As dori sa stiu daca mai pot accesa fonduri europene pentru agricultura daca am fost administrator al unui SRL sau in cazul sotiei mele daca a detinut respectivul SRL.
Am semnat un contract in care la setiunea: obligatii beneficiar am urmatorul alineat :
"Beneficiarul are posibilitatea de a refuza prelucrarea datelor personale in scop de marketing sau de cedare catre terti. Sa plateasca prestatorului serviciilor, pretul lucrarilor la termenele si in conditiile prevazute la art. x "
As vrea sa stiu din punct de vedere juridic ce se deduce din acest enunt. Dupa parerea mea se deduce faptul ca "beneficiarul" are posibilitatea de a refuza atat prelucrarea datelor cat si sa plateasca prestatorului serviciile". Am dreptate?
P.S. am nevoie de un raspuns pertinent intrucat incerc sa reziliez acest contract cu o firma foarte neserioasa si am nevoie de portite ca sa ii oblig sa reziliem pe cale amibila.
Dupa ce am discutat cu "inculpatul", acesta mi-a marturisit ca echipajul care l-a verificat nu l-a tras pe dreapta ca in timpul unui/unei filtru/razii, ci l-a urmarit(fara girofar), l-au oprit, ia-u verificat masina si dupa aceea l-au pus sa sulfe in etilotest, mentionez ca nu i-a fost afisat rezultatul de pe etilotest si nici actele nu i-au fost retinute pt ca nu le avea la el soferul. Aceste detalii, schimba cumva situatia?
Astazi, socrul meu, a fost prins la volan cu o alcolemie de 0.41 in aerul expirat. A refuzat sa semneze procesul verbal si a refuzat sa mearga la spital pentru recoltarea probelor biologice. As dori sa stiu care sunt consecintele si ce ar fi de facut.
Sper ca am pus un titlu corect, pentru ca sincer nu ma pricep la contabiliate.
Am urmatoarea situatie: urmeaza sa infiintez un SRL sub care sa desfasor o activitate de alim. publica in regim fast-food. Spatiul in care o sa-mi desfasor activitatea urmeaza sa il inchiriez si as dori sa stiu daca se poate "scadea" chiria lunara si daca materialele pe care am sa le folosesc la amenajarea spatiului deasemenea pot fi "scazute" (gresie, faianta, adezivi, etc).
Mi-ar fi de mare ajutor o explicatie simpla despre cum functioneaza procedura de "scadere" (asa cum am auzit ca se numeste) si eventual o lista cu tipurile de cheltuieli care pot fi scazute in genul de activiate pe care o voi desfasura.
Daca pornesc in calitate de neplatitor si pe parcurs ma decid sa devin platitor de TVA, atunci se mai poate deduce TVA-ul de la materialele de constructie?
Intentionez sa trec "pe firma" o masina pe care o am deja cumparata in leasing, din acest punct de vedere e mai avantajos sa pornesc in calitate de platitor sau ne?
Si dupa ce o trec pe firma mai am vreo sansa sa recuperez TVA-ul platit pana acum?
Am de ales intre a cumpara un chiosc aflata pe trotuar(platitor de chirie catre admin locala pentru suprafata pe care se afla) sau de a gasi un alt loc pe care sa il inchiriez de la primarie(dupa licitatie, asa cum spuneti).
Care ar fi varianta mai avantajoasa tinand cont ca daca o sa cumpar chioscul deja existent as vrea sa-l modific si chiar sa maresc suprafata(presupun ca necesita aprobare de la primarie)?
Intentionez sa deschid o mica afacere(vanzare cu amanuntul) inca nu m-am decis daca SRL, II , IF sau PFA si nu stiu cum e mai avantajos, sa platesc sau nu TVA.
M-ar ajuta mult o lista cu pro si contra TVA indiferent de clientii catre care vinzi...firme sau persoane fizice.
As dori sa inchiriez de la primarie o suprafata de aprox 50 mp pe trotuar(strada) pentru a desfasura o activitate comerciala. Va rog sa imi spuneti ce demersuri trebuiesc facute, acte necesare, etc.