Buna ziua, tocmai mi-am cumparat un telefon de la Orange( Galaxy S). Telefonul are o vechime de 6 luni fiind expus in magazin (am gasit in el o poza facuta de 6 luni), am primit o reducere de 25% pentru produs( vanzatorul nu mi-a explicat despre ce e vorba, pur si simplu mi-a varat pe gat alte produse de banii respectivi) si in schimb mi-a zis ca telefonul este expus de maxim o luna. Am cumparat telefonul si mi-am facut abonament stiind lucrurile acestea( telefonul are o luna). Intrebarea mea este, nu ar putea fi vorba despre un viciu de consimtamant, as putea rezilia contractul?
Se poate rezilia si unilateral acel contract, fara alte speze, conform legislatiei in vigoare (LEGEA nr.193/2000, republicata si Legea nr.296/2004, republicata, ambele modificate prin Legea nr.161/2010!). Mai ales ca ati fost indus in eroare prin achizitionarea acelui telefon, sa presupun ca a fost la oferta cand ati facut si abonamentul la acea firma de telefonie, insa v-a trebui sa si probati ceea ce vi s-a intamplat. Practic ati fost inselat prin faptul ca vi s-a oferit un telefon deja folosit!
Da, dar am semnat o hartie pe care scrie ca am luat la cunostinta ca telefonul a fost expus, dar vanzatorul mi-a spus ca a fost expus doar o luna, ca eu sa descopar acasa ca el a fost expus 6 luni(cel putin).
Mai devreme am consemnat ca acel aspect trebuie sa-l si probati, referitor la faptul ca telefonul acela era expus de 6 luni nu de o luna in standul de prezentare a produselor!
as avea nevoie sa mi se clarifice o nelamurire cu Orange. Eu am parasit Romania in noiembrie 2009 deci acum 2 ani. Inainte sa plec, am platit abonamentul.Ok. Greseala mea cea mai mare a fost ca nu am cerut rezilierea contractului fiind prea prinsa cu pregatirile de plecare dar si cu o totala ingenuitate egala cu stupiditate din partea mea.Cu putine luni inainte de decizia neplanificata de a parasi Romania , eu am optat pentru achizitionarea unui mobil model vechi Nokia- care ma costa o cifra irizorie,cativa dolari sau ceva de genul- prin care am fost obligata la o prelungire a contractului de 24 luni.Bineinteles ca, dupa plecarea mea din tara, ei au continuat sa-mi trimita la adresa de domiciliu facturi care, evident, contineau doar plata stricta a abonamentului fara folosirea serviciului din momentul in care eu, plecata, nu l-am mai folosit. Venind la cunostinta de aceste facturi, am sunat din strainatate serviciul clienti Orange cerand sa mi se rezilieze contractul pe motiv ca nu il mai folosesc fiind stabilita intr-un alt stat. Operatorul mi-a raspuns ca Orange nu are o clauza contractuala pentru reziliere in cazul parasirii Romaniei si ca sunt obligata, prin contract, sa imi respect cei 2 ani stabiliti; in cazul in care vroiam neaparat sa cer rezilierea, eu trebuia sa platesc, pe langa abonamentul pe luna respectiva si o despagubire pentru reziliere inainte de expirarea contractului egala cu plata abonamentului multiplicata cu lunile ramase pana la expirarea contractului ales. Eu si daca as fi vrut sa respect aceasta varianta, nu as fi putut din moment ce situatia mea financiara nu mi-o permitea. Am optat pentru optiunea de a micsora la minim tariful abonamentului sperand intr-o imbunatatire a situatiei mele financiare,situatie care, insa , nici pana in momentul de fata nu s-a schimbat. Au continuat sa imi soseasca la adresa din Romania facturi cu tariful minim si pe care eu , evident nu am putut sa le platesc.Bun. Urmatoare etapa: notificari de plata. Eu am acum in fata ochilor 2 notificari din 2010.Dar sunt perplexa. Prima notificare: 29 Martie 2010. Mi se scrie :"In cazul in care plata nu este confirmata pana la data mai sus mentionata (14 Aprilie 2010) contractul va fi inchis pt neplata, iar numerele dvs vor fi deconectate din reteaua Orange.. M-am gandit " ce bine, mi-l inchid ei si eu o raman cu obligatia de a plati despagubirile contractuale".
Dar nuuuuuuuuuu. Nu a fost asa. In noiembrie 2010 imi soseste o alta notificare cu aceeasi supa de peste dar cu o suma de 10 ron in plus fata de prima notificare. Eu acum intreb: din moment ce sunt instiintata ca mi se inchide contractul la o anumita data, de ce insista cu alte notificari si cu aceeasi poveste? E legal? Din moment ce m-ai instiintat in scris de o treaba, nu trebuie sa fie aia? Ieri am sunat la adresa de domiciliu roman, care de fapt e a parintilor mei, eu nu mai locuiesc acolo fizic de cca 8 ani, dar ma rog...Parintii mi-au spus ca mi-a venit iarasi o notificare Orange. Acum eu zic STOP! O sa cer rezilierea contractului indiferent de consecinte!!! Eu, insa, as dori sa stiu daca ma pot adresa Protectiei Consumatorului pentru ca mi se pare absolut inacceptabil , ca in cazuri ecceptionale, cand nu se mai foloseste un serviciu de atata timp, sa fim obligati sa platim in continuare. Eu stiu din experienta ca aceste clauze pot exista deoarece am reziliat un contract de televiziune prin cablu pe motiv ca eu nu mai sunt in tara. Ei mi-au cerut o dovada: un bilet de avion, un contract de munca etc.Din momentul in care eu le-am dovedit , mi-au inchis imediat abonamentul fara plati ulterioare. ASTA se numeste PROFESIONALISM si CORECTITUDINE!!! Imi pare numai rau ca nu imi permit sa apelez Justitia si daca as avea dreptate.Sunt prea ocupata sa ajung la sfarsit de luna. Oricum, va multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre si va tin la curent cu ce o sa rezolv.