avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Activitate arudan

Activitate arudan

Buna ziua,

Se poate ca o persoana sa aiba printre atributii si intocmirea de state de plata, daca aceasta nu are certificat/ curs de inspector resurse umane? In baza carei legi?Si, daca nu este permis acest lucru, cum se sanctioneaza?
Buna ziua,
Astazi doresc sa ma (auto)angajez pe postul de inspector RU, dar inca nu am inca certificat medical ca sunt apt de munca. Colaboratorul meu pe parte de SSM spune ca avizul se poate obtine si pe parcurs (activitatea o incep teoretic pe 1dec).De asemenea si pe acest site :[ link extern ]
spune in principiu la fel ( vezi 2.2.3) " În situaţia în care salariatul prezintă certificatul medical după momentul încheierii contractului individual de muncă, iar din cuprinsul certificatului rezultă că cel în cauza este apt de muncă, contractul astfel încheiat rămâne valabil. " . Pana la urma se poate sau nu?( In Codul M. nu gasesc specificat ca se poate)
1) pot sa nu mai pun criterii de evaluare, obiective de performanta iar in fis postului sa pun doar codul ocupatiei avand in vedere ca ma angajez pe mine insumi?
2)criteriile de evaluare ale altor angajati pot fi anexate la cim in loc sa fie scrise direct in acesta? (asa cum se intampla cu fisa postului;stiu ca e o intrebare stupida dar aud ca cei de la itm pot faace foarte repede din tantar armasar)
AndreiSRB a scris:

Reprezentant legal = administratorul.
Imputernicit = persoana care merge la ghiseu la ITM sa depuna revisalul.


multumesc pentru confirmare
Situatie: de curand firmei i s-a schimbat administratorul. Noul revisal urmeaza sa fie depus pentru prima oara in forma noua ( a mai fost depus in forma veche). Se doreste sa se utilizeze siteul reges pentru depunere online (dupa prima depunere (obligatoriu) la sediu ) . Persoana care va lucra cu revisalul si il va transmite este alta decat administratorul.


Aceste doua documente m-au cam bagat in ceata.

[ link extern ]
Art.2 nu e valabil in cazul meu deoarece nu exista compartiment personal in firma (e firma mica). Are ceva (dpdv legal ) daca il sterg?

[ link extern ]

prin reprezentanţi legali împuternicim pe:


Se va prezenta, în copie, certificatul de inmatriculare al angajatorului si actul de identitate al persoanei imputernicite


Rezulta din al 2lea .doc ca reprezentantul legal este definit ca cel imputernicit sa reprezinte firma in fata itm-ului
In cazul meu cine e reprezentant legal si cine e imputernicit?
intr-un document se intelege ca reprezentantul legal si imputernicitul sunt aceeasi entitate iar din celalalt document reiese ca reprezentantul legal si imputernicitul sunt entitati diferite :|, iar urmatoarele doua documente
[ link extern ]
[ link extern ]
nu fac decat sa contribuie la harababura care s-a creat in capul meu in legatura cu aceasta procedura:|)

PS: pana la urma care este definitia reprezentantului legal?.. (din pct meu de vedere reprezentantul legal si administratorul sunt una si aceeasi entitate si deci aceeasi persoana)
freeelis a scris:

@arudan
Daca ati fi citit mai bine mesajul initial ati fi observat despre ce este vorba ....exista un numar de 9 cim care sunt incetate dar nu a fost transmisa incetarea acestora

situatia S.C. inainte de 1.08.2011 se introduce in vechiul revisal si se face un export pe discheta/altSuportExtern al acestei BD.

ADICA se preia BD de la itm apoi se introduc datele necesare pentru a obtine situatia SC la 31.07.2011 (se fac incetarile de contract necesare)

Se face apoi preluarea din vechiul revisal in cel nou si se continua de acolo cu restul contractelor si se inchid contractele care la 1.08.2011 inca mai erau active DAR CARE pe 17 nov erau incetate



...referitor la documente,poate ne spuneti dvs care este baza legala pentru care nu se mai pot transmite aceste incetari prin versiunea noua?



