Am uitat sa precizez, pt cei interesati de formularul E301, ca ,aici in Italia, nu mi-au cerut sa-l traduc in italiana ( pentru ca AJOFM vi-l timite in romana si daca sunteti in strainatate).
si eu am cerut formularul respectiv si la " Instructiuni" e scris ca pct 9 la care face referire articolele respective au in vedere boala, maternitate, accident de munca, serviciu militar, somaj inregistrat etc. Pe formularul meu e bifat pct 9,9.1 si 9.2 prin care eu nu am drept la somaj pe perioada lucrata datorita faptului ca mi-am dat demisia de la ultimul loc de munca.Astfel, cei din Italia (unde am lucrat) nu imi acorda somaj si pt perioada de lucru in Romania ci numai pt cea lucrata aici in Italia.Cel putin asa am inteles de la telefon.
Buna ziua tuturor!
Azi am sunat la firma de telefonie mobila cu care am contract pentru o lamurire. In mare, treaba sta in felul urmator: in Romania aveam un abonament la acea firma cu 2 numere de mobil. Sunt de 2 ani in strainatate si nu beneficiez de serviciile lor insa ei au continuat sa emita facturi. Am cerut si reziliera imediata a contractului fara alte cheltuieli ( cum ar fi fost normal) dar mi-au comunicat ca nu au o clauza de acest tip nici chiar in cazul parasirii teritoriului national si ca ori reziliez imediat si le platesc lunile ce-mi ramaneau pana la scadenta contractului ori respect contractul si -ca sa ma ajute-sa optez pentru tariful minim.Am optat telefonic pentru tariful minim din motive financiare. In fine,in momentul de fata am ajuns la notificari de plata in care se specifica si rezilierea contractului pe motiv de neplata .Ceea ce azi am cerut operatorului e ca, in cazul in care eu le platesc restanta o sa mi se mai emita facturi? Raspunsul a fost negativ datorita faptului ca( mi-a comunicat operatorul) deja mi-a reziliat contractul si numerele au fost inchise doar ca mi-a ramas acest debit fata de ei. Intrebarea mea catre voi ar fi: pot sa ma incred in acest operator? Nu as vrea sa platesc si dupa aia sa mai primesc alte cereri de plata din partea lor pt D-zeu stie ce.Nu ar fi mai bine sa mi se confirme in scris acest lucru? De asemenea e legal sa nu existe o clauza pentru cazuri ca al meu in care eu parasesc o tara, nu mai am nevoie si nu mai folosesc absolut deloc serviciile lor dar sa fiu obligata sa platesc in continuare???!!!!!X-( Mi se pare absurd!!! Mai ales ca eu stiu ca acest tip de clauze exista pentru ca am avut si un abonament de televiziune prin cablu.Le-am explicat situatia si mi-au cerut sa le dovedesc ca intr-adevar nu mai sunt in Romania , cu un bilet de avion, un contract de munca, o rezidenta etc. Cum au primit dovada mi-au reziliat imediat contractul fara niciun fel de cheltuiala agiuntiva. Va multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.
as avea nevoie sa mi se clarifice o nelamurire cu Orange. Eu am parasit Romania in noiembrie 2009 deci acum 2 ani. Inainte sa plec, am platit abonamentul.Ok. Greseala mea cea mai mare a fost ca nu am cerut rezilierea contractului fiind prea prinsa cu pregatirile de plecare dar si cu o totala ingenuitate egala cu stupiditate din partea mea.Cu putine luni inainte de decizia neplanificata de a parasi Romania , eu am optat pentru achizitionarea unui mobil model vechi Nokia- care ma costa o cifra irizorie,cativa dolari sau ceva de genul- prin care am fost obligata la o prelungire a contractului de 24 luni.Bineinteles ca, dupa plecarea mea din tara, ei au continuat sa-mi trimita la adresa de domiciliu facturi care, evident, contineau doar plata stricta a abonamentului fara folosirea serviciului din momentul in care eu, plecata, nu l-am mai folosit. Venind la cunostinta de aceste facturi, am sunat din strainatate serviciul clienti Orange cerand sa mi se rezilieze contractul pe motiv ca nu il mai folosesc fiind stabilita intr-un alt stat. Operatorul mi-a raspuns ca Orange nu are o clauza contractuala pentru reziliere in cazul parasirii Romaniei si ca sunt obligata, prin contract, sa imi respect cei 2 ani stabiliti; in cazul in care vroiam neaparat sa cer rezilierea, eu trebuia sa platesc, pe langa abonamentul pe luna respectiva si o despagubire pentru reziliere inainte de expirarea contractului egala cu plata abonamentului multiplicata cu lunile ramase pana la expirarea contractului ales. Eu si daca as fi vrut sa respect aceasta varianta, nu as fi putut din moment ce situatia mea financiara nu mi-o permitea. Am optat pentru optiunea de a micsora la minim tariful abonamentului sperand intr-o imbunatatire a situatiei mele financiare,situatie care, insa , nici pana in momentul de fata nu s-a schimbat. Au continuat sa imi soseasca la adresa din Romania facturi cu tariful minim si pe care eu , evident nu am putut sa le platesc.Bun. Urmatoare etapa: notificari de plata. Eu am acum in fata ochilor 2 notificari din 2010.Dar sunt perplexa. Prima notificare: 29 Martie 2010. Mi se scrie :"In cazul in care plata nu este confirmata pana la data mai sus mentionata (14 Aprilie 2010) contractul va fi inchis pt neplata, iar numerele dvs vor fi deconectate din reteaua Orange.. M-am gandit " ce bine, mi-l inchid ei si eu o raman cu obligatia de a plati despagubirile contractuale".
Dar nuuuuuuuuuu. Nu a fost asa. In noiembrie 2010 imi soseste o alta notificare cu aceeasi supa de peste dar cu o suma de 10 ron in plus fata de prima notificare. Eu acum intreb: din moment ce sunt instiintata ca mi se inchide contractul la o anumita data, de ce insista cu alte notificari si cu aceeasi poveste? E legal? Din moment ce m-ai instiintat in scris de o treaba, nu trebuie sa fie aia? Ieri am sunat la adresa de domiciliu roman, care de fapt e a parintilor mei, eu nu mai locuiesc acolo fizic de cca 8 ani, dar ma rog...Parintii mi-au spus ca mi-a venit iarasi o notificare Orange. Acum eu zic STOP! O sa cer rezilierea contractului indiferent de consecinte!!! Eu, insa, as dori sa stiu daca ma pot adresa Protectiei Consumatorului pentru ca mi se pare absolut inacceptabil , ca in cazuri ecceptionale, cand nu se mai foloseste un serviciu de atata timp, sa fim obligati sa platim in continuare. Eu stiu din experienta ca aceste clauze pot exista deoarece am reziliat un contract de televiziune prin cablu pe motiv ca eu nu mai sunt in tara. Ei mi-au cerut o dovada: un bilet de avion, un contract de munca etc.Din momentul in care eu le-am dovedit , mi-au inchis imediat abonamentul fara plati ulterioare. ASTA se numeste PROFESIONALISM si CORECTITUDINE!!! Imi pare numai rau ca nu imi permit sa apelez Justitia si daca as avea dreptate.Sunt prea ocupata sa ajung la sfarsit de luna. Oricum, va multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre si va tin la curent cu ce o sa rezolv.