Va rog sa ma indrumati in urmatoarea problema:
O societate infiintata in anul 2011( declarata ca fiind neplatitoare de TVA la infiintare)nu are activitate si nici salariati pana in luna august 2012.
Incepand cu august 2012 depune 010 cu luarea in evidenta a contributiilor la salarii .
Societatea doreste sa devina platitoare de TVA chiar daca nu atinge plafonul de 65000 euro.
Ce si unde trebuie sa depuna pentru a putea deveni platitoare de TVA.
Va multumesc!
Va rog sa ma ajutati cu o informatie.O asociatie non profit doreste sa faca o donatie de echipamente( pe care nu le mai fofloseste) catre o scoala sa zicem.
Echipamentele fac parte din patrimoniu asociatiei.Are voie sa faca acest lucru?
Gestiunea nu le-a fost predata pe pv cu semnatura insa stiau in urma fisei postului ca raspund de gestiune( au semnat de primire la angajare).La fiecare sfarsit de luna au fost facute inventare faptice cu semnaturile lor si a comisiei si incepand cu a doua luna am inceput sa le oprim garantii( bineinteles cu instiintarea in prealabil ).
Garantiile retinute pana acum nu acopera lipsa din gestiune chiar daca aceasta se imparte la 4 persoane.
Cum trebuie sa procedez in cazul in care in urma unui inventar sa stabilit lipsa pentru marfa din gestiune.
Vreau sa le imput salariatilor aceasta lipsa insa nu stiu sigur care este procedura legala.
Va rog sa-mi spuneti daca este corect sa procedez astfel:
- se face inventarul faptic
- se constata lipsa la unele dintre marfuri prin diferenta dintre faptic si scriptic
- comisia de inventariere face proces verbal de constatare a diferentelor si propune imputarea acestor marfuri salariatilor
- se aproba inceperea cercetarii pentru a putea stabili cine este de vina
- se incheie proces verbal dupa cercetare si totodata se propune imputarea salariatilor vinovati
- se emite decizia de imputare care cuprinde informatii despre cercetarea efectuata si despre transele de recuperare a pagubei) si se comunica salariatilor
- se face poprire pe salariu fiecarui salariat in functie de transele hotarate in decizie.
Mai am o nelamurire in ceea ce priveste valoarea la care se face imputarea.Eu stiu ca se face la pretul de cost fara TVA.
Asa am gandit si eu ca este suficienta nota de lichidare si fiind prima oara cand mi se cere acest lucru m-am gandit sa mai intreb.
Multumesc pentru ajutor.
Va rog sa ma ajutati in a intelege exact ce vrea sa spuna aceasta fraza"Adresa de la locul anterior de munca cu baza de calcul pentru CAS pe ultimele 6 luni( pt. plata comcediului medical) - daca ati fost angajata in ultimul an"
Fosta salariata a avut program partial si pe perioada lucrata la societatea noastra nu a fost in Concediu medical.
Ce trebuie efectiv sa cuprinda aceasta adresa?Nu este suficienta nota de lichidare care cuprinde salariile salariile brute pe perioada lucrata?