Mai cititi si dvs. ce am scris eu . Atentie la :

( daca a fost upgradat/actualizat intern de catre cei din cadrul Ministerului Muncii ca sa se alinieze cu noul sis. info. atunci probabil merge sa operati inchiderile din noul revisal)

dupa tonul adoptat in partea a 2a a mesajul inteleg ca va deranjeaza faptul ca am cerut un document care poate clarifica situatia si de care (am crezut eu) s-ar putea sa stiti dvs.?eu nu am zis ca nu se pot transmite incetarile din noua versiune ci doar am analizat niste cazuri posibile (2 variabile fiind arhitecturile celor doua sisteme informatice(nou si vechi) care tin evidenta salariatilor )

freeelis a scris:

Florin Cioca a scris:

freeelis a scris:

Si transmiterea incetarii c.i.m. vechi cum o va face atata timp cat se va prelua numai c.i.m. activi la 01.08.2011 ?


nu o mai poate face. Sunt baze de date diferite. Cea veche se arhiveaza.
ramane doar pe calculatorul societatii.


O va face prin versiunea noua ...


Poate puteti sa procedati astfel:
situatia S.C. inainte de 1.08.2011 se introduce in vechiul revisal si se face un export pe discheta/altSuportExtern al acestei BD.
Se face apoi preluarea din vechiul revisal in cel nou si se continua de acolo cu restul contractelor si se inchid contractele care la 1.08.2011 inca mai erau active. Se face un export si la aceasta BD.
nu stim cum ar putea reactiona sistemul informatic nou daca se introduc contracte care la 1.08.2011 figureaza ca inchise astfel ca probabil va trebui sa mergeti sa depuneti ambele BD : prima pentru vechiul sistem informatic ( daca a fost upgradat/actualizat intern de catre cei din cadrul Ministerului Muncii ca sa se alinieze cu noul sis. info. atunci probabil merge sa operati inchiderile din noul revisal) si cea de-a doua pentru noul S.I.

PS:ceea ce @freeelis spune implica faptul ca datele din sistemul informatic vechi au fost actualizate. Greu de crezut avand in vedere ca o operatie de acest gen costa bani iar institutiile statului nu prea se inghesuie sa dea bani (ex de exceptii: case pt iubitii nostrii demnitari). Poate @freeelis stie vreun document in care se specifica faptul ca datele din vechiul SI vor fi si ele actualizate

PS 2: cel mai sigur ar fi sa dati un mail la suportregistru@inspectiamuncii.ro si sa le spuneti lor problema; apoi poate ne impartasiti si noua solutia :)
arudan a scris:

Buna ziua/seara,

1)Poate imi explica si mie cineva daca data consemnarii ( data la care produce efecte ) pentru contractele preluate din versiunea veche (2.4.0) a revisalului va fi data la care s-a facut ultima modificare in vechiul revisal SAU data la care s-a incheiat contractul SAU data la care se face preluarea SAU 1 aug 2011?

de ex pentru un CIM din 2009 de exemplu pt care s au facut modificari tot in anul respectiv revisalul preia din versiunea veche doar data incheierii contractului si data activitatii. La campul "data la care produce efecte " introduc data in care fac preluarea din Baza de Date veche ( azi adica ), 1 aug 2011, data ultime modificari a CIM ului sau data la care a fost incheiat?




Sa inteleg ca intrebarea este mult prea grea/usoara?
Nu este specificat nicaieri cum trebuie tratat acest caz particular de preluare a BD (spun ca este caz particular deoarece,pt a prelua date in noul revisal, trebuiesc adaugate niste date din cim la preluare,lucru care nu se intampla la restul versiunilor de revisal)?
Buna ziua/seara,

1)Poate imi explica si mie cineva daca data consemnarii ( data la care produce efecte ) pentru contractele preluate din versiunea veche (2.4.0) a revisalului va fi data la care s-a facut ultima modificare in vechiul revisal SAU data la care s-a incheiat contractul SAU data la care se face preluarea SAU 1 aug 2011?

de ex pentru un CIM din 2009 de exemplu pt care s au facut modificari tot in anul respectiv revisalul preia din versiunea veche doar data incheierii contractului si data activitatii. La campul "data la care produce efecte " introduc data in care fac preluarea din Baza de Date veche ( azi adica ), 1 aug 2011, data ultime modificari a CIM ului sau data la care a fost incheiat?