avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 419 soluții astăzi
Forum Activitate Corneliu Mironescu

Activitate Corneliu Mironescu

Un administrator de imobil ce detine atestat eliberat de Comisia de atestare a administratorilor de imobil din anul 2003 si profeseaza din acelasi an cu C.I.M. are nevoie de acest certificat de calificare profesionala ? Cum se impaca aceasta situatie cu legislatia muncii ? Se poate anula un C.I.M. invocand lipsa acestui certificat ? Trebuie ca administratorul atestat sa suporte alte costuri pentru a se conforma cerintelor legii 196/2018 ?
In sitiatia ocuparii postului de administrator de imobil de catre o persoana cu atestat de administrator din anul 2002 si angajat cu CIM la o asociaiatie de proprietari, cum poate obtine Certificatul de atestare profesionala cerut de Legea 196 / 2018 ( pasii de urmat)
sunt pensionar din anul 2001.am iesit la pensie din M.I, dar am lucrat inainte si in M.Ap.N., in intervalul 1971 - 2000. dupa iesirea la pensie m-am angajat cu C.I.M. la doua asociatii de proprietari ca administrator.la recalculare se va lua in calcul si perioada lucrata dupa pensionare? este suficienta o adeverinta pentru veniturile obtinute ca salariu in acesta perioada eliberata de asociatii sau trebuie sa ma adresez I.T.M. pentru dovada angajarii? va multumesc anticipat pentru raspuns.
Răspuns la discuția tevi in apartament
Presupunand ca blocul are montate repartitoare de costuri la fiecare apartament , problema tevilor este deja rezolvata. In contractul cu firma ce va citeste repartitoarele de costuri, se prevede ca suprafata aflata in proprietate comuna, reprezinta de regula 15% . Din factura emisa de furnizor, se deduce cat reprezinta in lei acest procent. repartizarea pe apartamente se face potrivit cotei parti indivize . Dupa insumarea unitatilor de consum de la toate repartitoarele de costuri se stabileste valoarea unei unitati de consum. Suma rezultata din inmultirea unitatilor de consum aferente cu pretul / unitate este achitat de locatari functie de consumul propriu. la acesta se adauga si valoarea rezultat pentru cota parte indiviza detinuta.
sunt administrator de imobil de ceva vreme si va pot spune din proprie experienta ca -admnistratorii- sunt intotdeauna vinovati ca locatarii sunt nemultumiti. Referitor la calculul pentru apa rece la apartamentele ne contorizate, va pot spune cum procedez eu si este 100% corect din punct de vedere legal. Apartamentele contorizate, platesc consumul de apa rece cu suma de 2,83 Lei / m.c. - aceasta suma reprezentand valoarea apei potabile la care se adauga apa meteo, canalizarea, si TVA . Dupa insumarea valorilor datorate de apartamentele contorizate, se scade aceasta suma din valoarea totala a facturii emisa de ApaNova. Diferenta este impartita pe numarul de persoane de la apartamentele ne contorizate. In situatia existentei de pierderi datorate avariilor la instalatia comuna, se pot adauga la apartamentele contorizate valori cuprise intre 5 pana la 10% din consumul propriu pentru fiecare apartament contorizat. Daca proprietarul de apartament ne contorizat lipseste pe o perioada mai mare de 15 zile din locuinta si a comunicat acest lucru asociatiei in scris, acesta este scutit de plata apei reci , cu conditia ca la apartamentul cu pricina sa nu se fi produs o avarie care genereaza pierderi de apa. Tineti cont de faptul ca listele de intretinere se refera la luna incheiata.
Răspuns la discuția Procura de administrare
Sunt administrator de imobil de ceva vreme si am pretentia ca detin destule cunostinte in domeniul legislatiei specifice. nu am vazut nicaieri specificata obligativitatea afisarii pe listele de plata , a cotelor de intretinere lunara a numelui proprietarilor. posta romana nu face distribuirea coletariei sau a corespondentei dupa listele de plata , ci dupa adresa apecificata de expeditor. asadar , faptul ca sunteti proprietar sau nu , sau ca locuiti cu sau fara forme legale la adresa indicata de expeditor nu intereseaza pe cei de la posta.
faptul ca o persoana mai locuieste si in alta parte si plateste cote de intretinere la acel domiciliu, nu absolva persoana de plata cotelor de intretinere. se platesc deci cote de intretinere indiferent de locul de domiciliu, daca se locuieste efectiv timp de 15 zile pe luna . cotele de intretinere se percep pentru plata serviciilor de salubritate, energie electrica consumata la partile comune, salarii angajati pentru curatenie, gaze naturale , intretinere ascensor , apa, rece si apa calda ,daca nu sunt contorizate la nivel apartament si indiferent daca a fost platita intretinerea pe luna respectiva la o alta adresa, trebuie achitata si la domiciliul unde a locuit alte 15 zile pentru ca sunt gestiuni diferite .
Legislatia nu prevede varsta la care un cetatean trebuie luat in evidenta pentru plata cotelor de contributie la plata intretinerii lunare. Se specufica doar faptul ca o persoana ce locuieste in imobil cel putin 15 zile / luna este luata in calcul la plata intretinerii lunare.