avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 712 soluții astăzi
Forum Activitate Claudiu Z

Activitate Claudiu Z

Stabilirea activitatilor pentru care veti fi autorizat sa le desfasurati sunt, in principal, cele pe care le puteti proba cu documente privind pregatirea sau calificare profesionala.
"Daca e cazul" se refera la una sau mai multe din variantele de atestare a pregatirii sau experientei profesionale, care difera de la persoana la persoana.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Deschiderea firmei se realizeaza la Oficiul Registrului Comertului iar actele necesare le gasiti aici

www.avocatnet.ro/content/con...

Va redau etapele si locurile unde trebuie sa ajungeti:

I. Registrul comertului:
1. Cererea de înregistrare (original);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
3. Dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (original);
4. Dovada verificării calităţii de asociat unic într-o singură societate cu răspundere limitată sau dovada verificării privind îndeplinirea condiţiei ca societatea cu răspundere limitată cu asociat unic să nu fie asociat unic în altă societate cu răspundere limitată (original);
5. Actul constitutiv (original);
6. Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, înregistrat la administraţia financiară în circumscripţia căreia se situează imobilul cu destinaţie de sediu social; (contract de comodat sau de inchiriere)
7. Certificatul emis de administraţia financiară competentă, care certifică faptul că pentru imobilul cu destinaţie de sediu social nu a fost înregistrat un alt document ce atestă înstrăinarea dreptului de folosinţă asupra aceluiaşi imobil, cu titlu oneros sau gratuit;
8. Declaraţia pe propria răspundere în formă autentică privind respectarea condiţiilor referitoare la sediul social, în cazul în care, din certificatul emis potrivit pct. 7 rezultă că sunt deja înregistrate la administraţia financiară alte documente care atestă înstrăinarea dreptului de folosinţă asupra aceluiaşi imobil cu destinaţie de sediu social;
9. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
10. Dovezile privind efectuarea vărsămintelor aporturilor subscrise de asociaţi la capitalul social (copii); (virarea intr-un cont bancar a sumelor ce reprezinta capitalul social, proportional cu participarea fiecarui asociat)
11. Actele privind proprietatea pentru aporturile în natură subscrise şi vărsate la constituire; în cazul în care printre acestea se afla şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate; - daca este cazul
12. Declaraţiile date pe propria răspundere, după caz, de către fondatori /administratori /cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numită administrator sau cenzor, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestor calităţi (original); - se poate si la notariat si la ORC
13. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie);
14. Specimenele de semnătură ale reprezentanţilor societăţii (original); - se poate si la notariat si la ORC
15. Certificatele de cazier fiscal pentru asociaţii sau reprezentanţii legali ai societăţii comerciale, care au domiciliul/ reşedinţa /sediul în România sau pentru persoanele fizice sau juridice străine, care au această calitate şi sunt înregistrate fiscal în România sau, după caz, declaraţia autentică pe propria răspundere a persoanei fizice cetăţean străin în nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice străine care nu este înregistrată fiscal în România din care să rezulte că nu are datorii fiscale, în original şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public;
16. Declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
- persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani (model 1 - original);
- persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitarveterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2 - original).
17. Dacă este cazul:
- actele de înregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice române (copie certificată) sau străine, original şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public);
- hotărârea organului statutar privind participarea la constituirea societăţii a fondatorilor persoane juridice române (copie certificată) sau străine (original şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public);
- mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoană juridică română (copie certificată) sau străină (original şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public);
- certificatul de bonitate a persoanelor juridice nerezidente care participă la constituirea unei societăţi comerciale, emis de o bancă sau de camera de comerţ competentă din ţara de naţionalitate (original şi copie tradusă);
- avizele prealabile prevăzute de legile speciale (copie);
- împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original).
18. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxele de registru;
- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

II. Agentia de Administrare Fiscala
1. Cazier fiscal (cerere, CI, 20 lei)
2. Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, înregistrat la administraţia financiară în circumscripţia căreia se situează imobilul cu destinaţie de sediu social; (contract de comodat sau de inchiriere, actele privind imobilul)
3. Certificatul emis de administraţia financiară competentă, care certifică faptul că pentru imobilul cu destinaţie de sediu social nu a fost înregistrat un alt document ce atestă înstrăinarea dreptului de folosinţă asupra aceluiaşi imobil, cu titlu oneros sau gratuit; (contract de comodat sau de inchiriere, actele privind imobilul)

III. Notariat
1. Specimene de semnatura (se poate si la ORC)
2. Declaratia pe propria raspundere ca sunt indeplinite conditiile legale pentru a fi administrator/asociat (se poate si la ORC)
3. Procura sau imputernicire daca delegati pe altcineva intocmeasca toata documentatia.


