Am vorbit cu dumnealui dar nu s-a confruntat cu această situație. In ordinul ministrului sanatatii eu interpretez ca este clar specificat că se sta in izolare 14 zile de la data confirmării....Dar nu se specifica și situația expusă. Nu am decat sa asteptam decizia DSP și să o contest în instanță.
Exista un membru al familiei(sotia) confirmata CO VID, toti ceilalti membri si persoana confirmata sunt plasati in izolare la domiciliu pentru 14 zile.
In a 2-3 zi de izolare, unui membru(sotul) ce nu a fost testat ii apare simptome minore, care ii trece dupa cateva zile, in a 7-8 zi de izolare acest membru(sotul) se simte rau si merge la UPU pentru analize si tratament , unde este si testat si confirmat pozitiv.
- Ce se intampla cu persoana(sotia) care a fost pozitiva initial?, mai intra in izolare sau iese din izolare dupa a 14 zi de la confirmarea testului.?
- Sotul care a avute simptome de la a 2 zii de la izolarea primului membru si care are test pozitiv la a 10 zi de izolare va sta in izolare inca 14 zile?
- Ce fel de concediu primeste sotul pe perioada de izolare (10 zile initiale) si pe perioada de inca 14 zile dupa testare si confirmare?.
- Cine elibereaza concediile de odihna pentru izolare si dupa testare?
- Cum se poate incepe intrarea in activitatea profesioanala?
Sa inteleg ca eu, ca angajat al unei firme imi pot face proiectul de consolidare a unei bucatarii/imobil avand specializarea corespunzatoare, dar tot eu nefiind angajat al unei firme de proiectare case, nu am dreptul sa-mi proiectez propria locuinta, bineinteles cu respectarea normelor si cu verificarea proiectului de catre verificatori atestasti ? Eu am citit prevederile din legea 10 si legea 50, dar nu am gasit ca ar fi interzis propria proiectare de casa, si ca nu as putea obtine Autorizatia de Construire...
Cred ca este un pic ciudat ca un doctor sa nu-si poata da o reteta, sau face o injectie, la fel si un inginer proiectant sa nu-si poata proiecta propria locuinta, si sa necesite contractarea unei firme?
Astept pareri.......Multumesc
Buna ziua,
Un inginer care a absolvit Universitatea de Constructii si are experienta in proiectarea de locuinte(case, anexe gospodaresti), isi poate realiza singur proiectului pentru obtinerea Autorizatiei de Construire/Demolare pentru reabilitarea/consolidarea unei anexe(bucatării - doar parter + acoperis) a unui imobil situat in mediul rural, al carui proprietar este?
Care sunt articolele din prevederile legale in vigoare care accepta/interzice acest aspect?
In practica pentru ce fel de reparatii/consolidari ale unor imobile in mediul rural este necesar autorizatie de construire?
Buna ziua,
Va rog respectuos sa mi raspundeti la 4 interpretari ale unui CCM in coroborare si cu celalte prevederi legale privind decontarea transportului cu auto propriu de la resedinta la locul de munca.
1. Decontarea transportului prevazut intr-un CCM de la localitatea de resedinta la si de la localitatea in care se afla locul de munca al salariatului, reprezinta un drept sau o facilitate acordata salariatului?.
2. Tinand cont si de prevederile legea 215/2001 privind administraţia publică locală, in care se precizeaza ca Municipiu Bucureste este impartit in subdiviziuni administrative, iar funcţionarea primăriilor sectoarelor se realizeaza în condiţiile funcţionării primăriilor comunelor şi oraşelor( localităţilor), Sectoarele fiind asimilate localitatilor, in cazul in care locul de munca al unui salariat este un Sector al Municipiului Bucuresti, iar localitatea de resedinta este in alt judet (Prahova, Dambovita), localitatea locului de munca ce este indicata in CCM pentru decontarea transportului o reprezinta Sectorul sau Municipiul Bucuresti, Daca un salariat locuieste intr-un Sector si lucreaza in alt Sector ar dreptul sa beneficieze de decontarea transportului.
3. Daca un salariat este angajat la o institutie publica care este organizata pe sediul central,regionale, sectii, cantoane, etc., este legala si nediscriminatorie urmatoarea precizare din CCM : "contravaloarea carburantului nu se acorda salariatilor din cadrul sediului central si regionalelor", precizare nou introdusa intr-un CCM ce a condus la neacordare decontarii transportului, ce initial a fost acceptata?
4. In concret sunt salariat al unei institutii publice(ce administreaza bani publici, salariile fiind din venituri proprii ale institutiei), care efectueza naveta zilnica la locul de munca, un sector al Municipiului Bucuresti, dintr-un judet limitrof acestuia la circa 70km. Pe ruta domiciliu - locul de munca(judet limitrof - sector 6 ), nu exista operatori de transport. Pe ruta domiciliu - alt sector(opus celui aferent locului de munca), exista operator de transport dar durata si graficul orar nu-mi permite respectarea programul de lucru. Pana in acest moment am beneficiat de decontarea transportului dupa formula - distanta de transport x 0.45lei/km x nr. de zile lucrate, dar in nou CCM au fost introduse cateva precizari, printre care "contravaloarea carburantului nu se acorda salariatilor din cadrul sediului central si regionalelor", eu fiind angajat la o regionala a institutiei. Fata de cele mai sus mentionate mai am dreptul la decontarea transportului efectuat cu auto personal,
Va multumesc anticipat, si astept daca se poate niste raspunsuri cu indicari ale prevederilor legale pe care le pot folosi.
