Salut, in urma cu ceva timp am accesat un credit de nevoi personale. Suma primita, nu foarte mare, m-a pus pe ganduri legat de salariu. In urma cautarilor am aflat ca angajatorul plateste, pe acte, minim pe economie. Ca sa confirm am consultat si declaratiile depuse de angajator la CNPP. Am constatat ca din 2017 pana azi salariul declarat nu coincide cu ce primesc in mana.
Am trimis instiintare scrisa catre angajator si am purtat si discutie fata in fata dar fara rezultat.
Ce este de facut in acest caz?
Exista vreo cale prin care s-ar putea recupera banii ce trebuiau declarati?
Multumesc.
In ultimele 12 luni anterioare nasterii copilului am avut venituri impozabile. Sotia daca reia activitatea pot beneficia eu de indemnizatie pana ce copilul implineste 2 ani... Am inteles corect?
Copilul are 1 an si 3 luni, iar eu asa cum am scris mai sus am un PFA la care nu am activitate implicit si venituri + ca pentru mine exprimarile legislative sunt ca o limba straina. Imi puteti transpune va rog mai pe intelesul meu ultima parte cea care incepe cu Art. 18.
Buna ziua,
suntem in urmatoarea situatie:
Sotia a nascut pe 17.05.2011 si a ales CCC de 2 ani. In momentul de fata eu am un PFA la care nu am activitate. Se poate transfera indemnizatia pe mine astfel ca sotia sa reinceapa munca?
Eu am ca obiect de activitate cu urmatorul Cod Caen:9511 - Repararea calculatoarelor si a echipamentelor periferice iar secundar am 7420 Activitati fotografice.
Este necesar sa imi cumpar casa de marcat?
Multumesc.
Imi cer scuze, stiu ca s-a mai postat dar era prin 2009, am postat acolo dar nu am primit nici un raspuns.
Folosesc aceeasi postare pentru a nu mai deschide una noua...
Eu am ca obiect de activitate cu urmatorul Cod Caen:9511 - Repararea calculatoarelor si a echipamentelor periferice iar secundar am 7420 Activitati fotografice.
Este necesar sa imi cumpar casa de marcat?
Multumesc.
Multumesc de informatii si pentru promptitudine.
Intrucat in cei 7 ani de cand profesez nu am primit indemnizaţii de neconcurenţă pot sta linistit ca in CIM nu este nici o astfel de clauza si astfel nu pot fi acuzat de concurenta neloiala.
Multumesc.
Multumesc, cu alte cuvinte, eu ca si PFA daca imi fac reclama ca ma ocup de service IT si in acelasi timp nu fac reclama negativa angajatorului actual nu pot fi acuzat de concurenta neloiala.
A doua nedumerire, daca in contractul de angajare este trecuta o clauza legata de concurenta neloiala, se mai aplica daca am PFA sau doar daca sunt angajat?
Buna ziua, doresc sa aflu mai multe detalii despre concurenta neloiala si anume:
Am infiintat un PFA cu activitate principala "9511 repararea calculatoarelor si a echipamentelor periferice" si sunt in continuare angajat la o firma IT ca Tehnician service.
Vreau sa stiu daca se pune problema de concurenta neloiala atata timp cat in cele 8 ore de program imi fac treaba iar de PFA ma ocup dupa program sau in weekend fara sa ma bag peste clientii cu contract ai firmei la care profesez.
Multumesc.
Buna ziua,
lucrez la o firma de IT. In cateva zile imi vor iesi actele pentru PFA.
Ma intereseaza:
1. contractul de comodat asupra masinii personale - se deduce doar carburantul sau si piese, revizii.
2. intrucat prestarile de servicii (service echipamente de birou) implica si inlocuire de piese, eu daca le achizitionez iar clientului ii dau factura prestari servicii, nu stiu cum se procedeaza cu stocul de piese?
3. este posibil sa colaborez si cu fostul angajator, ma poate ajuta cineva cu un model de contract de colaborare?...cel de pe site nu este de gasit
4. in cazul deplasarilor in fara localitatii, interventii sau cursuri, trebuie ordin de deplasare?
5. in privinta contabilitatii, am inteles ca este primara, nu am cunostinte despre asa ceva...ce anume trebuie facut? Facturi emise, facturi primite, bonuri carburant.
6. sediul social va fi acasa la parintii mei, facturile pe utilitati pot intra la cheltuieli?
7. taxele - ce taxe trebuie platite obligatoriu
Atat deocamdata.
Multumesc anticipat celor care ma for ajuta.