Buna ziua,
Va rog sa-mi explicati cum se calculeaza penalizarile de la furnizori in situatia in care asociatia de proprietari aplica 2%/zi penalizare de intarziere pentru cotele de intretinere restante?
Precizez ca blocul are multi restantieri si facturile care au venit luna aceasta au penalizari mari datorita intarzierii la plata (s-au depasit cele 15 zile scadenta la facturi iar in perioada de gratie de 30 de zile de la emiterea facturii nu au fost platite integral sumele respective).
Pe de alta parte, va rog sa-mi spuneti daca aceste penalizari de la furnizori se trec grupate (de la cei 2 furnizori) in listele de plata pe o coloana separata.
Va multumesc si va doresc o zi buna!
Ina
Va rog sa ma ajutati prin a-mi raspunde la cateva intrebari referitoare la intocmirea situatiei soldurilor de activ si pasiv la 30 iunie:
1. in Activ la Restante existente la data intocmirii acestei situatii acestea includ (in afara de restantele la cotele de contributie) si restantele la fondul de reparatii, fondul de rulment si penalizari?
2. tot in Activ la Acte de plata pe luna in curs nerepartizate proprietarilor se includ: facturile platite in avans (deci, nerepartizate inca), cheltuielile facute in luna iunie si care intra pe lista de plata ce este afisata in luna iulie (cele referitoare la cheltuielile administrative, de pe diferite facturi si bonuri fiscale), salariile platite in luna iunie (dar repartizate pe lista de plata din iulie); se includ aici si facturile venite in luna iunie, neplatite inca si care urmeaza a fi repartizate in iulie pe lista de plata? pentru ca toata lista de plata din iulie include si repartizarea acestor facturi neplatite inca la 30 iunie precum si fondul de reparatii pe care trebuie sa-l achite proprietarii; prin urmare la acest punct din situatie se are in vedere doar ceea ce s-a achitat in iunie de catre asociatie, in avans si nu era repartizat pe proprietari la 30 iunie sau tot ce include lista de plata afisata in iulie?
3. in Pasiv la Furnizori pentru facturi neachitate (la 30 iunie) se includ toate facturile restante (neplatite) pana la acea data si se iau in considerare si cele care au venit in cursul lunii iunie insa nu au fost repartizate inca (au fost repartizate pe liste in iulie) ?
Pe de alta parte, am auzit ca exista un model de balanta in Excel, asa numita balanta dinamica, care pe baza formulelor genereaza totalurile. Dispune cineva de un astfel de model?
Va multumesc mult!
Va multumesc pentru raspuns insa trebuie sa precizez ca persoana nu are contoare la apa rece si calda si intra in categoria necontorizati, cheltuielile pentru aceste consumuri fiind in sistem pausal, comparativ cu ceilalti care au contoare si platesc conform consumului. Din acest punct de vedere, repartizarea acestor sume ca si cheltuieli pe numar de persoane cum se face (adica nu se ia in considerare diferenta contorizat- necontorizat) ? La celelalte cheltuieli pe persoane (energie electrica, salubritate, etc.) este mai simplu desi numarul total de persoane prezente intr-o luna comparativ cu o alta este diferit. Si, daca imi permiteti, mai am o intrebare legata de lista de plata urmatoare in care se face repartizarea acestor cheltuieli cum se evidentiaza acestea ca denumire (ex. diferente din recalculare) si trebuie sa se adauge in rubrica separata?
Va rog sa-mi spuneti cum se procedeaza cand o persoana care nu locuieste in apartament de peste 3 luni si care a depus o cerere de scoatere de la intretinere (cerere care s-a ratacit) constata dupa acest interval (3 luni) ca a fost trecuta la intretinere o persoana. Persoana respectiva nici acum nu locuieste in acel apartament fiind plecata din localitate insa a solicitat recalcularea intretinerii pe cele 3 luni, inscrise in listele de plata. Prin urmare, pentru a realiza recalcularea, cheltuielile/ nr. de persoane devin zero si raman doar cele/ cota parte indiviza.
Intrebarea este: ce se intampla cu sumele care astfel se anuleaza persoanei in cauza insa raman ca sume de recuperat. Cum se repartizeaza sau recupereaza acestea?
Va multumesc anticipat.
Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns. Administratorul are CIM si acordul comitetului pentru decontarea benzinei privind deplasarile facute cu auto propriu pentru a plati facturile la furnizori.
Intrebarile mele sunt:
- exista in legislatie specificat ca pot fi decontate transportul sau bonuri de benzina pentru aceste deplasari?
- daca aceste decontari sunt posibile cum se deconteza administratorului o cartela de metro sau abonament si cum se trece pe lista de plata acest lucru?
- in cazul posibilitatii decontarii benzinei (avanad la baza acordul comtetului) am inteles ca trebuie sa existe un contract de comodat, ce presupune acesta si cum se incheie?
Va multumesc
Pentru plata utilitatilor administratorul asociatiei de proprietari a folosit autoturismul propriu iar la sfarsitul lunii a prezentat spre decontare un bon de benzina. Va rog sa imi spuneti daca se poate deconta benzina consumata si cum se face aceasta decontare. mentionez ca la asociatie contabilitatea este tinuta in partida simpla.
Va multumesc.