pt. mine si nu pt. stat.
In acest interval 2011-2013(martie) nu am primit nici o instiintare de plata ! Cu siguranta m-as fi dus sa clarific situatia si sa platesc daca ar fi fost cazul.
Sunt complet debusolata!#-o
Multumesc pentru ajutor!
Contractul nostru de inchiriere a fost facut initial pe 6 luni, apoi reinoit cu 1 an, pana la data de 31 dec.2012.
Acum nu stiu, cine trebuia sa mearga mai exact la CF ,proprietarul cu contractul lui initial, noi cu contractele noastre? Trebuia sa ne anunte cineva pentru aceasta formalitatec
Cum putem sti daca ei au fost la CF?
buna dimineata,
cauzele stipulate in contract sunt urmatoarele; - Subinchirierea la terti sau cesiunea catre un tert este interzisa/ neplata chirieri timp de 60 de zile duce la rezilierea contractului./ forta majora invocata si dovedita in conditiile legii apara de raspundere partile contractante/ plecarea din spatiul inchiriat se face epe baza de p.v/ prezentul contract se completeaza cu prevederile specifice din codul civil si comercial roman.
MULTUMESC tuturor pentru ajutorul acordat!
Pe contractele noastre de inchiriere nu avem nici un nr. de inregistrare sau stambila de la C.F.,
Exista doar nr. de inregistrare al unitatii fostului proprietar.
Va multumesc pentru promptitudine dar acum am o alta nelamurire :
"alergati la C.F. si sa va inscrieti contractul de inchiriere". C.F. ce reprezinta despre ce institutie este vorba?
Am inchiriat un spatiu comercial( contractul este valabil pana la data de 31 de.2012) pentru a putea desfasura activitatea de "coafura,frizerie,manichiura, cosmetica)". In cadrul salonului activam 4 pers. toate autorizate I.I. toate cu contract separat de inchiriere, incheiat cu proprietarul spatiului.Pe data de 26 iunie a.c. s-a prezentat la noi o pers. care ne-a anuntat ca el este noul proprietar deoarece spatiul s-a vandut. Solicita o chirie marita + un singur contract de comodat,facut doar cu o singura pers. , nu cu toate pers.separat.
Pt.Chirie + plata utilitatilor ni se va intocmi o chitanta din care sa rezulte ca toate acestea sunt cheltuieli.De la vechiul proprietar nu am primit nimic scris oficial, referior la incetarea contractului de inchiriere,pana in prezent doar vorbe, iar de noul proprietar deocamdata doar vorbe.Evident ca noile conditii nu ne convin.Cum ar trebuie sa procedam in acest caz?
Mii de multumiri pt. raspunsul dumneavoastra.
Buna ziua, ca forma de organizare sunt I.I in cadrul unui salon de infrumusetare(- eu lucrez -eu sunt patron)- nu am nici un salariat.. Am apelat la serviciile unei pers.(recomandata de cineva) pentru instructajul SSM+PSI- a venit lunar timp de 4 luni pentru instructaj si complectare carnet,. la un moment dat l-am rugat sa vina o data la 2-3 luni(incasa banii dar fara sa primesc factura/chitanta) sau daca tot vine in fiecare luna sa-mi taie chitanta sa ma scad in contabilitate. Nu a mai venit in nici un fel de atunci.#-o
Va rog sa-mi spuneti de cate ori trebuie sa vina pt. instructaj, iar in cazul unui control este luat in considerare instructajul facut de aceasta persoana( pe carnet este doar o semnatura ,si numele pers. care mi-a facut instructajul)?
In momentul de fata sunt in cautarea unei pers. care sa-mi faca instructajul .-vreau sa stiu ce sa cer- ca sa fie bine(cu chitanta- fara chitanta )- daca tot il platesc.:sorry:
Multumesc din suflet pentru ajutor!
=D>
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa procedez in urmatoarea situatie: am inchiriat un spatiu cu partenera mea (ambele avem infiintate intreprindere individuala)- in Iasi si dorim sa punem un nume salonului nostru de intrumusetare. Unde trebuie sa ne adresam, de ce acte avem nevoie si un pret estimativ ne-ar fi de mare ajutor.
Va multumim din suflet pentru ajutorul acordat !