Detatli mai multe puteti gasi si pe pagina oficiala a ONRC

[ link extern ]

Aveti facilitatea, daca detineti semnatura electronica, sa depuneti si online documentatia.

Codul CAEN care ar fi potrivit pentru obiectul de activitate principal este:
9329 Alte activitati recreative si distractive

Succes si toate cele bune!
Tot legat de acest subiect, CSM-ul ne lamureste cu cateva informatii cuprinse aici:

[ link extern ]
Punerea în aplicare este imediată, începând cu data de 1 octombrie 2011, pentru toate cauzele care sunt pe rolul instanţelor de judecată, conform cu prevederile Legii nr. 71/2011 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil:
„Indiferent de data incheierii casatoriei, in ceea ce priveste relatiile lor personale si patrimoniale, sotii sunt supusi dispozitiilor Codului civil, de la data intrarii sale in vigoare.”
—Art. 27 din Legea nr. 71/2011
„1) Dispozitiile Codului civil privind divortul se aplica fara a se deosebi intre casatoriile incheiate inainte sau dupa intrarea sa in vigoare.
(2) Divortul pronuntat anterior intrarii in vigoare a Codului civil produce efectele stabilite de legea in vigoare la data cand s-a pronuntat hotararea ramasa irevocabila. ”
—Art. 39 din Legea nr. 71/2011
Pentru cauzele în care s-a dat o sentinţă definitivă şi irevocabilă, părintele interesat poate introduce o acţiune de reinstaurare a autorităţii parentale comune după data de 1 octombrie 2011 (a se vedea Art. 512 pentru mai multe detalii)
Răspuns la discuția certificat digital
Doamna, nu va temeti. Nu este ceva foarte greu si o sa va foloseasca ceea ce invatati cu aceasta ocazie.
Toate cele bune!
Răspuns la discuția certificat digital
uta72 a scris:

1. Intrebare: Un secretar sef in invatamantul preuniversitar poate sa fie imputernicit pentru obtinerea certificatului digital ( delaratii on-line) in condiitiile in care exista un contabil al institutiei?

1. Raspuns: In principiu, orice si oricate persoane pot fi imputernicite sa obtina un certificat digital.
Pentru transmiterea electronica a declaratiilor trebuie sa aiba semnatura digitala si imputernicire, de regula, persoana care le intocmeste si/sau cea care le transmite.
2. Modul in care mi-a fost atribuita aceasta sarcina a constat in informarea cu o imputernicire, fara sa mi se ceara acordul sau sa-mi fie data decizie.

2. Intr-o unitate scolara, de obicei, secretarul sef se ocupa de salarizare si alte activitati conexe iar contabilul de contabilitate. Intocmirea declaratiilor presupune colectarea de informatii din aria de activitate a ambilor. Oricare din ei poate avea certificat digital si imputernicire pentru transmiterea declaratiilor.


3. Fraza cuprinsa in fisa postului " indeplineste si alte sarcini trasate de director" ..da drepul conducerii sa mi se atribuie sarcini fara ca ele sa modifice fisa postului ???

3. Precizati ce sarcini vi s-au atribuit si ce functie aveti.
Este bine sa nu faceti acest lucru spre a nu fi intrepretat ca publicitate inselatoare sau de a crea confuzie clientului.
Publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa este reglementata de Legea nr. 158/2008.
[ link extern ]

Promotiile si alte reduceri de pret (soldare sau lichidare) sunt reglementate de Legea nr. 650/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata.
[ link extern ]

Modalitatea de indicare a preturilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare este reglementata de H.G. nr. 947/2000.
[ link extern ]