Revin cu o corectura:
- vechime in campul munci de 31 de ani si 6 luni.
- 16 ani si 10 luni conditii grupa 1 de munca
- 3 ani conditii deosebite nu speciale,
Daca se poate iesi anul acesta, care ar fi pasi de urmat
Va multumesc
Buna ziua, am si eu nevoie de o informatie, daca ma poate ajuta cineva.
Mama mea este nascuta in mai 1962, a lucrat intr-o firma din domeniu armamentului.
In urma unui proces impotriva acestei firme, si pe baza unei expertize a obtinut urmatoarele conditii:
- 16 ani si 10 luni conditii grupa 1 de munca
- 3 ani conditii speciale.
Are o vechime in campul munci de 32 de ani.
Intrebarea mea este cand poate iesi la pensie, tinand cont de datele de mai sus?
Va multumesc anticipat
Aveti dreptate, asa reiese, ca auto A nu s-ar fi asigurat, numai ca auto A avea masina cu semnal stanga dat, si stop pe frana pus, incetinise pana aproape de oprire pentru a da prioritate celor din fata, si a se asigura ca poate efectua manevra.....in oglinda retrovizoare a vazut masina B venind, cu farurile aprinse, dar a considerant ca acesta din urma va incetini si-i va permite efectuarea manevrei....In ultima clipa , inainte de efectuarea manevrei s-a uitat inca odata si a vazut ca auto B se baga in depasire, a calcat frana si s-a intamplat coliziunea, auto A neviind miscata(ricosata in dreapta) de pe loc in urma coliziuni....Dar aceasta relatare o poate sustine soferul A si un singur martor, pe cand in masina B sunt 4 martori care spun ce vor
Cred ca maxim 7 zile, drumul este judetean cu o singura banda pe directia de mers.....Cum , sub ce forma, se poate contesta si unde?
Buna ziua,
Am si eu o intrebare la o intamplare(accident rutier) petrecut unei cunostinte.
Persoana A(cunostinta - cu un MiniCooper) a dorit efectuarea unei manevre de intrare in curte prin viraj la stanga, efectuarea manevrei a fost facuta dupa ce a semnalizat intentia de viraj, a oprit si s-a asigurat din fata si din spate(mai putin din spate), si a incercat efectuarea manevrei.
Din spate o alta persoana B (conducator al unui Logan) a depasit-o pe stanga si a acrosat-o lovind oglinda si zgaraindu-i nesemnificativ roata si bara de protectie, pagube sub 200RON.
Persoana A afirmand ca persoana B a venit cu viteza si nu s-a asigurat in depasire si nu a respectat distanta fata de autovehiculului din fata.
Ghinionul sau neatentia soferului B(cu Logan) a facut ca acesta sa ricosesez intr-un tomberon metalic si in santul din partea stanga a drumului(pagubele materiale fiind destul de serioase).
La sosirea politiei locale si dupa a celei rutiere, solutia data(constata) de politisti a fost:
- Conform art.54 din codul rutier vinovat de producerea evenimentului este conducatorul A , pentru ca nu s-a asigurat indeajuns pentru a evita accidentul, si ca pentru intrarea in curte prin viraj la stanga, trebuie sa parasim partea carosabila pe partea dreapta si dupa ce trec masinile din spatele nostru si ne asiguram ca nu mai trec alte masini, efectuam manevra....ce mi se pare o idiotenie....
La intocmirea procesului verbal de constatare, persoana A (fata) a fost pusa sa semneze ca ea a provocat accidentul, ca recunoaste fapta si ca o regreta, asta desi aceasta a dat o declaratie la politie (pentru asigurare cred ), in care aceasta a spus cum s-a desfasurat evenimentele.
Dupa analizarea codului rutier, am gasit cel putin 2 articole care-l face vinovat pe persoana B(art.45, 51).
Problemele ce apare sunt urmatoarele:
1.persoana A, care are un PV intocmit de politie, are asigurare de la Euroins, si ca urmare a celor intamplate aceasta poate fi data in judecata de persoana B, pentru recuperarea pagubei pe care societatea de asigurari are motive sa nu plateasca,
2. Asigurarile viitoare pentru persoana A vor si mai mari,
3. Persoana A a fost amendata si sactionata cu puncte de penalizare.
Va rog un raspuns la cele mentionate, ce cai de urmat, este indicat a face persoana A, si ce se poate intampla cu aceasta
am uitat sa mentionez ca evenimentul s-a produs pe inserat(19.00) si ca in masina A era o singura persoana (soferita) iar in Logan erau 4 persoane.