Un articol util despre comert poate fi acesta
[ link extern ]

si acesta
[ link extern ]
1. Marfurile se vand tuturor clientilor la pretul afisat.
2. Promotiile se adreseaza tuturor partenerilor comerciali.
3. In baza contractului incheiat cu partenerul comercial puteti aplica discount-uri diferite.
4. Care e scopul pentru care comunicati clientilor canalul?
Răspuns la discuția comert on line
1. [ link extern ]
2. Nu
3. Nu
4. Factura la livrarea produsului sau factura de avans daca primit o suma in avans. Sau factura proforma.
5. Detalii in raspunsul dat la cealalta postare www.avocatnet.ro/content/for...
Toate cele bune!
Răspuns la discuția interprindere familiala
Ca intreprindere familiala trebuie sa fiti autorizat sa practicati acele activitati care se leaga de comertul online pe care il veti efectua. Aceasta se face prin introducerea codurilor CAEN corespunzatoare. Cel mai important este 4791 Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.
Informarea consumatorului. Pe pagina de contact trebuie sa includeti toate datele de identificare ale intreprinderii familiale: nume complet, adresa, cod fiscal, nr. reg. com., tel, fax, email. Sa specificati modul de adresare a reclamatiilor, email, telefon, formular, orarul de functionare. Sa specificati in Termeni si conditii: carui sait se adreseaza termenii si conditiile, de cine e gazduit, defintii, drepturi, obligatii, posibilitatea de a accepta sau nu termenii si conditiile, garantii etc. Mai multe exemple gasiti pe internet.
Sa aveti si sa postati certificatele de garantie si de conformitate pentru produse, certificatul de inregistrare la Oficiul Registrului Comertului..
Sa aveti un link vizibil din orice pagina care specifica clar ca este catre ANPC. Daca preluati si prelucrati date cu caracter personal sa fiti inregistrat la ANSPD (www.dataprotection.ro), sa mentionati acest lucru si numarul din registru care vi s-a dat. Sa protejati aceste date si sa specificati acest lucru. Deveniti operator de date cu caracter persoanal numai prin simplul fapt ca emiteti factura pe numele clientului. La fel daca cereti, email, telefon, adresa, CNP pentru alte situatii. Sa facturati toate comenzile si sa specificati daca transportul produselor, TVA-ul si alte cheltuieli sunt incluse in pret si daca nu, sa evidentiati valoarea fiecaruia în parte.
Sa afisati liste de preturi si tarife pentru produse si servicil, moneda in care se face plata, cursul de schimb, caracteristicile produselor, ingredientele si gramajul/portie pentru alimente, daca este cazul. Toate informatiile despre produse sa fie conforme cu etichetele acestora si in limba romana daca vindeti in Romania. Daca sunteti importator de produse electrice si electronice trebuie sa fiti inscris in Registrul producatorilor si importatorilor de EEE.
Cand faceti o reducere aceasta sa fie identica cu cea afisata. Sa mentionati perioada promotiei si ca aceasta se desfasoara in limita stocului disponibil.
Corectitudinea publicitatii. Pretul pe care il afisati sa fie acelasi cu cel pe care il facturati si pe care il solicitati. Ceea ce prezentati pe sait sa fie identic cu ceea ce ii oferiti clientului. Sau specificati ca imaginea este cu titlu de prezentare si ar putea sa difere de produs in anumite aspecte.
Respectarea prevederilor OG 130/2000. Sa specificati textul expres din lege care prevede dreptul consumatorilor de a denunta unilateral contractul fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile de la primirea produsului sau in termen de 10 zile de la incheierea contractului de prestari de servicii.
Sa aveti drepturi de autor asupra continutului saitului, imagini, texte, descrieri si sa mentionati acest lucru. Daca acesta v-a fost construit de o firma sau persoana fizica autorizata sa va fie cesionate drepturile de autor.
Sa vindeti produse in termenul de valabilitate, sa trimiteti produsele comandate in maxim 30 de zile sau altele similare in loc, sa trimiteti comanda completa, sa nu livrati produse defecte, sa asigurati service pentru produsele aflate în perioada de garantie si postgarantie. Sa nu trimiteti mesaje comerciale nesolicitate (spam) si sa respectati toate reglementarile specifice de comert pe care o veti desfasura.
Sa aveti registrul jurnal de incasari si plati, registrul inventar, registrul unic de control, facturier, chitantier, mult succes si multi clienti.
Toate cele bune!